Покрокова інструкція: Як відкрити інтернет-магазин з продажу морепродуктів
Зміст:
- 1 крок. Опрацювання конкурентоспроможного асортименту
- 2 крок: Визначення цільової аудиторії
- 3 крок: Пошук постачальників
- 4 крок: Рішення технічних питань: доставка, переробка та зберігання
- 5 крок: Юридичні питання оформлення онлайн-магазину з продажу морепродуктів
- 6 крок: Створення інтернет-магазину
- 7 крок: Створення необхідного контенту, запуск інтернет-магазину
- 8 крок: Вибір і запуск рекламних кампаній
- 9 крок: Вибір методів залучення покупців
- Як просувати інтернет-магазин
- Помилки в просуванні інтернет-магазину морепродуктів
Зараз будь-яка сфера діяльності має свій інтернет-магазин або сайт. І якщо ви є власником рибного магазину, то подумайте про створення власного ресурсу. Морепродукти продаються завжди. Тут немає сезонності, так як рибу люблять багато хто: діти, дорослі, спортсмени, вегетаріанці. Але варто розуміти, що така ніша має свою особливість. У цій статті ми якраз і розповімо про те, як правильно створити магазин з продажу рибних товарів і що зробити, щоб досягти успіху в цій справі.
1 крок. Опрацювання конкурентоспроможного асортименту
Щоб кожен покупець міг зробити у вас замовлення потрібно запропонувати йому те, що він хоче. Але як ви дізнаєтеся, чого хоче Іван Сергійович, а що хоче купити Ліда? Звичайно, вам доведеться діяти навмання. Але самим логічним виходом із ситуації – поліпшити свій асортимент, зробивши його різноманітним. У рибному магазині потрібно продавати не тільки рибу різних сортів, а й:
- кальмари;
- мідії;
- ікру;
- устриці;
- рапани;
- восьминогів;
- м’ясо гребінців та ін.
Ваша продукція може бути охолодженою, живою, замороженою у вакуумних упаковках або звичайних. Великим попитом користуються продукти приправлені спеціями, мариновані з маслом. Ви можете розширювати асортимент, пропонуючи покупцеві крабові палички, напівфабрикати, в’ялену продукцію. Тобто тут є де розгулятися.
Не забувайте, що морепродукти швидко втрачають свіжість. Тобто подумайте про обладнання, але це ніяк не стосується нашої теми. Але першим кроком, без якого важко уявити розвиток бізнесу – аналіз конкурентів, про це далі.
2 крок: Визначення цільової аудиторії
Після ідеї створення інтернет-магазину, сядьте і опрацюйте загальний портрет цільової аудиторії. Щоб правильно опрацювати портрет ЦА візьміть до уваги наступне:
- вік, стать і професію;
- наявність або відсутність сім’ї і дітей;
- психологічні особливості та хобі;
- місце проживання аудиторії
- рівень платоспроможності та інше.
Зібрати інформацію можна самостійно в Інтернеті. На допомогу вам соціальні мережі, різні опитувальники і т.д. Проведіть і аудит конкурентів. Обов’язково вивчіть конкурентів.
3 крок: Пошук постачальників
Звичайно, неважливо, інтернет-магазин у вас або офлайн точка, вибір постачальника – важливе завдання. Але раз ми обговорюємо перший варіант, то вибирати собі партнера за допомогою таких дій:
- знайти компанію через Інтернет (промоніторити всі пропозиції);
- підписати договори з оптовими базами;
- відвідувати тематичні виставки, де можна познайомитися з потрібними людьми.
Це далеко не всі способи пошуку постачальників. Можна просто шукати відповідні фірми в Інтернеті, домовлятися про постачання, ціни та знижки. Але не варто вестися на першу-ліпшу фірму. Вивчіть ринок ретельно. Можна навіть мати кілька постачальників. Це свого роду спосіб убезпечити себе. Якщо вас “кидоне” одна компанія, друга точно привезе замовлення.
Не забувайте, що для інтернет-магазину морепродуктів необхідно мати певний перелік документів, адже законодавством контролюється і процес поставки, переробки, зберігання та ін. Але про це ми розповімо трохи пізніше.
4 крок: Рішення технічних питань: доставка, переробка та зберігання
Торгівля харчовими продуктами може принести власникові бізнесу не тільки великий прибуток, але і немаленьку кількість клопоту. Крім пошуку постачальника, потрібно подбати про склад. Якщо для одягу досить простого, сухого приміщення, то для морепродуктів потрібно придбати спеціальне обладнання.
Говорячи про обладнання, то вам знадобитися:
- ваги;
- генератори льоду;
- спеціальні столи і механізми для упаковки продуктів;
Щоб не накупити зайвого або не забути важливого, зверніть увагу на:
- очікуваний обсяг реалізації;
- передбачуваний обсяг запасів;
- чим займатиметься фірма. Наприклад, переробкою продукції або продажу готових товарів.
Окремо варто відзначити, що потрібно придбати і обладнання для утилізації зіпсованого товару.
5 крок: Юридичні питання оформлення онлайн-магазину з продажу морепродуктів
Торгувати продуктами без пакета документів – нереально. Не потрібно намагатися обійти законодавство. Відразу оформіть собі приватне підприємництво. А ще потрібно отримати:
- дозвіл від пожежної інспекції;
- висновок СЕС;
- договір на вивезення сміття.
Список документів може змінюватися, над цим питанням краще поспілкуватися з юристами.
6 крок: Створення інтернет-магазину
Створити інтернет-магазин морепродуктів можна самостійно на конструкторі, або звернутися до професіоналів. Звичайно, другий варіант краще, так як конструктори не гарантують безпеку. Досить просто поглянути на його недоліки:
- перевантаженість рекламою;
- повільне завантаження (у більшості конструкторів);
- виглядають занадто шаблонно;
- погано індексується
Звернутися в агентство – найкращий варіант, але він коштує грошей. Але варто розуміти, що вам запропонують відразу комплекс послуг: розробка, тестування, наповнення, запуск реклами та ін.
Якщо хочете заощадити, то спробуйте створити сайт на CMS з адаптивним дизайном. Тут є свої плюси:
- адекватна вартість;
- інтуїтивно зрозуміла адміністративна панель;
- величезний вибір плагінів і шаблонів і багато іншого.
За статистикою, 45% всіх сайтів створені саме на CMS.
7 крок: Створення необхідного контенту, запуск інтернет-магазину
Сайт без контенту не принесе ніякої користі ні для користувача (потенційного покупця) ні для бізнесмена. Рекомендуємо використовувати всі типи контенту:
- Текстовий. Статті повинні бути інформативними, продаючимиі в той же час розважальними.
- Фото товару, який ваша компанія пропонує. Вони повинні бути не стічними. Якість – перш за все. Зображення потрібно додавати в картки товарів і в блог. Таким чином ви зможете підвищити бажання купити товар саме у вас.
- Аудіо- і відеоконтент. Це спосіб доповнити та урізноманітнити контент.
Здавалося б, що наповнити ресурс інформацією не так і складно, але тут існує ряд правил про які слід знати і пам’ятати:
- Контент повинен бути унікальним.
- SEO-оптимізація статей. Тобто обов’язково вживайте ключі, не забувайте про мета-теги.
- Весь контент на сайті повинен повністю відповідати тематиці ресурсу.
8 крок: Вибір і запуск рекламних кампаній
Звичайно, без реклами вам не обійтися. На це доведеться витратити чимало грошей і сил. Найефективнішими варіантами вважаються:
- e-mail розсилка;
- тизери та банери;
- розкрутка свого магазину в соціальних мережах;
- вірусний маркетинг;
- реклама у популярних блогерів;
- створення лендінгу;
- запропонуйте споживачеві акції, знижки, дисконтні карти.
Непоганим варіантом може стати і створення власного мобільного додатка. Це досить зручно для тих, хто використовує смартфон для замовлення товару. А статистика показує, що більша частина користувачів Інтернету – люди зі смартфоном.
9 крок: Вибір методів залучення покупців
Щоб ваш магазин “вистрілив” на ринку потрібно запропонувати покупцеві, щось унікальне. Звичайно, з риби ви навряд чи щось нове придумаєте, але ваше завдання зацікавити. Наприклад, організуйте безкоштовну доставку від 300 грн. Або робіть своїм покупцям подарунки. Також важливо і утримати покупця, так як конкурентів на ринку, м’яко кажучи, багато.
Щоб залучити нових покупців, дамо вам кілька порад:
- Холодний прозвон. Такий варіант підійде тільки тим, у кого вже є база клієнтів. Зробіть дзвінок, нагадайте про себе.
- Запропонуйте кілька безкоштовних послуг. Про це ми вище написали. Люди люблять те, що їм пропонують на халяву. І як би це не звучало, але це факт. Тому, гріх цим не скористатися.
- Проводьте акції приручені до якогось свята.
- Не забувайте про розкручування магазину в соціальних мережах.
Пам’ятайте що потрібно регулярно відслідковувати свої продажі, проводити аналіз воронки продажів.
Як просувати інтернет-магазин
Звичайно ж без розкручування власного сайту, немає сенсу взагалі його створювати. Самостійно недосвідченим бізнесменам буде складно щось зробити, тому тут краще відразу звернутися до професіоналів.
З точки зору SEO, потрібно зробити:
- Зібрати семантичне ядро. Тобто підібрати ті ключові слова і словосполучення, за якими користувач імовірно буде шукати вас. Можете скористатися спеціальними сервісами. Роботу зі збору семантики краще почати з конкурентів.
- Опрацюйте юзабіліті сайту. Зробіть свій ресурс зручним для користувача, а не для пошукових систем.
- Додайте на свій сайт мікророзмітки.
- Позбавте свій ресурс від дублів. Якщо на сайті є дублі, це розмиває картину для пошукового робота, так як йому буде складно визначити яку з сторінок потрібно проіндексувати.
- Перевірте чи є у вашого інтернет-магазину помилки. Знову ж за допомогою спеціального інструменту (Google Search Consol) можна визначити наявність помилок. Усунувши їх, ви зможете поліпшити роботу свого сайту.
Так само для просування сайту можна налаштувати контекстну рекламу, зайняти реманркетінгом і SMM. В принципі існує багато інструментів і каналів для розкрутки інтернет-магазину морепродуктів. Рекомендуємо зі старту охопити все, що можна. Але підходите до справи усвідомлено.
Помилки в просуванні інтернет-магазину морепродуктів
Найтиповішими помилками при просуванні інтернет-магазину можна виділити:
- Відсутність мобільної версії ресурсу або його незручна версія.
- Повільне завантаження сторінок. Загрожує тим, що користувач піде на інший сайт.
- Незрозумілий і не структурований перший екран.
- Відсутність інтернет-чату.
- Примітивна або занадто складна структура сайту.
- Якщо не встановити фільтр товарів.
- Відсутність аналітики.
- Ігнорування базової пошукової оптимізації.
- Неякісний контент, який не оновлюється.
- Фото і відео не відповідає тематиці.