Веб студія » Блог » Що таке домен і як його зареєструвати
Дата публікації: 8 Лютого 2021

Що таке домен і як його зареєструвати

Зміст:

Напевно ви помічали, що у кожного сайту є своя унікальна адреса. Він потрібен для того, щоб користувач міг знайти ресурс, для цього просто потрібно в пошуковий рядок вписати певний набір букв. У даній статті ми розповімо, що таке домен, його види та як правильно зареєструвати ім’я свого сайту.

Що таке домен

Будь-який сайт являє собою якийсь набір веб-сторінок, які містять контент (тексти, картинки, відео). Всі ці сторінки зберігаються на веб-сервері, а ось доменне ім’я – адреса розміщення цих сторінок. Коли ви в пошуковому рядку вводите доменне ім’я, браузер розуміє де шукати потрібний сервер. Тобто domain – онлайн-адреса сайту, його розміщення в Інтернеті.

Раніше, адреси сайтів вказувалися цифрами (IP-адреса) і, щоб знайти потрібний ресурс, необхідно було ввести саме їх. Не зовсім зручно запам’ятовувати таку кількість цифр (чотири блоки по 2-3 значення, розділені крапками). Тому числа замінили буквами. Погодьтеся вбити в Google (або в інший пошуковик) unisender.com набагато простіше ніж 195.13.237.73. В якості домену краще використовувати коротке, що запам’ятовується слово, ну або словосполучення. В ідеалі використовувати назву фірми або компанії, ну або хоча б натякнути в доменному імені чим ваша компанія займається. Але про це ми напишемо нижче.

Навіщо потрібні доменні імена

Безумовно реєстрація доменного імені важлива і потрібна. Почнемо з того, що доменне ім’я – це постійна адреса вашого бізнесу. Навіть якщо ви перейдете на інший хостинг, або проведете редизайн, домен буде залишатися незмінним. Це, до речі, дуже важливо, так як клієнти залишаться з вами.

Потрібне ім’я сайту і для того, щоб привернути увагу користувачів. Погодьтеся, що брендоване доменне ім’я буде більш затребуваний, ніж набір цифр.

До цих пунктів можна додати ще пару переваг:

  • У сайту зростає довіра. Користувач буде впевнений в тому, що ви ведете свій бізнес відповідно до закону. Таким чином можна не тільки сформувати довірчі відносини. Це додасть авторитетності в очах інших компаній.
  • Просування сайту. Правильно підібране ім’я сайту сприятливо впливає і на показники СЕО. Звичайно в доменне ім’я необов’язково вписувати ключ з точним входженням, але варто розуміти, що якщо він там є, то це підвищити рейтинг в пошукових системах.

Домен необхідний сайту для того, щоб налаштувати корпоративну пошту. Пошта, яка містить в собі назву сайту підвищує довіру до компанії і це факт. Ви можете налаштувати e-mail розсилку. Також ім’я сайту потрібно для переадресації. Наприклад після редизайну ресурс переїхав на інший хостинг і якщо правильно налаштувати переадресацію, то прописавши стару назву сайту, юзера перекине на новий, оновлений ресурс. Але про це ми вже говорили.

Хороше і правильне доменне ім’я повинне відповідати невеликим вимогам:

  1. Стислість. Важливо, щоб обране ім’я було коротким, щоб його було зручно прописати в пошуковому рядку.
  2. Запам’ятовуваність. Якщо у вас легко запам’ятовується ім’я сайту, то людина по пам’яті введе його.
  3. Доменне ім’я має асоціюватися у користувача з тематикою сайту або з самою компанією. Це допоможе запам’ятати адресу.
  4. Адреса повинна легко вимовлятися. Це теж впливає на запам’ятовуваність. Підберіть таке слово (з цифрами або без), яке можна буде без зусиль вимовити при розмові. Це може спрацювати як сарафанне радіо.
  5. Не використовуйте складні літери. Наприклад, замість F хтось може написати PH, це злегка ускладнює завдання запам’ятовування.

Є невеликі обмеження, які залежать від доменних зон. Однак загальні правила виглядають так:

  • Довжина повинна варіюватися від 2 до 63 символів.
  • Проміжними символами можуть бути дефіс, цифри або латиниця.
  • Назва імені не може починатися з дефіса, точки або іншого знака пунктуації.
  • Рівнозначні літери рядкові, прописні, заголовні.
  • Існують зони, де доменне ім’я може прописуватися російськими буквами.

А так, чіткої інструкції зі складання домену не існує. Ви самі повинні розуміти, яке ім’я запам’ятається, а яке ні. Від цього і відштовхуйтеся. Варто додати, що якщо вибране вами доменне ім’я зайнято, можна до нього дописати пару цифр, тоді воно стане унікальним. Наприклад, ivl.com може стати ivl123.com

З чого складається доменне ім’я

Абсолютно всі доменні імена складаються з декількох частин, відокремлених один від одного крапками. Як правило, вони розташована по ієрархії, справа наліво (третій

рівень, другий і перший). Такий ось порядок дозволяють браузеру швидко відреагувати і визначити потрібний сайт.

Перший рівень домену

Перший рівень розташовується праворуч від точки. Його також називають доменною зоною або доменном верхнього рівня (TLD). Наприклад, kola.com, де соm – розглянутий нами рівень.

Під час реєстрації його вибирають з доступних варіантів, як правило пошук здійснюється на сайті адміністрації інтернет-адрес. Відразу додамо, що реєстрація контролюється міжнародною організацією ICANN.

Домен першого рівня поділяють на два типи:

  1. Географічно (ccTLD). Він являє собою національний домен верхнього рівня. Тут використовується всього дві літери, з урахуванням міжнародного коду країни. Для розуміння: Євросоюз – .еu, Росія – .ru і для України – .ua. Очевидно, що бачачи ці літери буде відразу зрозуміло гео-належності сайту. Але, ніхто вам не забороняє використовувати невідповідне розширення. Деякі створюють сайти і для економії вибирають доменні імена невеликої країни.
  2. Тематичні (gTLD). Являє собою домен верхнього рівня, який повинен позначати тематику сайту. Наприклад, урядовий – .gov, комерція – .com і т.д. Але знову ж таки, немає таких органів, які перевірять, чи відповідає gTLD тематиці сайту. Але є домени виключення – .int, який застосовується в міжнародних організаціях.

Є ще і домен нульового рівня. Він позначається крапкою, але тільки після доменної зони. До слова, при введенні назви сайту в пошуковому рядку, цю точку можна і не ставити, в будь-якому випадку юзера перекине на потрібний сайт.

Другий рівень домену

Другий рівень ще називають материнським або основним. Він знаходиться зліва від точки, columbia.com.

Материнський домен являє собою унікальну комбінацію з букв і цифр. Він може повторювати ім’я компанії або сайту. Відразу додамо, що домен другого рівня, перед тим як зареєструвати, потрібно перевірити на унікальність.

Третій рівень домену

Домен третього рівня, розташований перед основним доменом, тобто зліва від нього. Його ще називають субдоменом або піддоменом. Його можна використовувати для того, щоб розділити сайт на розділи. Наприклад, у вас на сайті є блог, то люди можуть ввести піддомен і відразу перейти в потрібний розділ. Тобто відвідувати головну сторінку необов’язково. Виглядає це так: blod.coca-cola.com

Перевага використання піддоменів в тому, що не потрібно створювати додаткових адрес для створення розділів. Крім того, це актуально і для просування сайтів, так як кожну сторінку можна просувати окремо. Можна створювати необмежену кількість доменів третього рівня.

Які бувають домени

Вище ми розібрали рівні домену. Перший рівень, може бути національним (географічний, як ми писали раніше) і загальний. Розглянемо докладніше, що це таке і як визначитися з вибором для свого сайту.

Національні

Національний домен являє собою домен верхнього рівня, позначається, двома буквами, які виділені ICANN для всіх держав світу. Можуть складатися з двох букв або бути використані і трьохбуквені коди. Правда це рідкісний випадок, коли необхідно запобігти можливим конфліктам. Наприклад, cn, pl, ru та інше. Очевидно, що букви і показують географічну приналежність сайту. Тобто pl – Польща.

Щоб зареєструвати такий домен, необхідно визнання країни на міжнародній арені. Тобто вона повинна бути включена в бюлетень ООН “Назви країн”

Загальні

За назвою очевидно, що такий тип домена актуальний для всієї спільноти в Інтернеті. Вже в 1985 році були створені перші домени рівня gTLD. Тоді їх було всього лише сім:

  • .com. Застосовується для комерційних сайтів.
  • .edu. Можна використовувати для освітніх ресурсів.
  • .gov. Призначений для державних сайтів.
  • .mil. Домен для військових організацій;
  • .net. Використовується для сайтів, чия діяльність пов’язана з Мережею;
  • .org. Застосовується для некомерційних організацій;
  • .int. Домен для міжнародних організацій.

Спочатку передбачалося, що такої кількості доменів буде цілком достатньо, проте через деякий час, прийшли до висновку, що потрібно додавати ще. Уже в 2001 році до цього списку додалося ще сім: info (домен відкритий для всіх), biz (для комерційних організацій з певним обмеженням), name (для персональних ресурсів), coop (для кооперативних організацій), museum (для музеїв), aero (для сайтів пов’язаних з аероіндустріей) і pro (для певних професій). Згодом до цього списку приєдналися і інші загальні домени. До слова ті обмеження, які вони повинні дотримуватися ніхто не враховує.

Що перевірити перед реєстрацією

Як тільки ви підібрали собі доменне ім’я, не поспішайте реєструвати його. Спершу потрібно провести перевірку на те, чи зайнятий цей домен кимось іншим. У зворотньому випадку можуть виникнути проблеми. Існують спеціальні сервіси, які дозволять з’ясувати дану інформацію. Один з них – Whois.

Сервіс Whois

Безкоштовний сервіс Whois дасть інформацію про основні відомості про домен: зайнятий він чи ні, хто його адміністратор, який період реєстрації. Для цього необхідно в пошуковому рядку ввести придуманий домен і натиснути “Перевірити”. Через кілька секунд, відповідь буде отримано. Зайнятий домен чи ні. Сервіс показує дату і місце реєстрації, контактні дані адміністратора. Така інформація може бути актуальна в разі, якщо ви захочете поскаржитися реєстратору на неправомірне використання домену.

Якщо домен обраний вами зайнятий, то можна здійснювати пошук за іншими доменами. Робити це можна до тих пір, поки не знайдеться вільний адрес.

Крім того, даний сервіс може показати і історію домену: хто був попереднім власником, коли почалася минула реєстрація та інше. Це допоможе визначитися у виборі. Відразу додамо, що перевірка історії – послуга платна.

Якщо, наприклад, колишній адрес потрапляв під фільтри пошукових систем, це може не дуже добре позначитися на СЕО, так як доведеться виводити його з-під фільтра. На це потрібно буде витратити не тільки час, а й гроші.

Що потрібно знати про покупку домена

Є ще кілька моментів про які варто знати, перед тим як купити доменне ім’я. Розглянемо докладніше.

Не покупка, а оренда

Найчастіше реєстрацію домену називають купівлею. Але насправді потрібно розуміти, що доменне ім’я не можна купити і стати його постійним власником. Його можна тільки орендувати на певний термін (він передбачається політикою самого реєстратора). Як правило, термін оренди становить один рік. Як тільки час проходить, потрібно продовжувати оренду. Тобто знову внести певну суму грошей.

Говорячи про максимальний період, то він обумовлений правилами обраної зони. Наприклад, на 10 років можна орендувати домени в зонах com, blog або info. Перед тим, як взяти в оренду домен вивчіть всю інформацію про правила реєстрації та її терміни.

Продовження оренди

Ми вже уточнили, що як тільки термін використання доменного імені закінчився, необхідно знову продовжити оренду. Зробити це можна за місяць або два до завершення терміну. Якщо користувач не встиг вчасно продовжити термін оренди, у нього ще є місяць для того, щоб виправити ситуацію. В цей час сайт не працюватиме, а його ім’я потрапить до переліку вільних адрес. Тобто ви можете втратити це доменне ім’я.

Говорячи про міжнародні зони, то там передбачений додатковий період відновлення: після видалення доменного адресу у користувача є місяць, щоб звернутися в техпідтримку з проханням продовжити оренду. Але варто розуміти, що коштувати така послуга буде вже дорожче.

Видалення домену

У деяких зонах домен видаляється вже на наступний день після закінчення періоду переважного продовження. Сюди входять: ru, su і рф. Міжнародні домени будуть видалені протягом 1-5 днів. Тобто домен стає доступним для всіх бажаючих. Звичайно вам ніхто не забороняє спробувати зареєструвати його знову, але ні про які переваги перед іншими мови тут не йде. Хто перший оформив, тому й пощастило.

Тут висновок такий: якщо вам важливий домен вашого сайту, не забувайте вчасно продовжувати оренду.

Як зареєструвати

Звичайно порядок покупки (реєстрації або оренди) у різних реєстраторів може злегка відрізнятися. Але, як правило, весь процес складається з двох основних етапів:

  1. Вибір доменного імені. Це перший етап, де користувач повинен придумати ім’я, після чого перевірити чи воно не зайняте. Вище ми описували, як здійснити перевірку. Якщо домен вільний, переходимо до наступного етапу.
  2. Реєстрація обраного домену. Відбувається це в режимі онлайн (користувач повинен сплатити вказану суму). Також реєстратор може запропонувати і додаткові послуги. Наприклад автоподовження (цю послугу краще замовити, щоб вчасно продовжувалася оренда домену), приховування персональних даних та інші.

Як тільки процедура реєстрації завершилася, можна вибрати хостинг і прив’язати його до домену.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Небольшой сайт, как правило, состоящий из нескольких веб-страниц (до 5), содержит основную информацию об организации, частном лице, компании.

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість: 0 $
Зразкові терміни: 0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.