Як поліпшити юзабіліті сайту
Зміст:
- Що таке юзабіліті сайту?
- Чому важливо дотримуватися принципів юзабіліті сайтів
- Що впливає на юзабіліті?
- Опрацюйте шапку сайту
- Опрацюйте головну сторінку сайту
- Опрацюйте елементи навігації
- Опрацюйте сторінки товарів / послуг
- Опрацюйте функціонал замовлення
- Збільште швидкість завантаження основних сторінок сайту
Саме слово юзабіліті означає “зручність використання”. І в нашому випадку ми говоримо про сайт. Щоб ресурс увійшов в топ, і дійсно був затребуваний, потрібно зробити так, щоб користувач затримався на ньому, щоб він знайшов на сторінках ресурсу потрібну інформацію. У підсумку ви отримуєте вхідний трафік, який конвертується в заявки і дзвінки. Але як же зробити так, щоб сайт став простим і в той же час затребуваним? У цій статті ми якраз і розповімо, що таке юзабіліті і як зробити свій сайт зручним.
Що таке юзабіліті сайту?
Ви вже зрозуміли, що юзабіліті сайту – це ступінь його зрозумілості та простоти для користування. І це не той аспект, який варто ігнорувати. Велику частину веб-проектів створюють для того, щоб отримувати прибуток. Отже, важливо дотримуватися принципів юзабіліті. Вони впливають на настрій користувача і на його поведінку. Наприклад, як швидко він покине ваш ресурс, чи знайшов він відповідь на своє питання, чи піде він на сайт конкурента через відсутність потрібної інформації та ін.
Ваше завдання – залучити користувача і затримати його. Не зробивши це, ви просто втрачаєте клієнтам. Тут арифметика проста. І навіть якщо ви думаєте, що напханий якимись фішками сайт буде цікавіше мінімалістичного ресурсу, ви помиляєтеся. Потрібно створювати такий проект, який буде орієнтований на користувача.
Чому важливо дотримуватися принципів юзабіліті сайтів
Виходячи з того, що таке юзабіліті, зробити висновок про його необхідність не так і складно. Правильно налаштований сайт може:
- підвищити показник конверсії;
- збільшити розмір середнього чека;
- збільшити частоту замовлень і т.д.
Відразу додамо, що проводити тест на юзабіліті потрібно не кожен день. Існує ряд причин, коли це дійсно потрібно:
- визначити причину чому у сайту низька конверсія;
- протестувати кілька варіантів інтерфейсу і визначити, який з них більш ефективний;
- виправити існуючі помилки та ін.
Що впливає на юзабіліті?
На зручність сайту впливає безліч факторів. І перед тим, як виправляти якісь помилки їх потрібно знайти. Для цього необхідно провести аудит. Коли ви отримаєте результат можна починати роботу з виправлення помилок. Щоб було зрозуміло, на що звернути увагу розповімо, що ж саме впливає на юзабіліті.
Приберіть зайву інформацію
Надлишок інформації також поганий, як і її недобір. За статистикою 62 онлайн-покупців йдуть з інтернет-магазину лише тому, що на сайті багато непотрібного тексту.
Скорочення контенту в два рази може привести до підвищення юзабіліті на 58%. Досить непогано. Висновок простий: приберіть зайві слова. У будь-якому випадку користувач читає лише 28% всієї інформації
Розміщуйте контент згідно з принципами айтрекінга
Так, завдання юзабіліті – зробити сайт простіше. Але це не так просто, як здається.
80% всього часу користувач вивчає інформацію вище лінії згину, при цьому 69% часу він вивчає ліву частину сторінки. Отже, саме ліва верхня частина – найкраще місце для розміщення важливої інформації. Гріх цим не скористатися, враховуючи, що до вас вже провели маркетингове дослідження, залишилося тільки зробити як потрібно.
Орієнтуйтеся на те, як користувачі читають сторінку
Щоб сайт був корисний для користувача потрібно вивчити звички цього ж користувача. Більшість людей спочатку вивчають 2 горизонтальні лінії на першому екрані після чого дивляться інший контент по одній вертикальній лінії до кінця сторінки. У народі такий формат читання називає F-патерн. Знаючи це можна скористатися такими підказками:
- розташовуйте заголовок по горизонталі;
- форма заявки повинна бути вертикальною;
- панель навігації краще зробити у вигляді вертикальної прямої.
Швидке завантаження сторінки
Ніхто ніколи не любить чекати. 4 з 5 користувачів покинуть сайт, який вантажиться більше 250 мілісекунд. І зовсім неважливо буде це сайт новин або інтернет-магазин взуття. Завжди можна знайти ресурс, який буде завантажуватися швидше.
Розмір вікна пошуку
Пошук по сайту – це важлива функція для будь-якого сайту. Більшість ресурсів, з незрозумілої причини, роблять величину пошукового рядка 18 символів. І що найцікавіше, такий розмір вміщує всього 27% всіх запитів. Це не те, що менше половини, це чверть. Якщо хочете задовольнити своїх користувачів збільште рядок до 27 символів. Він вмістить 90% запитів.
Розмітка сторінки
Важливо використовувати один макет для всіх сторінок. Ідеальний розмір: довжина 1000-1600 пікселів і ширина 770 пікселів.
Панель навігації теж повинна бути на всіх сторінках однакова.
Типографіка
Наляписті сайти залишилися в 2000-х. Тоді напевно і не знали, що таке гарний і якісний сайт. Зараз же, мінімалізм в моді. Але якщо ви вирішили створити ресурс використовуючи кілька кольорів і шрифтів, зведіть цю кількість до мінімуму. Наприклад, 4 кольори цілком достатньо.
Ширину заголовка робіть не більше 75 символів.
Посилання
Універсальний колір посилань в інтернеті – синій. Відповідно робіть їх синіми. Користувач відразу повинен зрозуміти, що перед ним посилання.
Опрацюйте шапку сайту
Шапка сайту розташовується в самому верху ресурсу. Вона повинна бути максимально інформативною. Для цього розмістіть в ній:
- Дескриптор – невелика пропозиція компанії. Наприклад, “Ремонт взуття”, “Пошив взуття на замовлення”. Це важливий елемент, який відразу пояснює користувачеві, де він і що він тут може отримати. Найкраще розташувати його праворуч від логотипу.
- Елементи конверсії. До них відносять: “Залишити заявку”, “Оформити замовлення”, “Кошик”. Говорячи про останній елемент, то його краще розмістити у верхньому правому куті.
- Контакти. Обов’язково залиште пару номерів телефону. Непогано якщо один буде в форматі 8-800 – …
- Якщо на сайті передбачається особистий кабінет, то кнопки “реєстрація / вхід” розмістіть справа. Шапка не повинна бути занадто великою. Рекомендуємо її закріпити на сторінці, щоб користувачеві було зручно переключитися на нову вкладку.
Опрацюйте головну сторінку сайту
Головна сторінка сайту – це його обличчя. Тут важливо стисло розповісти про свої пропозиції та мотивувати користувача до дії. Не потрібно перевантажувати сторінку сео-текстами і при цьому не залишайте її порожньою. Щоб поліпшити юзабіліті домашньої сторінки, врахуйте наступне:
- Яскравий банер. Він повинен бути помітним і на ньому розмістіть найвигідніші пропозиції для користувача. Головне не перестарайтеся.
- Розділ переваг. Не факт, що читач повірить в те, що ви напишете про себе, але рекомендуємо зробити це. 5-7 переваг буде достатньо. Непогано якщо вони будуть з цифрами. Наприклад, 5 років гарантії або 10 років на ринку. Щоб текст сприймався краще сформуйте список переваг і додайте іконки.
- Додайте посилання на важливі сторінки сайту.
Опрацюйте елементи навігації
Пам’ятайте, що сайт робиться для людей. Отже, щоб утримати людину на своєму ресурсі, зробіть так, щоб він міг без проблем переміщатися по ньому. Для цього опрацюйте навігацію. А саме:
- Меню. Горизонтально має відображати категорію послуг і товарів. Не варто робити категорії понад трьох рівнів. Вертикальне меню повинно відображати структуру сайту. Можна створити різнорівневі списки і виділити кольором. Пам’ятайте, що меню повинно бути зручним. Сильно громіздке злякає користувача.
- Футер сайту. Він же підвал. Багато дублюють верхнє меню, але це необов’язково. Ви можете там розташувати: контакти, блок з посиланнями на сервісні сторінки і інфосторінки. Також можна розташувати і блок з юридичною інформацією.
- Кнопка “Вгору”. Коли користувач вивчає футер сайту йому не зовсім зручно переміщатися, назад наверх використовуючи скролл мишки. Набагато зручніше натиснути на одну кнопку на сайті. Часто їх створюють у вигляді стрілочки вгору.
Опрацюйте сторінки товарів / послуг
Якщо у вас інтернет-магазин товарів, то обов’язково зробіть так, щоб користувач не просто вивчив його, але і зробив замовлення. Для цього необхідно поліпшити такі розділи:
- Каталог сторінок. У ньому обов’язково повинні бути фотографії (одного розміру і формату). Запропонувати користувачеві купити товар в один клік. Зробіть кнопку замовлення помітною.
- Карточка товару. Фото товару розташуйте зліва. Додайте функцію збільшення. Розмістить зображення з декількох ракурсів. Це дозволить оцінити товар з усіх боків. Справа вкажіть найменування товару, ціну. Додайте і опис товару та умови доставки.
Опрацюйте функціонал замовлення
Коли ви хочете купити товар, навряд чи у вас виникне бажання заповнювати метрову форму, де потрібно внести сумнівні дані. Як же створити ідеальну форму замовлення або зворотнього дзвінка? Просто дотримуйтесь наших порад:
- Скоротіть кількість полів до мінімуму. Для замовлення товару людині досить вказати номер телефону або e-mail. Звичайно, для збору інформації можете додати ще щось, але тільки вкажіть користувачеві які поля можна і не заповнювати.
- В ідеалі прибрати капчу. Але якщо вона необхідна, то встановіть найпростішу. Людей дратує марна трата часу на пошуки картинок з машинками або поїздами.
- Кнопка замовлення товару або зворотнього дзвінка повинна бути яскравою і помітною.
- Додайте напис про згоду обробки персональних даних.
- Після того як користувач заповнить форму і відправить її, йому повинно прийти сповіщення, протягом якого часу з ним зв’яжуться. Також важливо проробити розділ “Корзина”. Товари, які в неї додані повинні бути візуалізовані. Обов’язково вкажіть загальну вартість покупки клієнта. Також запропонуйте користувачеві кілька типів доставки, вказавши вартість кожного варіанту.
Збільште швидкість завантаження основних сторінок сайту
Ми вже вище писали, що якщо сайт вантажиться погано, то більше 5 секунд на ньому ніхто не затримається. Отже, потрібно зробити упор на те, щоб ресурс завантажувався швидше.
Рекомендуємо звернути увагу на верстку і контент. Може необхідно зменшити розмір самої веб-сторінки або зображень на ній. Також оптимізуйте коди JavaScript і CSS, скоротіть кількість редакторів та ін. Попередньо протестуйте швидкість завантаження сторінки за допомогою безкоштовних (можете вибрати і платні) сервісів.
Це не всі рекомендації, якими можна скористатися для поліпшення юзабіліті, але це основні. Робіть сайт зручним не для пошукових роботів, а для людей.