Веб студія » Блог » Що таке копірайтинг, рерайтинг, постинг, неймінг?
Дата публікації: 20 Листопада 2020

Що таке копірайтинг, рерайтинг, постинг, неймінг?

Зміст:

Безліч сайтів можна знайти на просторах інтернету. Кожен з них цікавий і корисний по своєму. Але що ж чіпляє людину? Чому він проводить на одному ресурсі 30 секунд, а на іншому – 30 хвилин? Все просто. Людиною рухає слово. Звичайно, розумні, сучасні маркетологи, менеджери, копірайтери практикуються в майстерності писати тексти, які пробуджують користувача до дії (купити / зареєструватися). У нашій статті ми розповімо що таке рерайт, неймінг і копірайтер.

Що таке копірайтинг?

Копірайтинг – це написання текстів рекламного характеру. Також можна сказати, що копірайтинг – спосіб вирішити поставлені завдання за допомогою тексту. Як правило, все зводиться до одного: підштовхнути читача зробити потрібну дію (зареєструватися, підписатися на розсилку, купити та інше). Саме слово складається з двох частин “copy” – текстовий матеріал, “write” – писати.

Копірайтинг є наукою і мистецтвом одночасно. Автор грамотних текстів, що продаються, на відміну від менеджера, може працювати не з одним клієнтом, а відразу з усією аудиторією. Копірайтер говорить з ЦА через рекламу (пости в блогах, реклама на білбордах та в журналах і т.д.). Звичайно, правильний текст, допомагає перетворити користувача сайту в клієнта. І це дуже важливо.

Логічно, що тексти потрібні всім, так як тексти – це контент, а контент – основа цифрового маркетингу, особливо якщо мова йде про сайти. Правильні слова можуть змусити людину зробити покупку, в той час як жахливий текст може тільки відбити бажання користувача відвідувати даний сайт. Про це можна говорити довго, але суть завжди залишається одна: копірайтинг – це прo переконання за допомогою слів.

Види копірайтингу:

  • СЕО-копірайтинг.
  • Інформативний.
  • Технічний.
  • Креативний.
  • Рекламний.

Що таке рерайтинг?

Рерайтінг часто плутають з копірайтінгом і навпаки. Так, по суті, ці поняття схожі, але все-таки відмінності є. Рерайтінг – створення нової, унікальної, креативної статті на основі наявних текстів. Тут ключове слово – унікальний. Автор повинен максимально дотримуватися теми, мінімізувавши власну думку. Говорячи простіше, рерайтер повинен переробити вихідний текст, зберігаючи його сенс, але при цьому пошукові системи повинні вважати його унікальним. Автори таких текстів застосовують різні техніки, щоб домогтися бажаного результату.

Сінонімайзінг Автор підбирає до окремих слів синоніми  
Скорочення тексту З джерела можна видалити слова, що не несуть смислового навантаження. Також можна видалити слова що не змінюють зміст статті
Часткова редакціяЗміна невеликої частини тексту. Основне завдання не втратити сенс. Застосовується до великих текстів
Класична редакціяАбсолютно кожне речення переписується своїми словами, без втрати сенсу
Глибокий рерайтингАвтор бере за основу тільки основні дані, сам же текст пишеться так, як того хоче рерайтер

Як правило, рерайтинг замовляють для економії коштів, адже вартість на такі тексти в рази нижче, ніж на копірайтинг. Але в будь-якому випадку, грань між рерайтінгом і копірайтінгом дуже тонка.

Як правильно робити копірайтинг?

Ми вже написали, що копірайтинг – це мистецтво написання текстів. Але відразу повідомимо, що це не просто написання листа. Це ціла наука і тут теж є постулати. Розберемо конкретніше:

  • Ніяких помилок. У статті не повинно бути ніяких граматичних помилок, стилістичних, пунктуаційних. Звичайно, людський фактор ми не можемо усунути. Тому копірайтери перечитують свої тексти по кілька разів, а іноді навіть користуються послугами коректорів.
  • Писати для людей. Набір ключевих слів – це не текст, це набір ключів. Навіть якщо завдання полягає в написанні СЕО-тексту потрібно його писати так, щоб читачеві було цікаво. Так, такі тексти покликані просувати сайти і їх адаптують для пошукових машин. Однак, читають його звичайні люди. Не варто забувати про це.
  • Коротко про головне. Так, як не прикро, але читати люди не особливо люблять. Тому, менше води, більше конкретики. В даному випадку, стислість – сестра таланту, спрацьовує на всі 100%.
  • Заклик до дії. Якщо ваш текст несе рекламний характер, в ньому повинні бути заклики на продаж.
  • Структура. Кожен текст повинен мати привабливий заголовок, повинен бути розбитий на логічні блоки. Ключові слова розподіляйте рівномірно по тексту.

Висновок простий: хороший текст хочеться перечитувати і він на довго залишається в голові.

Що краще рерайтинг або копірайтинг?

І так, ми з вами вже з’ясували, що копірайтинг – це написання унікального тексту з голови, а рерайтинг – переписування цього ж тексту своїми словами. І тут виникає логічне запитання, що ж краще? Копірайтинг або рерайтинг? Якщо ви позиціонуєте себе як креативного автора унікальних текстів, то краще не займатися копіювання, а придумувати свої унікальні тексти. Але з іншого боку, є такі теми, де вже все написали за вас і розгулятися просто ніде. У такому випадку будь-яка стаття стане плагіатом. Ніхто не забороняє черпати інформацію з інших джерел, важливо вміти піднести її правильно. Запам’ятайте головне, копірайтинг і рерайтинг може бути як хорошим, так і поганим. Все залежить від автора і його талантів.

Що таке постинг?

Постинг – написання коротких повідомлень і їх розміщення на різних інтернет-майданчиках, в стрічках новин і т.д. Основна мета полягає в залученні уваги користувачів. Часто такі публікації супроводжують картинками, графіками, аудіо- та відеофайлами.

Так як постінг служить для залучення уваги аудиторії, його основні завдання:

  • Збудження інтересу до товару / послуги / компанії.
  • Рекламні цілі.
  • Стимулювати до продажу (будь-яким іншим діям).

У наші дні, постинг є хороший і головне ефективний інструмент для просування бренду. Його активно використовують не тільки звичайні користувачі, а й ті, хто прагнуть розкрутити свою групу і співтовариство.

Що таке неймінг? Як його розробити?

Черговий термін, який просту людину може привести в ступор. Але якщо серйозно, то це поняття характеризує собою цілий комплекс робіт зі створення назви бренду компанії, проекту або окремого товару. Придумати назву не так просто як здається. Важливо пам’ятати про те, що як корабель назвеш, так він і попливе.

Розробка еталонного нейминга виглядає так:

  • Проводиться маркетинговий аналіз. Він дозволяє проаналізувати попит і пропозицію на товар. Тут же можна отримати інформацію про конкурентів і визначити ЦА.
  • Розробка назви. Як правило, над назвою працює ціла команда фахівців. Пропонується кілька варіантів.
  • Із запропонованого списку вибирається найбільш оптимальний за звучанням, стилістиці варіант.
  • Узгодження і тестування на фокус – групах.

Начебто все просто, але насправді придумати назву що запам’ятовується не так і легко. В першу чергу неймінг повинен бути простим і зрозумілим. Сама ж назва має відображати сутність бренду і як правило воно вибирається шляхом асоціацій.

Неймінгом займаються люди у яких добре працює фантазія. Адже в першу чергу потрібно поставити себе на місце споживача і зрозуміти, як нова назва буде виглядати з боку. А говорячи про візуалізації, то краще вибирати м’які тони, які не будуть “різати” очей. Але знову ж таки, все залежить від тематики та фірмових кольорів бренду.

Хто такий копірайтер: якості успішного копірайтера

Відразу розвіємо міф про те, що копірайтером може стати будь-хто, хто вміє друкувати на клавіатурі. Мало вміти набирати текст, адже для освоєння будь-якої професії (наприклад фінансист) людина вчиться. І чим копірайтинг гірше? Нічим. Щоб заробляти гідно, потрібно вчитися і практикуватися. Тільки так і ніяк інакше.

На початковому етапі своєї кар’єри, копірайтер в Україні заробляє, скоріше не гроші, а досвід і репутацію, покращує свої навички. Хороший і затребуваний копірайтер постійно вчиться, відточує свою майстерність, розвивається не тільки з точки зору філології, а й маркетингу, СЕО та інше. Якщо не хочете друкувати на “масовку” і не працювати по 12-14 годин, розвивайте в собі такі напрямки:

  • Грамотність. Цей пункт завжди буде першим. Написання хороших і затребуваних текстів вимагає знання мови, правил граматики і пунктуації.
  • Швидкість. Очевидно, пишеш швидше – отримуєш більше. Але тут мова йде не про бездумний набір слів. Важливо зберігати якість. Тобто пункт перший. Швидкість прийде з часом, але в будь-якому випадку вона відіграє важливу роль в роботі копірайтера.
  • Допитливість. Автор, який в написанні статті використовує більше одного джерела, в результаті отримує хороший текст. Читайте, багато читайте і вникати. Навіть якщо ви пишете статтю на тему, яка вам не близька, постарайтеся заглибитися в неї повністю.
  • Іноземна мова. Якщо ви володієте іноземними мовами – це великий плюс до вашої репутації. Ви зможете заробляти перекладами, писати статті на іншій мові. А такі замовлення мають іншу ціну.
  • Розвивайтеся. Здавалося б, як можна розвиватися в написанні текстів? Виявляється, тут теж можна побудувати кар’єру. Якщо ви почали з написання рерайта, потім перейшли на СЕО-тексти, не варто зупинятися. Почніть писати промови для публічних людей, складайте комерційну пропозицію для компаній, напишіть статті в журнали. Не зупиняйтеся, пробуйте себе в інших, більш дорогих напрямках.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Один комментар до “Що таке копірайтинг, рерайтинг, постинг, неймінг?”

  1. Імя:
    Мостюк Сергій

    Згоден з написаним. Писати хороші тексти доволі не просто. Ось даю ще кілька порад майбутнім хорошим копірайтерам

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільову дію. Така дія може бути направлена на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотнього зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість: 0 $
Приблизні терміни: 0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.