Веб студія » Блог » Що таке ребрендинг: навіщо і коли він потрібен компанії?
Дата публікації: 12 Вересня 2020

Що таке ребрендинг: навіщо і коли він потрібен компанії?

Зміст:

Згодом у кожної компанії настає період, коли потрібно проводити ребрендинг. Дана процедура є невід’ємною складовою маркетингової стратегії, що дозволяє підтримувати актуальність торгової марки. У даній статті ми розповімо, що таке ребрендинг, його види та коли настає час «міняти все».

Що таке ребрендинг

Почнемо з самого головного, з визначення. І так, ребрендинг – комплексна зміна існуючого бренду, спроба змінити уявлення споживача про бренд. Не варто плутати ребрендинг з рестайлінгом, де зміни стосуються тільки візуальних складових бренду (логотип, фірмовий стиль). Рестайлінг теж є частиною ребрендингу, але це не одне і теж.

Ребрендинг бренду включає в себе таки зміни:

  • Назва,
  • Фірмовий стиль,
  • Логотип,
  • Систему цінностей,
  • Продуктову лінійку.

Оновлення бренду може бути:

  1. Комплексне. Повне перетворення не тільки компанії, але і того, що вона виробляє.
  2. Часткове. Зміна, оновлення конкретної частини. Наприклад, логотипу або лінійки товарів.

Як зрозуміти, коли потрібен ребрендинг?

Безумовно, ребрендинг дозволяє спровокувати нову хвилю уваги до вашого бренду, але при цьому старий бренд не зникає. Основні елементи впізнаваності залишаються незмінні, змінюється тільки форма і подача торгової марки.

Фахівці виділяють, як мінімум, 11 причин для проведення ребрендингу. Розглянемо докладніше:

  1. Бренд не виконує покладених на нього завдань. Якщо ви помітили, що ваш бренд почав втрачати лояльність споживачів і свої позиції на ринку, які були стабільні кілька років, пора щось змінювати.
  2. Поява більш цікавого бренду-конкурента. У будь-якому бізнесі є конкуренти. Щоб завжди бути затребуваним, потрібно йти в ногу з часом і аналізувати своїх суперників, які мають сильніші позиції. У такому випадку важливо розробити нову стратегію щодо розвитку та придумати щось таке, що буде явно відрізняти вас від інших.
  3. Зміни всередині компанії. Тут мається на увазі зміна цінностей, прийнята нова система роботи з клієнтами або поставлені нові стратегічні цілі. В ідеалі повідомити своїм споживачам про це через ребрендинг.
  4. Зміна потреб ЦА. Так як бізнес прямо залежить від бажань цільової аудиторії, важливо встигати реагувати на зміну потреб ЦА. До слова, смаки споживачів можуть змінюватися через економічну ситуацію в країні, через модних напрямів або просто через зміну цінностей. Наприклад: тенденція споживання екологічно чистих продуктів, без ГМО змусила багатьох відмовитися від звичних товарів з добавками і консервантами.
  5. Охоплення нової сфери. Логічно, що розвиток має на увазі під собою збільшення представлених послуг. Це потрібно для того, щоб привернути до себе велику кількість споживачів. Важливо провести ребрендинг якщо ваша компанія продавала меблеву фурнітуру і почала виробляти меблі. Сюди ж відносять і той момент, коли компанія повністю змінює сферу діяльність.
  6. Зміни ринкових умов. На ринку з’являються нові матеріали, нова продукція та інше. Кожен гравець ринку повинен встигати підлаштовуватися під нові віяння моди. Якщо ваша компанія перестала відповідати умовам ринку, пора робити ребрендинг.
  7. Реформуляція. Якщо ви вирішили йти в ногу з часом і поміняли якісні властивості свого продукту, пора робити ребрендинг. Наприклад: ви виготовляли класичну каву, а вирішили робити його без кофеїну, для тих, хто стежить за своїм здоров’ям.
  8. Зміна цінової політики, репрайсинг. Фахівці стверджують, що це одна з ключових причин проведення ребрендингу. Для розуміння: багато дизайнерів одягу випускають бюджетні версії своєї колекції, а виробники вина, з певною періодичністю, пропонують споживачеві дорогі напої.
  9. Інфопривід. У деяких випадках, ребрендинг просто виконує роль нагадування. Тобто потрібно нагадати про себе і повернути свою популярність назад.
  10. Мотивація. Вище ми писали, що ребрендинг зачіпає оновлення всередині компанії. Для розуміння: позитивні зміни залучать не тільки клієнтів, але і нових співробітників.
  11. Зміна ЦА. Даний пункт можна поєднати і з 5 пунктом і 7. Але є невелика відмінність. В даному випадку компанія вирішує просто змінити свою цільову аудиторію. Наприклад: раніше ви робили одяг для всіх, але вирішили звузити нішу до пошиття одягу для дітей. До речі, вузька спеціалізація вважається більш ефективною.

Цілі і завдання ребрендингу

Як ви вже зрозуміли, мета ребрендингу – змінити бренд так, щоб він працював ефективно. А саме:

  • масштабувати бізнес,
  • оновити образ торгової марки, зробивши його більш сучасним,
  • стати ближче до покупця,
  • виділити свій бренд на тлі інших конкурентів,
  • збільшити число покупців.

Загалом стати краще з будь-якого боку. Потрібно запам’ятати, що бренд – цілісний образ, який повинен бути повним. Якщо вас пам’ятають, вас купують. Але, в будь-якому випадку, навіть якщо у вас справи йдуть в гору, стояти на місці не можна. Конкуренти з’являються щодня і чекати поки вас зрушать, нелогічно.

Основні види ребрендингу

Залежно від поставлених завдань проведення ребрендингу буває:

                      Комплексне               Часткове
Повна, тотальна зміна бренду, компанії, проекту. Нерідко компанії оновлюються так, що їх складно дізнатися після перетворення. Під комплексним оновленням мається на увазі зміна: дизайну, логотипу, стилю, оформлення, поліпшення асортименту, корпоративної етики і т.д.За назвою очевидно, що в даному варіанті оновлюється конкретна частина компанії. Наприклад, комусь достатньо змінити логотип або упаковку продукту. Частковий ребрендинг вирішує певні завдання

Етапи проведення ребрендингу

Ребрендинг не робиться аби як, є певні етапи проведення про які варто знати. Почнемо з самого першого – SWOT або аналіз бренду. Перед виконанням завдання, потрібно визначити чи потрібно взагалі це робити і якщо так, то як правильно це зробити, наскільки масштабними будуть роботи.

Далі, за списком:

  • Аналіз і дослідження ринку. Не знаючи свого конкурента і свою ЦА в принципі розвиватися складно. Ефективний ребрендинг включає в себе зовнішній збір інформації. Це допоможе вам зрозуміти власних клієнтів. А розбір конкурентів дасть можливість зрозуміти, як діють ваші опоненти і на що звернути увагу вам.
  • Розробка стратегії. Отримавши всю необхідну інформацію, приступайте до складання чіткого плану по ребрендингу. Тут мається на увазі: формування нових цілей, способи їх досягнення, що в підсумку вийде.
  • Оновлення складових бренду. На наступному етапі переходимо до втілення напрацювань маркетолога. Для розуміння: нові цінності донести до ЦА, удосконалити візуальну складову, поліпшити комунікацію зі споживачем.
  • Комунікації з ЦА. Завершальний етап ребрендингу – донести до свого споживача основну мету зробленого. А саме: привернути увагу, розповісти про переваги.

Ребрендинг – процес трудомісткий і важливо дотримуватися послідовність дій. Не потрібно навмання змінювати логотип або назву бренду. Іноді такий поспіх призводить далеко не до позитивного результату.

5 помилок ребрендингу, які можна уникнути

Без помилок в цій справі ніяк, особливо якщо ребрендинг проводиться вперше і малодосвідченими людьми. Відразу наведемо вам 5 найпоширеніших помилок, які, в принципі, можна уникнути.

  1. Відсутність правильної маркетингової стратегії. Перед початком ребрендингу потрібно сформувати місію компанії та цілі. Не маючи конкретних завдань, жодна стратегія вам не підійде.
  2. Недостатньо опрацьований бренд. Приділити час і сили потрібно не тільки упаковці, але і внутрішньої конструкції. Наприклад: вкласти мільйони на поліпшення товару, але не провести тренінги для співробітників. Повірте, такий порядок речей дасть про себе знати, при чому не з позитивного боку.
  3. Відсутність ключових цінностей. Ваша компанія відразу повинна визначити на чому вона робить акцент і донести це до ЦА.
  4. Некоректно впроваджений бренд. Просто на просто не опрацьована програма впровадження бренду. Крах забезпечений.
  5. Безвідповідальні маркетингові дослідження. Навіть якщо аналіз ринку і ЦА провів фахівець, психологічне сприйняття споживачем нового бренду – непередбачувано. В ідеалі провести невелике тестування (акції) і стежити за реакцією аудиторії. Дана процедура допоможе уникнути низки помилок.

Приклади ребрендингу: вдалі і невдалі

Закінчено з теорією – це добре, але, щоб було зрозуміліше наведемо вам приклад вдалого і не зовсім вдалого ребрендингу. Так ви 100% зрозумієте, про що в статті йшла мова.

Old Spice. Тут дуже цікава історія. Спершу компанія виробляла дезодоранти для жінок, але після зміни орієнтирів Old Spice зіткнулися з проблемою – їх аромати почали асоціюватися з запахом «дідуся». І тут проблема далеко не в самих ароматах. Справа в тому, що компанія не оновлювалася десятиліттями. Але розробивши розумну маркетингову стратегію, не змінюючи логотип і запах, компанія змогла вирватися в лідери продажів свого продукту. Все, що вони зробили – зняли відеоролик з м’язистим актором Ісаї Мустафою. Епатажне відео зробило свою справу, компанія повернула свою аудиторію і тепер Old Spice асоціюється з силою і активним відпочинком.

Зовсім інша історія у Pepsi. Компанія витратила 1 мільйон доларів на зміну логотипу. Але по суті нічого не змінилося: трохи нахилили накреслення, змінили форму розриву між класичним «синім і червоним». Напевно, маркетологи трохи не так представляли реакцію ЦА. У соціальних мережах з’явилися «римейки», де з логотипу зробили товстуна з пляшкою напою в руках. Але, компанія відреагувала на це і випустила ролик, де оновлений логотип крутиться-крутиться, щоб відвернути глядача від образу товстуна.

Компанія Kraft не врахувала те, що перевантаженість дизайну – це груба помилка. Громіздкі логотипи не приваблюють покупців. Чим більше в ньому деталей, тим важче його сприймати і навряд чи він запам’ятається. Kraft оновили логотип: вибух кольору навколо букви K, лінія посмішки, що виділяє слово “Kraft” і слоган під “Foods”. Старий логотип був більш простий і його легко можна було впізнати.

Відома і улюблена багатьма мережу фастфуду McDonald’s у багатьох асоціювалася з ожирінням. Будемо справедливі, деякі до цих пір так думають. Щоб вирішити цю проблему, компанія вирішила провести ребрендинг. В результаті: McDonald’s почав вказувати БЖУ-склад страв і рекламувати продукти максимум з 400 калоріями. В меню додали салати, йогурти і фрукти. Були задоволені і потреби любителів кави.

Висновок: підводимо підсумки

Щоб завжди бути затребуваним необхідно йти в ногу з часом. Ребрендинг може підняти компанію на новий рівень і дати можливість споживачам подивитися на неї новим поглядом. Якщо робити все правильно, то результат не змусить себе чекати, проте і від помилок ніхто не застрахований. Ребрендинг – це складна робота по підтримці і зміцненню свого бренду. Щоб процес оновлення був успішним, кожен підрозділ вашого бізнесу має взяти участь в ребрендингу, внести свій вклад в його просування. Але перед тим, як вигадувати щось нове, згадайте, що приваблювало ваших клієнтів виходячи з цього, робіть висновок.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість:0 $
Зразкові терміни:0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.