Веб студія » Блог » Що таке MVP - як правильно створити мінімально життєздатний продукт
Дата публікації: 4 Вересня 2021

Що таке MVP – як правильно створити мінімально життєздатний продукт

Зміст:

Створення програми – це складний і копіткий труд. Статистика показує, що понад 90% запущених стартапів закриваються в перший же рік. Не будемо розглядати причини таких невдач, але суть в тому, що перед запуском проекту, варто запустити мінімально життєздатний продукт (MVP). Він володіє обмеженим функціоналом, але його цілком достатньо для того, щоб споживач почав користуватися ним.

У цій статті ми якраз розповімо докладніше про мінімально життєздатний продукт, як правильно його створити.

Що таке MVP?

І так, MVP (minimum viable product) являє собою життєздатний продукт, демо версію програми або сайту, яке дозволяє зрозуміти, чи варто впроваджувати ті чи інші функції і зрозуміти, що саме потрібно вашому користувачеві тощо.

MVP має одну, головну задачу – скоротити витрати. Тобто не допустити витрати часу і ресурсів. Адже ви не знаєте точно, вистрілить ваш проект чи ні. Така тестова версія, назвемо її так, являє собою повноцінний продукт, де є ключові функції. Він повинен переконати користувача в його ефективності. Для розробника, такий ось продукт необхідність, так як він зможе отримати реальний відгук від споживача. При необхідності додаток або сайт допрацьовують. Це можливість протестувати і поліпшити розробку і вдало увійти на ринок. Але пам’ятайте, що MVP повинен бути якісним і зробленим не на швидку руку. У зворотньому випадку ви втратите довіру користувача так і не стартував на всі сили.

Для чого потрібно створювати MVP

Можна сказати, що такий продукт на практиці перевіряє робочі гіпотези, дозволяє реалізувати ідею та ін. Багато розробників витрачають багато років на те, щоб впровадити свій продукт. Багато стартапів закриваються через те, що немає ринкового попиту. А щоб переконатися чи є шанси у вашого продукту стати затребуваним, потрібно попередньо створити MVP.

Ідея створення мінімально життєздатного продукту в тому, що по суті ви створюєте реальний продукт, який можете запропонувати клієнтам. Далі, вам просто потрібно спостерігати за реакцією людей і допрацьовувати, виправляти.

Крім того, ви зможете визначити і зрозуміти свою аудиторію. Необхідно визначити чи потрібен ваш продукт людям і як вони його буду використовувати. Скажімо так, протестувати майбутній проект.

Основні цілі MVP продукту

З написаного вище, можна зробити невеликий висновок про цілі даного продукту:

  • перевірити гіпотезу, грунтуючись на реальних даних і визначити життєздатність ідеї;
  • вийти на ринок;
  • зібрати початкову клієнтську базу;
  • знизити вартість розробки шляхом відмови від непотрібних функцій.

Очевидно, що якщо після запуску MVP ви бачите, що продукт нікому не цікавий, то ви зможете уникнути фінансових збитків.

Різновиди MVP

Ми вже писали, що MVP націлений на перевірку гіпотези. Існує кілька різновидів такого продукту.

«Вигаданий» продукт

В цьому випадку клієнтам надають ще не існуючий проект. У цю групу MVP входять:

  • “Чарівник країни Оз” або MVP Флінстоуна. Споживач думає, що йому пропонують продукт з автоматизованими процесами. Але це не так. Все, що бачить користувач – зображення продукту, де все обслуговування здійснюється вручну. І якщо тест показує хороші результати, розробники займаються його автоматизацією. Наведемо цікавий приклад. Інтернет-магазин Zappos. Нік Свінмерн, засновник цієї мережі, перед створенням магазину вирішив перевірити свою бізнес-ідею. Для цього він розміщував в Мережі фотографії взуття. Якщо товар замовляли, він йшов і купував потрібну модель і відправляв клієнту. Звичайно, сам споживач цього не знав і думав, що весь процес повністю автоматизований. Таким чином Свінмерн переконався в затребуваності своєї ідеї.
  • Консьєрж. Суть, як і в випадку з чарівником країни Оз, але різниця в тому, що відсутні технології і все здійснюється зусиллями команди.

MVP-контент

Назва говорить сама за себе. MVP-продукт надається через контент. І що саме цікаво продукт може не існувати в принципі. Тут є кілька способів розповісти про себе:

  • Пояснююче відео. За допомогою красивого і зрозумілого відеоролика презентують ідею проекту. Основне завдання – пояснити, як буде працювати продукт. Тут важливо отримати зворотній зв’язок.
  • Цільова сторінка. Ще один непоганий варіант протестувати свою ідею – створити сторінку неіснуючого продукту. Реакція користувачів розповість вам про доцільність ідеї.
  • Соціальні мережі. Розкажіть про продукт (неіснуючий) в соціальних мережах. Якщо є запитай – дійте.

Збір коштів

Непоганий варіант перевірити гіпотезу. Для цього просто збираються кошти на створення продукту. Очевидно, якщо ідея отримала відгук від аудиторії, то люди заплатять вам за її реалізацію. Тут теж є два варіанти:

  • Краудфандінг. Існують спеціальні краудфандінгові платформи, де досить опублікувати свою пропозицію і відкрити збір коштів.
  • Попередній продаж. В цьому випадку розробник описує неіснуючий продукт, його властивості, особливості. Споживач може внести передоплату, оформивши замовлення. Таким чином він нібито бронює майбутній товар.

Однофункційний MVP

Мета такого уявлення продукту – продемонструвати головну функцію, заради якої користувачі готові будуть купити / використовувати цей продукт.

Приклад: творці месенджера WhatsApp ставили в ціль створити мобільну телефонну книгу, яка б показувала статус контакту. Наприклад, зайнятий, в мережі, в спортзалі тощо. Коли користувач вказував свій статус, його контакти отримували спливаюче повідомлення. Засновники месенджера помітили, що їх софт почали використовувати для спілкування. Безумовно це не можна було упустити. Пізніше була випущена версія WhatsApp, де основною функцією стала відправка повідомлень.

Покрокове керівництво з побудови MVP

Складно написати покрокову інструкцію для створення продукту MVP адже багато залежить саме від самого проекту, ринкової ситуації і т.д. В цілому етапи по створенню minimum viable product.

Крок 1. Визначтеся з метою

Якщо згадати класика і його фразу: “Життя задихається без мети”, то її з легкістю можна застосовувати і в нашому випадку. Якщо немає мети, то немає і продукту. Ви повинні відразу визначити, навіщо потенційному клієнту ваш продукт і чому він повинен придбати його. Як тільки ви отримаєте відповідь на ці питання, то відразу стане ясно які завдання має вирішити MVP.

Крок 2. Проаналізуйте цільову аудиторію

Багато роблять типову помилку – створюють MVP для широкої аудиторії. Справа в тому, що отримавши великий обсяг інформації від користувачів, причому відгуки будуть суперечливі, вам буде складно продумати правильну робочу модель. В ідеалі звузити ЦА.

Подумайте, хто ваш ідеальний клієнт. Важливо описати його якомога детальніше:

  • вік;
  • інтереси;
  • рівень прибутку;
  • місце проживання та ін.

Тестувати продукт потрібно тій ЦА, яка максимально відповідає вашому ідеальному покупцеві.

Крок 3. Вивчіть конкурентів

Ніхто не говорить, що ваша ідея не унікальна, але настійно рекомендуємо вивчити конкурентів. Не виключено, що десь уже є такий додаток або товар. В такому випадку ваша задача зводиться до з’ясування наступних питань:

  • що саме пропонує конкурент;
  • які маркетингові інструменти він використовує;
  • яка частка ринку, яку він займає.

Таким чином ви зможете скоригувати власне рішення.

Крок 4. Опишіть функціонал

Не виключено, що ваш продукт буде вирішувати відразу безліч завдань, але на етапі тестування не варто розповідати про все. Таким чином ви тільки заплутає споживача. Важливо, щоб він просто вловив суть.

На цьому етапі потрібно просто виділити основні / головні функції. Досить вказати 2-3 варіанти. Вони повинні стати основною MVP. Всі інші функції ви просто додасте після повноцінного запуску продукту.

Крок 5. Проведіть SWOT-аналіз

Цей аналіз дозволяє визначити сильні та слабкі сторони проекту. Важливо зрозуміти загрози, ризики, можливості і вектор розвитку. Розробляючи MVP варто враховувати абсолютно всі. Не потрібно думати, що демо-версія проекту – це робота на пару годин. Ні. Якщо ви хочете, щоб ваш проект став затребуваним, докладіть зусиль.

Ваше завдання – сконцентруватися на сильних сторонах при цьому мінімізувати ризики загроз і слабкі сторони проекту.

Крок 6. Виберіть методологію

Розробити MVP можна декількома способами. Вибирайте найбільш підходящий під свій проект і приступайте до роботи:

  • Lean – швидка реакція на зворотній зв’язок (відгуки). Створюється MVP – тестується – збираються відгуки користувачів – вносяться зміни – збираються відгуки і т.д. І так до запуску повноцінного проекту.
  • Scrum. Цей метод чимось схожий на попередній, але він розбитий по циклам. Тобто, запустили проект, пройшло 2-3 тижні, зібрали відгуки, оновили продукт і т.д.
  • Кабан. Тут завдання вирішуються у міру їх виникнення. Тобто, як тільки отримали зворотній зв’язок – вирішили завдання. Такий метод ідеально працює після запуску першої версії мінімально життєздатного продукту.
  • XP. Такий варіант підійде тільки в разі, якщо мова йде про програмне забезпечення. Створюється голий код. На дизайн і деталі увага не загострюється. Важливо, щоб просто додаток працював.

Крок 7. Протестуйте продукт

Протягом всієї розробки MVP потрібно регулярне тестування. Є два типи перевірки продукту:

  • Альфа-тестування. Внутрішній аналіз програми. Його проводять самі розробники і власники продукту. Мета – оцінити додаток, виявити проблему і виправити її.
  • Бета-тестування. Перевірка здійснюється безпосередньо на реальних користувачах. Дається доступ до додатка на 1-2 тижні. Користувач повноцінно використовує його після чого залишає відгук.

Основні помилки при створенні MVP

Основна помилка при створенні такого тестового продукту – несерйозне ставлення до створення продукту. Мовляв, навіщо морочитися, якщо це демо-версія. Але насправді, мінімально життєздатний продукт – це зерно з якого проросте ціле поле. Тобто підходите до питання з максимальною серйозністю

Розглянемо типові помилки при створенні MVP:

  • Бажання стати ідеалом. Не потрібно відразу показувати все, що у вас в голові. Важливо зосередитися на основних функціях, показати користувачеві вигоду від даного продукту.
  • Ігнорування фідбека. Суть MVP в тому, щоб отримати зворотній зв’язок від користувачів. Важливо прислухатися до їхньої думки, робити висновки і виправляти помилки.
  • Анонс. Багато на всіх кутах кричать, що ось виходить новий додаток, відзначають його унікальність і ексклюзивність. Не варто завищувати очікування користувача, так як MVP може просто не вийти.

Приклади minimum viable product

Розглянемо найбільш вдалі приклади, нехай вони надихнуть вас.

Facebook. Напевно, всі соціальні мережі створюють MVP і Фейсбук тому не виключення. У 2004 р на сайті було мінімум інформації і він об’єднував студентів Гарвардського університету. Згодом було запроваджено безліч функцій, які допомогли задовольнити потреби відвідувачів. Тепер Фейсбук є однією з найбільших мереж в світі.

Dropbox. Хмарне сховище, яким користуються сотні тисяч людей. Капітал компанії становить 12 млрд. доларів. Про себе хлопці заявили за допомогою невеликого відеоролика, де розповіли про можливості свого продукту. Відео швидко розійшлося в Мережі і за короткий час на розсилку компанії підписалося 70 000 чоловік. Розробники зробили висновок, що їхня ідея може принести непогані плоди. В результаті ми маємо вдалі проекти, які користуються попитом.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Небольшой сайт, как правило, состоящий из нескольких веб-страниц (до 5), содержит основную информацию об организации, частном лице, компании.

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість: 0 $
Зразкові терміни: 0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.