Як вибрати движок для сайту
Содержание:
Движок сайту – назва народне, але впевнено прижилося і в професійному середовищі. CMS – це система управління контентом, тобто той кістяк, на який нанизується сам сайт і його вміст. Від того, який движок використовується, залежить багато чого:
- можливості пошукового просування;
- зручність наповнення;
- використання і впровадження додаткових сервісів – форм для замовлення, зворотного зв’язку, коментарів;
- доопрацювання функціоналу – сортування, розширення категорій та ін .;
- вибір дизайну;
- захищеність;
- вартість розробки.
І це далеко не все. Це фундамент, який будується на побажаннях компанії, її пріоритети і можливості.
Вибирають його майже як машину – поки не перевіриш кілька варіантів, складно зрозуміти, що саме потрібно. Саме тому пробувати потрібно: створений на одному двигуні сайт дуже складно в подальшому перенести на іншу платформу, що не розгубивши функціонал, дизайн, SEO.
Навіщо движок сайту
Є сайти і без движка – наприклад, одностранічнікі. Він їм в принципі не потрібен, його не можна зламати, він швидко вантажиться і стійкий. Але якщо мова йде про корпоративному ресурсі або інтернет-магазині, без CMS не обійтися. І краще, якщо його розробкою будуть займатися професіонали: це заощадить час і дасть потрібний результат.
Є великий вибір двигунів, і кожен з них підходить для створення певного виду сторінки. Є й універсальні – з їх допомогою можна генерувати продукт будь-якого призначення, незалежно від тематики. Якщо у вас більше, ніж одна статична сторінка – значить, без CMS не обійтися, а от яким він буде, залежить від типу сторінки.
Двигуни платні і безкоштовні: переваги і недоліки
Традиційний поділ за принципом платності – одне з улюблених серед замовників. Звичайно, головна перевага безкоштовних з точки зору клієнта – відсутність обов’язкових платежів. Але на цьому переваги не закінчуються.
До плюсів безкоштовних CMS відносять:
- велике число готових модулів;
- наявність професійних форумів, де можна отримати консультацію;
- швидка швидкість генерування сторінки.
Але є і недоліки, і вони стають особливо помітні тоді, коли бізнес розвивається і потребує нових рішень:
- немає можливості змінювати функціонал і додавати опції;
- легко зламуються;
- за роботу сайту доведеться відповідати самостійно, витрачаючи на це свій вільний час;
- при бажанні внести зміни доведеться все одно звертатися за допомогою до фахівців.
Проте, такі платформи мають право на існування і для багатьох підприємств стають хорошим рішенням.
Платні движки – це більш високий рівень розвитку, який має свої переваги і недоліки:
+ Постійна підтримка розробників;
+ Великий вибір модулів, дизайну;
+ Можливість адаптувати під потреби бізнесу, якщо ведеться індивідуальна доробка або розробка;
– необхідність платити.
Вибирати тип движка потрібно не тільки за принципом платності-безкоштовність, а за типом майбутнього сайту.
Найпопулярніші движки
CMS існує набагато більше, ніж ті, які описані в це статті. Тут представлені лише найпоширеніші і популярні. Але саме вони частіше за інших використовуються при розробці сайтів – бо за ними та інформації більше, і знайти фахівців для доопрацювання простіше.
WordPress
Популярний, адаптивний, поширений – справжній конструктор. Його охоче використовують в Україні для створення:
- невеликих сайтів і одностранічнік;
- для інтернет-магазинів.
Переваги платформи очевидні:
+ Достатню кількість безкоштовних рішень;
+ Відкритість коду:
+ Велика кількість доповнень для використання в різних сферах;
+ Поширеність і доступної інформації.
Але є і недоліки:
- не підходить для великих порталів.
CMS добре підходить і для блогів, і для інформаційних ресурсів, і для невеликих магазинів. Простий і зрозумілий інтерфейс не вимагає участі розробників.
Joomla
Часто використовується новачками, підходить для створення простих сторінок. Платформа популярна:
- у вільному доступі достатньо інформації для роботи;
- відсутність платежів;
- великий вибір шаблонів і дизайнерських рішень;
- непоганий функціонал.
Але є і недоліки:
- погано налаштований під оптимізацію;
- досить складно додати додаткові функції або виправити наявні;
- повільна швидкість роботи сайту;
- настройки вимагають часу і зосередженості, вони не настільки прості, як в інших платформах.
OpenCart
Одні з популярних движків для створення переважно інтернет-магазинів. Більшість модулів розраховані саме на e-commerce, тому для інформаційного ресурсу платформа не підійде. Досить популярний, особливо з урахуванням постійного розвитку торгівлі.
Переваги Opencart:
- просто і зручний інтерфейс;
- інтеграція з системами платежів, що особливо важливо для продажів;
- дозволяє проводити пошукову оптимізацію;
- має широкий функціонал, а також доступ до великого масиву інформації;
- хороший обсяг шаблонів та інших додаткових матеріалів;
- повний магазинний функціонал з усіма потрібними опціями для торгівлі;
- можливість підключитися до аналітики;
- багатомовність.
При цьому недоліки теж є, серед них:
- робота тільки на добре налаштованому хостингу або потужному сервері;
- необхідність установки додаткових модулів для поліпшеної оптимізації.
Tilda
Tilda – створений російськими розробниками конструктор, який спочатку призначався для творчих людей, а пізніше став орієнтуватися переважно на комерційні завдання. Сьогодні його активно використовують в розробці landing page та інших одностранічнік.
Виходячи з цього виділяють і гідності – вони добре прижилися саме для створення невеликих ресурсів, а ось магазин за допомогою платформи не створиш.
Переваги системи:
- великий вибір шрифтів, стилів, способів форматування;
- зручна блокова структура;
- можливість оформляти і подавати тексти не просто функціонально, а по-справжньому красиво;
- доступ до інформації та наявність навчальних матеріалів;
- наявність декількох тарифних планів;
- можливість вести статистичний облік;
- можливість пошукової оптимізації.
Кілька обмежені можливості конструктора роблять його недоступним для багатьох сфер, тому використовують його далеко не всі.
Shopify
Канадська платформа для електронної комерції досить популярна на Заході. А для російськомовних користувачів вона не завжди зрозуміла особливо без знання англійської. Можливості движка адаптовані тільки під магазини, тому для інших ресурсів не підходить.
До переваг досвідчені користувачі відносять:
- можливість відсортувати безкоштовні шаблони (їх 26 варіантів);
- широкі можливості для дизайну і його тонкої настройки;
- вибір опцій і функціоналу.
Але є і недоліки:
- систему не підходить тим, хто не знає англійську мову хоча б на базовому рівні;
- відсутність можливості прив’язати до деяких платіжним системам;
- немає прив’язки до наших соціальних мереж;
- обмежені можливості доопрацювання під потреби конкретного бізнесу;
- комісія від продажу, що для вітчизняних користувачів незвично.
В цілому система працює, але на території України не особливо популярна.
Як вибрати движок: аналізуйте свої потреби
Ідеальних движків не буває – практика це доводить щодня. Особливо в частині SEO, і, хоча вимоги до сайтів від пошукових систем вже зачитані до дірок, розробники платформ не дуже звертають на це увагу. Тому будь-яку платформу, швидше за все, доведеться доопрацьовувати, якщо вам потрібна в результаті «цукерка».
Багатьох атакує спокуса скористатися конструктором і взагалі не турбуватися про двигунах. На перший план виходить швидкість, та й простота підкуповує. Але підсумок призведе до своєму іншим результатами: ніяких перспектив для розвитку і зміни не буде. Замовник зможе використовувати тільки ті можливості, які дає конструктор.
Якщо потрібно розширювати аудиторію, залучати клієнтів, оптимізувати сервіси та послуги, краще шукати не шаблони, а досвідчених розробників і web-студію. Тоді ви будете зайняті не підрахунком витрат на створення сайту, а проблемами зовсім іншого штибу: як встигнути обслужити всіх клієнтів і який напрям для розвитку вибрати