Веб студія » Блог » Що таке SSL-сертифікат і навіщо він потрібен
Дата публікації: 8 Лютого 2021

Що таке SSL-сертифікат і навіщо він потрібен

Зміст:

В Інтернеті можна знайти все і про всіх. З одного боку – це плюс, а з іншого – шахраї можуть провертати свої справи, наживаючись на простих користувачах Мережі. Ось наприклад, уявіть ситуацію: ви замовили собі кросівки в інтернет-магазині і вам потрібно оплатити покупку. Ви вводите всі дані своєї банківської картки, браузер передає цю інформацію на сервер. Там спеціальна програма перевіряє справжність картки і відсилає відомість про покупку, лише потім банк знімає гроші. Браузер може ще вимагати паролі, адреси електронної пошти і т.д. Інформація передається браузером у відкритому вигляді і якщо на шляху трапляються шахраї, вони легко її перехоплять і будуть використовувати в особистих цілях. Звичайно звичайний користувач навіть не помітить, що його дані перехопили, про це він дізнається, коли з карти будуть списувати гроші. Для того щоб запобігти таким ситуаціям, необхідно використовувати SLL-сертифікати. У даній статті ми розглянемо, що це таке і як такі сертифікати впливають на безпеку з’єднання.

Що таке SSL-сертифікат

SSL-сертифікати – це засіб захисту особистої інформації користувачів в Інтернеті. Сертифікат блокує шахраїв, тобто не дає їм можливості перехопити або підмінити особисті дані (банківську карту, логіни і паролі і т.д.). Якщо сайт має такі сертифікати, то в адресному рядку браузера буде вказано зелений замочок і протокол ННТS.

Сертифікати SSL підвищують довіру до сайту. Користувач спокійно може залишати там особисту інформацію і не турбуватися про те, що вона стане відома шахраям. SLL є унікальний цифровий підпис вашого сайту. Здебільшого він необхідний банкам, інтернет-магазинам, платіжним системам. В ідеалі встановлювати такі сертифікати на всіх сайтах, де користувач вказує особисту інформацію.

Навіщо потрібен SSL-сертифікат

Ми вже написали про те, що такі сертифікати потрібні для того, щоб шахраї не перехопили особисті дані користувачів від акаунтів (паролі і логіни), банківських карт. SLL-сертифікат вигідний власникам сайту, адже таким чином, він повідомляє своїм користувачам те, що він захищає їх особисту інформацію. Своєрідний прояв турботи. І повірте, людям це важливо.

Крім того, наявність зеленого замочка свідчить про те, що робота з сайтом безпечна, що впливає на репутацію компанії. Варто додати і те, що протокол захищеного з’єднання – один з чинників ранжирування Google.

Як працює SSL-сертифікат

Розглянемо принцип роботи протоколу захищеного з’єднання. Кожен раз, коли користувач заходить на сайт браузер, і сервер встановлюють між собою SLL-з’єднання. Для користувача цей процес непомітний, так як він триває всього пару секунд.

Коли користувач вводить адресу сайту в пошуковій системі, він запитує у сервера, встановлений для сайту розглянутий нами сертифікат. У відповідь сервер відправляє загальну інформацію про SLL-сертифікат і публічний ключ. Далі браузер звіряє інформацію зі списком авторизованих центрів сертифікації. Якщо все в порядку, то браузер генерує сеансовий ключ, який зашифровує публічним ключем і відправляє на сервер. Той в свою чергу розшифровує повідомлення і зберігає сеансовий ключ. Таким чином між сайтом і сервером встановлюється безпечне з’єднання.

Здається занадто незрозумілим, але такий процес можна порівняти зі звичайним дзвінком в домофон. Коли ви чуєте дзвінок і питаєте: “Хто прийшов?” Ви не відкриєте двері поки не переконаєтеся в тому, що прийшов хтось із ваших знайомих. Ось і робота SLL-сертифіката схожа на цей процес. Тобто браузер не налаштує безпечне з’єднання з сайтом, поки не переконається, що сайт не підроблений.

Звичайно, ніхто вас не посадить за те, що ви не встановили собі SLL-сертифікат, але як мінімум для безпеки своїх клієнтів це зробити потрібно. Тим більше це не дорого і нескладно. Але довіра з боку клієнтів у вас буде точно.

Види сертифікатів

Існує кілька видів сертифікатів безпеки, вони відрізняються за ціною. Чим вище його вартість, тим він і престижніше. Звичайно на ціну впливають технічні можливості сертифіката і складність перевірки. На вибір SLL-сертифіката впливає розмір і специфіка сайту.

Наприклад, сертифікат з зеленою стрічкою знадобиться комерційним сайтам, а ось власникам блогу можна вибрати варіант і простіше. Можна придбати сертифікат для захисту однієї сторінки або навпаки, захистити відразу кілька ресурсів.

Вибір величезний. Розглянемо докладніше різновиди сертифікатів.

Для фізичних осіб

Такий сертифікат (Domain validation) підтверджує те, що дане доменне ім’я належить фізичній особі і що всі дані користувача захищені за допомогою https. Такий сертифікат випускається протягом декількох годин.

Такий тип сертифікатів вважається не надто надійним, так як власнику не потрібно пред’являти документів, тобто він ніяк не підтверджує свою особистість. Підходить

тим у кого є особистий блог, новинний сайт або інформаційний портал. Тобто для тих ресурсів, де користувачі не залишають дані про свою банківську карту, а просто створюють акаунти і підписуються на розсилку.

Для малого та середнього бізнесу

Для малого та середнього бізнесу підійде SLL-сертіфат з перевіркою організації (Organization validation). Отримати його складніше, оскільки необхідно надати документи про реєстрацію компанії (підтвердити те, що вона дійсно є). Коли користувач потрапляє на такий сайт, натиснувши на замочок, він зможе побачити інформацію про компанію та переконатися в тому, що вона дійсно існує. Сертифікат такого типу потрібен для інтернет-магазинів, страхових компаній, різних корпоративних сайтів, туристичних ресурсів та інше. Тобто там, де користувач щось купує або оплачує послугу. Перевага OV SSL-сертифіката в тому, що він недорогий і надійний. Щоб його отримати потрібно 1-3 дні.

Для великого комерційного підприємства

В такому випадку необхідні сертифікат з розширеною перевіркою документів (Extended validation). Їх видають тільки юридичним особами. Перед отриманням сертифікату підтримка перевірить доменне ім’я, реєстрацію компанії, її контактні дані, право на комерційну діяльність. Перевірка може зайняти 14 днів. Коли користувач потрапляє на такий захищений сайт, він бачить зелений рядок з назвою компанії. Це говорить про те, що компанія пройшла перевірку. Рейтинг довіри зростає.

Сертифікат EV SLL підійде:

  • крупному інтернет-магазину,
  • агентству нерухомості,
  • державної організації і т.д.

Для декількох доменів

Такий варіант SAN SLL-сертифікатів підійде для поштового сервісу, торгової мережі або внутрішньої мережі компанії. Його ще називають МультиДоменні сертифікат. Щоб отримати його, потрібно пройти не одну перевірку. До слова такі сертифікати бувають трьох типів: з перевіркою домену, перевіркою організації і з зеленою стрічкою.

У вартість такого сертифіката входить від трьох до п’яти доменних імен, але це не межа. Якщо є бажання, дану кількість можна збільшити. Є сертифікати, які захищають навіть 100 доменів одночасно.

Для субдоменів

SLL-сертифікати для субдоменів називають Wildcard. Відмінний варіант для тих, хто хоче захистити не тільки основний домен, а й субдомени одночасно. Такі сертифікати бувають тільки з перевіркою домену та організації, а щоб отримати зелений рядок, власник повинен мати або декілька сертифікатів з розширеною перевіркою або МультиДоменні сертифікати. Wildcard SLL необхідний тим, хто має корпоративний багатосторінковий сайт або власникам соціальної мережі.

Де отримати SSL-сертифікат

Придбати сертифікат SSL можна декількома способами. Наприклад, можна купити його під час покупки хостингу або домену. Компанії можуть пропонувати такі додаткові послуги. Як правило, їх продають на рік. Також існують спеціальні сервіси, де можна їх придбати у компаній посередників. До слова, останні пропонують користувачам більш лояльні ціни, так як вони купують їх оптом і отримують знижку, якою діляться зі своїми покупцями.

Сам же процес отримання полягає в одній дії – відправку CSR (ключ, що генерується при запиті на видачу підпису) запиту в центр підписки. Користувач отримує відповідь завірений файл SSL сертифікату.

Такий ось запит ви можете згенерувати самостійно на спеціальному сервері. Як тільки сертифікат буде отримано, його можна встановлювати.

Що робити після покупки

Коли користувач оплатить покупку, йому необхідно виконати дві дії, щоб SLL – заробив. Розглянемо докладніше.

Активація

Перший етап – активація. Для цього необхідно заповнити загальну інформацію про домен організації та відправити запит на активацію. Після, потрібно пройти перевірку. Краще заздалегідь до неї підготуватися, щоб процес пройшов швидше.

Як тільки підтримка перевірить надану користувачем інформацію, йому прийде відповідь і статус SLL-сертифіката зміниться на “Активний”. Звичайно є компанії, які можуть запропонувати свою допомогу в активації, однак зробити це можна і самому.

Установка

Як тільки процедура активації завершилася, можна встановлювати сертифікат на сайт. Безумовно в різних панелях управління хостингом це здійснюється по-різному. У будь-якому випадку ви або звертаєтеся за допомогою в техпідтримку хостингу, або робите це самостійно.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільову дію. Така дія може бути направлена на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотнього зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість: 0 $
Приблизні терміни: 0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.