Як залучити клієнтів в інтернет магазин: перевірені способи і неочевидні секрети
Як залучити покупців у новий магазин або на вже працюючий майданчик – питання, якими переймаються всі власники подібних сайтів. Рівень конкуренції зростає з кожним днем, тому потрібно боротися не тільки за увагу клієнтів, але і проти інтернет-магазинів, що пропонують схожу продукцію. Розберемося, які інструменти зараз працюють найкраще.
SEO, SMM, поисковая реклама
Всі способи залучення клієнтів в інтернеті слід починати з того, щоб привести в порядок сам сайт і максимально підняти його в пошуковій видачі. Практика показує, що 80% користувачів при пошуку інформації не переходять на другу сторінку – а це означає, що позиції в пошукових системах кардинально впливають на залучення нових клієнтів.
SEO-оптимізація включає наступні завдання:
- Аналіз не тільки самого майданчика, але і ресурсів конкурентів. При цьому враховуються тенденції ринку, які багато в чому потрібно передбачити.
- Складання первинного ядра пошукових запитів.
- Формування структури сайту.
- Організація внутрішньої перелінковки і оптимізація контента.
- Корекція, вдосконалення юзабіліті.
- Оптимізація всіх сторінок поетапно, по заздалегідь створеному плану.
- Зовнішня оптимізація (наприклад, покупка посилань).
- Автоматизація процесу замовлення і покупки (по можливості).
Довіряти аналітику і SEO-оптимізацію необхідно професіоналам – це не той напрямок, де власники ресурсу можуть впоратися самостійно.
SMM: шукаємо клієнтів в соцмережах
Відповідаючи на питання про те, як залучити в магазин покупців, не скидайте з рахунків соціальні мережі – їх вплив і можливості колосальні. Facebook, Instagram, «Вконтакте», «Однокласники», TikTok – все це соцмережі, в яких просувають послуги, продукцію.
Але тут є свої особливості – майданчики вибирають конкретно під специфіку пропозиції. Instagram – місце, де потрібна гарна презентація у вигляді тематичних фотографій, не дуже довгих, але ємних і привабливих текстів. Він вітає креатив – на відміну, наприклад, від консервативних «Однокласників». А в TikTok і зовсім нічого робити, якщо у вас немає ідей для незвичайних яскравих відео – та й аудиторія там більше молодіжна.
Думаючи, як залучити в магазин покупців з соціальних мереж, обов’язково враховуйте, для кого саме ви створюєте контент, і вивчайте інтереси аудиторії. Для цього допомогу фахівців теж не буде зайвою.
Пошукова, таргетована реклама
Є різні способи рекламувати товар, але ми вказуємо таргетовану рекламу як одну з найефективніших. Це оголошення в пошукових системах або соціальних мережах, заздалегідь розраховані на обмежене коло осіб – людей, яких пропозиція може зацікавити. При створенні оголошення враховуються різні параметри користувачів, завдяки чому відсіваються ті, кому спочатку реклама не цікава.
Причому рекламні способи залучення клієнтів в інтернеті навіть в одній категорії сильно відрізняються. Якщо оголошення в пошукових системах містить дуже стислий кількість інформації, то таке ж оголошення в Instagram може включати чіпляють картинку, незвичайне відео, текст,, що привертає увагу потенційного замовника, – гачків в такому випадку набагато більше.
Коментар експерта. Найякісніше працює реклама, налаштована професіоналами (інструментів для цього дуже багато) – з постійним аналізом на предмет ефективності. Добре, якщо є можливість об’єднати оголошення в пошукових системах і соціальних мережах, охопивши більше потенційних клієнтів.
Інші варіанти реклами
Є й інші способи забезпечити рекламу магазину: замовляти її у блогерів, розміщувати на майданчиках, де продається та чи інша продукція, ставати спонсорами онлайн-проектів. В останньому випадку ви вкладаєте безпосередньо в проект, а його організатори за своїми каналами забезпечують поширення інформації про ваш продукт.
Використовуйте для клієнтів і різні розсилки: на електронну пошту, в месенджери, у вигляді СМС-повідомлень. Цей інструмент маркетингу все ще працює, але уникайте нав’язливості.
По суті, всі способи залучення клієнтів в інтернет-магазин через медійний простір вважаються рекламою – просто в одному випадку вона буде явною, а в іншому завуальованій, неочевидній.
Просування через корисний безкоштовний контент для клієнта
Це дуже дієвий спосіб привернути увагу до товару більше уваги. Ось варіанти корисного контенту:
- Огляди новинок. Це дуже популярно при роботі з технікою, особливо дорогою (телефон, телевізор, камера). Перед покупкою відвідувачі намагаються вивчити більше інформації – і майданчик з регулярними оглядами їх явно приверне.
- Порівняння продукції зі схожими можливостями. Але не використовуйте методики, явно «топлячи» конкурентів, – таке агресивне просування вітається далеко не всіма.
- Поради та рекомендації по використанню товару. Власники сайту з одягом можуть завести блог з порадами стилістів. Користувач, який розуміє, як носити конкретну одяг і з чим її поєднувати, охочіше купить річ.
- Навчальні ролики, інструкції. Щоб користуватися тією ж технікою, доведеться навчитися ряду маніпуляцій. І якщо ви заздалегідь запропонуйте докладні і прості інструкції з візуальним рядом, потенційні клієнти це оцінять.
- Відео з відповідями на питання. Наприклад, ви продаєте сантехніку. В такому випадку можна збирати питання від клієнтів по експлуатації, догляду, дрібного ремонту – а досвідчений сантехнік в спеціальних роликах буде давати відповіді.
Коментар експерта. Всіляко показуйте клієнту, що ви зацікавлені в його комфорті і готові ділитися корисною інформацією. Розміщують такий контент теж по-різному: в соціальних мережах, на власному Youtube-каналі, на окремому сайті-блозі.
Важливість особистості при запису контенту
Якщо вирішуючи, як залучити людей в інтернет-магазин, ви зупинилися в тому числі і на записи різних роликів для користі клієнтів, не скидайте з рахунків правильний вибір людини, який в цих роликах бере участь. В еру блогинга до публічних особистостей пред’являються дуже високі вимоги. Виберіть харизматичного ведучого з чіткою дикцією, поставленою мовою.
Перевагою буде почуття гумору, а також якісь деталі образу, міцно асоціюються з цією людиною – а значить, і самим каналом. Коли ви продаєте одяг, прикраси та аксесуари, ці деталі можна і потрібно брати прямо зі свого магазину. Якщо у вас товар для косметологічних і омолоджуючих послуг – запросіть в якості ведучої жінку, що виглядає молодшим за свої роки і дуже доглянуто. Важливо вловити якусь деталь, здатну залучити людей до контенту, а потім і на саму торговельну площадку.
Співпраця з експертами – ще один варіант корисного контенту
Експертність в світі, де дуже багато шахраїв, цінується з кожним роком все вище. Але тільки в тому випадку, коли її можна підтвердити – великими досягненнями людини, певними документами (дипломами, сертифікатами).
Якщо є кошти, залучайте гучні імена з вашої сфери – тоді на тлі співпраці з хорошими експертами репутація компанії теж виросте.
Спілкування з блогерами – «перехоплюємо» аудиторію
Ми вже сказали, що маркетингові інструменти для залучення клієнтів можуть включати рекламу у блогерів. Але співпраця з популярними представниками інтернет-простору може проходити і в іншому руслі. Одна справа – заплатити грошей і один раз бути згаданим в Сторіс або в пості. Інша справа – подружитися з якимось блогером надовго, регулярно пропонувати йому розсилку своїх товарів, брати участь в його проектах.
І тут ми повертаємося до переваг соціальних мереж. Якщо розвинути аккаунт і назбирати багато передплатників, з часом можна влитися з блогерську «тусовку». А це запрошення на вечірки, ефективний пошук нових бізнес-партнерів і людей для колаборацій, а ще приводи регулярно з’являтися в чужих акаунтів в сторіс і постах. Все це призведе до розширення аудиторії.
Акції та знижки для клієнтів
Аналізуючи, ніж залучити покупців в магазин, ми все одно прийдемо до того, що потрібно виграти у конкурентів хоча б на початку шляху. І для цього хороші знижки або цікаві акції все ще актуальні. Клієнтам пропонують:
- Зниження ціни на певні категорії. Обов’язково відбудовувати від конкурентів і не дублюйте пропозиції.
- Акції, зав’язані на рекламі бренду. Наприклад, клієнт може отримати знижку, якщо привів одного або розповів про вас на своїй сторінці в соціальній мережі.
- Різні акції до свят і особливих днях – припустимо, продавець забезпечує знижку на стару колекцію з приводу виходу нової.
- Бонусні, дисконтні програми, що діють весь час при покупці в магазині. Але враховуйте, що клієнт вміє рахувати і порівнювати – умови повинні бути по-справжньому вигідними для постійних покупців.
Коментар експерта. Відмовтеся від несправжніх знижок – це коли майданчик відразу накручує немислиму ціну, а потім нібито її знижує на 30-50%. Таке можуть дозволити собі великі ресурси, але на репутації звичайного магазину це відіб’ється негативно.
Позитивні відгуки клієнтів
Один із способів того, як заманити клієнта і підвищити конверсію, відсилає нас до відгуків. Але не намагайтеся купувати хороші відгуки на різних ресурсах від невідомих авторів з бірж. Такі рекомендації працюють погано – люди довіряють тим, хто не приховує свого обличчя, може підтвердити свою особу різними акаунтами в соціальних мережах.
Найвигідніше звертатися до своїх же задоволеним клієнтам з проханням записати короткий відеовідгук або огляд з фотографіями. При цьому просите розміщувати посилання на акаунти цих покупців. Натомість ви можете запропонувати за відгук заохочення – у вигляді знижки на наступне замовлення, якогось цікавого бонусу.
Як залучити клієнтів за допомогою особливостей сайту
Щоб відповісти на питання про те, як залучити людей в магазин, повернемося ще раз до сайту. Дизайн теж є засобом просування, як і юзабіліті, якісний контент. Але тут є не завжди враховані моменти. Назвемо ключові з них.
Перший – це колірна гамма і загальні відчуття від сайту. Навіть якщо все зроблено дуже красиво, але оформлення майданчика «вантажить», тому що виконано в темних кольорах, потрібного ефекту не буде. Особливо будьте уважні з відтінками в тому випадку, якщо ресурс передбачає довге перебування відвідувача на сторінках сайту – це актуально для брендів одягу, біжутерії, для компаній з великою кількістю послуг.
Другий момент, що допомагає залучити клієнтів з інтернету, – оригінальність. А якщо точніше – відмова від привабливого копіпаста. Ні в якому разі не копіюйте підходи відомих великих брендів. Якщо сайт схожий на дизайн Coca-Cola або виконаний в колірній гамі «Інстаграма», це може відштовхнути користувачів – у них з’явиться відчуття, що компанія недобросовісно ставиться до роботи.
Третій момент – наявність можливостей для зворотного зв’язку. Наприклад, хороший прийом полягає в тому, щоб розмістити всі необхідні телефони та електронні пошти, а окремим пунктом винести пошту директора, куди можна звертатися в разі претензій до продавців або продукції. Так у користувачів створюється відчуття, що їхня думка важлива, а в непередбачених обставинах їм завжди допоможуть.
Головні висновки про притягнення клієнтів
Цією публікацією ми розповіли про те, як знайти клієнтів для інтернет-магазину максимально докладно. Але якщо узагальнити, то способи залучення зведуться до наступного:
- грамотне просування в пошукових системах і мережах;
- максимальне представлення компанії в медійному просторі в позитивному світлі;
- постійний аналіз інтересів вашої аудиторії.
Це непроста і дуже об’ємна задача, але хороша новина полягає в тому, що більшість робіт можна перекласти на плечі професіоналів. Вони використовують ефективну воронку продажів, знайдуть грамотні інструменти просування, які виділять вас серед конкурентів, і допоможуть залучити більше замовників.