Веб студія » Блог » Оптимізація зображення для сайту: вимоги до розміру, формату і смислового наповнення
Дата публікації: 11 Жовтня 2020

Оптимізація зображення для сайту: вимоги до розміру, формату і смислового наповнення

Фото на сайті – це значимий контент, який багато в чому може вплинути на ставлення і дії користувачів. Щоб правильно вибрати картинку, враховують чимало параметрів – умовно розділимо їх на дві групи: технічні характеристики і наповнення.

Технічні характеристики фото для сайту

Важливе завдання при оптимізації і редизайн сайту – додати картинки, які будуть добре грузиться, гармонійно виглядати і при цьому відрізнятися достатньою якістю для передачі ключової інформації.

Розмір і вага фотографії

Якщо знімки зроблені на професійний фотоапарат або телефон з гідною камерою, вони матимуть велику вагу. Чим більше таких фотографій на сторінці, тим повільніше вона подгружается навіть при високій швидкості інтернету. Якість індексації в такому випадку падає, тому всі картинки потрібно привести в оптимальний стан.

Розмір фото для сайту вимірюється в пікселях. Хороший варіант для більшості ситуацій – 1000х1000 px. Найчастіше показники при завантаженні вказуються вручну, але є движки, в яких оптимізація відбувається автоматично – вивчіть можливості платформи, з якою працюєте.

66141944f697245738ed952ad69576de.jpg

Що стосується ваги, яка вимірюється в кілобайтах, то для більшості картинок хороший варіант – це 200-400 кілобайт. Чим менше вага, тим швидше завантажується сторінка, але не забувайте про якість – зображення повинне бути чітким і давати можливість розглянути деталі (якщо це необхідно).

Важливо! Для кращого візуального сприйняття контенту намагайтеся робити все зображення і скріншоти на сторінці одного розміру – такого, який не губиться на тлі тексту.

Формат зображень для сайту

f7d2e84ec369636d808b7e1fd1d73ff2.jpg

Коригуючи розмір картинки для сайту, можна отримати різний результат залежно від того, який формат спочатку був у фотографії. Ось три найбільш поширених формати:

  • JPEG. Залежно від початкової якості картинки дозволяє провести стиснення без втрати чіткості. Підходить в тому випадку, якщо потрібно зберегти детальність.
  • PNG. Також зберігає детальність, а ще добре підходить в тому випадку, якщо на зображенні багато рівних заливок.
  • GIF. Формат для додавання на сайт анімації.

Коментар експерта: Щоб змінити параметри з мінімальною втратою якості, скористайтеся послугами сервісів JPEGmini і TinyPNG.

Оптимальні пропорції

Важлива не тільки оптимальна вага картинок для сайту, але і те, які пропорції в неї. Для сайтів використовуються кілька видів прямокутника: високий (4: 3), простий (3: 2), низький (16: 9) – а також квадрат (1: 1).

Виділення кадру і мініатюри

Якщо оптимальний розмір фото для сайту не дозволяє розглянути необхідні деталі, можна використовувати одну хитрість. Ту ділянку, яка особливо важлива для читача, за допомогою Photoshop накладіть в потрібному розмірі додатковим кадром на основне зображення або просто додайте окрему картинку. Так ви збережете відповідні параметри всього фото, але виділите значимі місця.

b0a21a9cade649b953365ca36c0dad3b.jpg

Обов’язково використовуйте мініатюри – якщо движок сайту не передбачає, що вони створюються автоматично, параметри можна привести до необхідних показників вручну. В пікселях оптимальний розмір зображення для сайту саме під мініатюру становить 250. Вага не повиненна перевищувати 50 кілобайт. Очевидно, що при таких показниках ні про яку деталізацію немає й мови, тому вибирайте для міні-зображень чіткі і зрозумілі картинки, посил яких зрозумілий навіть при таких умовах.

Налаштування різкості зображення

Оскільки оптимальний дозвіл фото для сайту часто досягається шляхом зменшення картинки, різкість і деталізація при таких маніпуляціях неминуче страждають. Щоб уникнути цього ефекту, використовуйте спеціальні параметри Bicubic Sharper в редакторі Photoshop.

Коментар експерта: Великі знімки необхідно зменшувати і налаштовувати поступово – не більше ніж на 1000 пікселів за один раз. Після кожного зменшуйте сторінку за допомогою параметру Bicubic Sharper.

Не тільки Photoshop: інші доступні редактори

7d51d6307928bc536ee24993861e6108.png

Щоб змінити роздільну здатність фото для сайту і здійснити інші налаштування, необов’язково використовувати виключно популярний Photoshop. Є й інші зручні програми, програми: GIMP, Paint (для дуже простих завдань), PicMonkey (онлайн-режим), Pixlr (часткова заміна Photoshop). Всі програми, виключаючи PicMonkey, легко встановлюються на MacOS і Windows. Для кожної в мережі є покрокова інструкція і багато навчальних роликів, що дозволяють освоїти як прості, так і досить складні завдання для просунутих користувачів.

Змістове наповнення та інші особливості картинок для сайту

441ad122faf7eab39cc065c6ecd8ab63.jpg

Роздільна здатність картинки для сайту – це те, чим ми не можемо обмежуватися, коли мова йде про якість візуального контенту. Дуже важливо розуміти, що саме бачить користувач. І тут теж є кілька рекомендацій.

Релевантність бренду, корпоративного стилю сайту і контенту

Фотографії потрібні не для того, щоб розбавити контент і зробити його нудним – вони необхідні, щоб підтримати текстову інформацію, а також сформувати у користувача певне ставлення до компанії, її візуальний образ.

На бізнес-сайті необхідний візуал, що асоціюється з ділової сферою і тим напрямком, яким займається фірма. Інтернет-магазин заповнюють фотографіями товарів – максимально якісними і детальними, а просто зображення для краси там недоречні. Навіть на розважальних майданчиках картинки підтримують загальний посил статті, а не додаються бездумно.

Які картинки на сайті працюють найкраще?

Вибравши формат фото для сайту, подумайте про його наповнення. Ось кілька корисних порад:

  • Використовуйте більше зображень людей. На такі картинки відвідувачі реагують краще. А в магазинах одягу вироби рекламуються ефективніше, якщо вони знаходяться на моделях. А ще читачам подобаються фотографії домашніх улюбленців (тварин, собак), якщо це відповідає завданням майданчика.
  • Робіть ставку на емоційність. Людина з щирою посмішкою підсвідомо сприймається нами позитивно, асоціюється з чимось безпечним.
  • Проявляйте оригінальність. Шукайте або робіть знімки, які не схожі на все інше. Наприклад, можна надихнутися контентом, створеним National Geographic.
  • Створюйте унікальні знімки. Якщо фінансові можливості дозволяють, краще всього замовити фото для створення сайту у професійного фотографа.
  • Враховуйте дизайн сайту. Якою б гарною не була картинка, якщо вона не вписується в загальний дизайн майданчика, краще її не використовувати – вона ризикує зіпсувати все враження.
  • Наносите на зображення логотип тільки в тому випадку, якщо це необхідно і не псує загальне враження від фото.

Приклад фото від National Geographic

f7684db6a144b9aad7aebebc90592ca8.jpg

Кольорова гама

Акуратніше треба бути і з підбором кольорів. Пам’ятайте, що деякі кольори – наприклад, яскраво-червоний – стимулюють, а інші заспокоюють. З цієї причини, наприклад, більшість сайтів приватних клінік виконуються в дуже м’яких відтінках – їх роблять зеленими, блакитними, бежевими, щоб налаштувати пацієнта на спокійний лад.

Важливо! При виборі картинок діє той же принцип: яскраві кольори вибираються тоді, коли потрібно стимулювати настрій читача, а світлі і м’які беруть в тому випадку, коли реакція повинна бути спокійною.

Оптимізація сайту – це складний, копіткий процес, що вимагає використання безлічі інструментів. І розмір зображень для сайту, а також правильний вибір наповнення фото – це лише мала частина такого завдання. Але без правильного підходу до візуального контенту можна втратити багато клієнтів, тому поставитися до підбору фотографій або малюнків потрібно вкрай серйозно.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість:0 $
Зразкові терміни:0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.