Веб студія » Блог » Вибір ніші для бізнесу та інтернет-магазину
Дата публікації: 10 Березня 2021

Вибір ніші для бізнесу та інтернет-магазину

Зміст:

Свій інтернет-магазин – це вигідно, цікаво і перспективно. Здавалося б, просто зроби сайт, або замов у професіонала і все, торгуй. Але так-то воно не так. Насправді при створенні інтернет-магазину доведеться зіткнутися з низкою проблем. Найважливіша і серйозна проблема – вибрати нішу для свого бізнесу. Якщо у вас є своє виробництво, то очевидно, що ви будете торгувати, а ось якщо потрібно шукати постачальника і вибирати з достатку асортименту, щось унікальне, варто витратити час, щоб не прогадати. У даній статті ми розповімо про те, як вибрати нішу для свого інтернет-магазину, щоб він не став якорем для вашого бізнесу.

Які бувають типи ніш

Так як ми говоримо про інтернет-магазин, то швидше за все, продавати ви будете різні товари. Але не поспішайте радіти, це тільки визначення того, чим буде займатися магазин. Далі, ще цікавіше. Товарів в світі багато, і як вибрати відповідний? Орієнтуватися тільки на те, що популярно сьогодні? Ні, така стратегія відразу опустить вас на дно.

Давайте розглянемо які бувають ніші в загальному розумінні цього слова.

Широкі і вузькі

Відразу наведемо приклад: інтернет-магазин з продажу формочок для кексу – це вузька ніша, а от інтернет-магазин з продажу інструментів для кондитера – широка.

Щоб працювати у вузькій ніші необхідно добре розбиратися в обраному товарі, знати все про його особливості і тонкощі. При цьому довіра споживачів до вузьконаправлених магазинів вище.

Широка ніша охоплює більше товару, відповідно і більше покупців. У такій магазин доведеться вкласти більше грошей не тільки на етапі його старту, а й надалі, коли він буде вимагати просування і розвиток. Конкуренція в таких магазинах досить висока.

Сезонні і несезонні

Знову ж почнемо з прикладу. Інтернет-магазин товарів для Хеллоуїна. Його актуальність рівно місяць в році. Це і є сезонна ніша у всій красі. При чому сильно обмежена. Відразу відзначимо, що сезонність – небажана супутниця для початківця бізнесу.

На етапі розвитку свого інтернет-магазину уникайте сезонних ніш, так як в них немає перспективи, адже товар не користується стабільним попитом. Але, що робити, якщо хочеться продавати саме товари для Хеллоуїна? Вихід є – виберіть кілька сезонних ніш. Таким чином ви весь рік зможете продавати актуальні товари. Хитро чи не так? Це цілком розумний і перспективний підхід до справи.

Видимі і невидимі

Замислюючись про те, яку нішу вибрати, ми діємо так: озирнулися на всі боки і вибрали. Під приціл потрапляють предмети, які оточують нас в повсякденному житті: телевізор, стіл, штори, тапки і т.д.

Так, з такою групою товарів можна будувати бізнес, але не варто забувати і про інші, перспективні товари. Наприклад, складові для цієї ж ходової продукції: штори роблять з тканини, продавати текстиль для штор, досить непоганий варіант. Тут і розігнатися є де.

Конкурентні та неконкурентні

Більше грошей ведеться в комерційній ніші, вона і вважається конкурентною. Тоді питання: “Що таке конкурентна ніша?” Може та, яка нікому не потрібна і не цікава? Може і так…

Запам’ятайте, ваша основна задача, на етапі планування бізнесу – визначити ступінь конкурентності кожної з обраної вами ніші. Тут же і проаналізуйте конкурентів.

Для розуміння по пунктам:

  • Рівень цін. Вивчіть скільки обраний товар коштує у конкурентів. До слова, конкуренти – це трохи більше, ніж два перших сайти в Гугл.
  • Контекстна реклама. Важливо визначити яка кількість КР і як часто вона зустрічається.
  • Як конкурент стимулює покупців на дію. Це може бути спеціальний бонус або унікальна пропозиція.
  • Який рівень сервісу у конкурентів (способи оплати та доставки).
  • Використовуючи спеціальні сервіси дізнайтеся наскільки сайт відвідуємий і звідки приходять покупці.

Дізнавшись про слабкі місця конкурентів, ви зможете запропонувати своїм клієнтам краще, але за ті ж гроші.

Трендові

Трендові товари, тобто ті, які знаходяться, на піку популярності можуть принести вам грошей. Але варто врахувати той факт, що вони можуть змінюватися і згасати. Якісь протримаються на ринку довше, якісь – менше. Якщо ви прагнете заробити на тренді, то знайдіть товар на піку популярності, створіть сайт, пустіть рекламу. І не забудь впоратися з конкурентами. Складно?

Щоб не робити все в поспіху, знайдіть такий товар, який незабаром стане популярним. Для цього промоніторьте Західні ресурси. Як правило, те, що популярно у них зараз, скоро добереться і до нас. А для тих, хто вибирає довгострокові проекти, краще підібрати більш передбачувану нішу з постійним попитом.

Популярні ніші інтернет-торгівлі

Аналізуючи ніші для інтернет-магазинів, товарних інтернет-магазинів, можна зробити якийсь висновок про те, які ж найпопулярніші з них.

Одяг та взуття

Одяг та взуття – товари повсякденного користування. Здавалося б, почати свій бізнес в даній області дуже просто. А статистика показує нам, що саме такі сайти займають перше місце серед всіх веб-ресурсів. Ось наприклад, найяскравіші представники:

  • Ламода,
  • Amazon Fashion,
  • Bonprix і ін.

Одяг завжди буде користуватися попитом. Його купують як чоловіки, так і жінки. Але не варто забувати про те, що така ніша має величезну конкуренцією і важливо вміти запропонувати своїм клієнтам щось унікальне. Але відразу зазначимо, що продавати все підряд – не варіант. Спершу скористайтеся такими сервісами як Adwords або Wordstat.

Мобільні гаджети та аксесуари

Ніша мобільних гаджетів і аксесуарів теж “б’є рекорди” за кількістю продажів. Людям вигідно купувати смартфон через інтернет, так як вартість буде нижче, ніж в оффлайн точках. Але тут не все так просто. Щоб стати затребуваним необхідно:

  • Завоювати довіру у клієнтів.
  • Запропонувати вигідну ціну,
  • Знайти хорошого постачальника товарів.
  • Запропонувати покупцеві безпечну доставку.

Ви маєте право вибрати широку і вузьку спрямованість. Наприклад, ви можете продавати тільки товари від Apple, а можете продавати відразу кілька марок і пропонувати на додаток і аксесуари: чохли для смартфона, захисне скло, навушники та інше. Таким чином ваш спектр послуг розширюється. Відразу відзначимо, що націнка на таку категорію товару повинна бути мінімальна, так як конкуренція тут величезна і покупець може знайти смартфон і дешевше.

Дитячі товари

Ще одна ніша з золотим дном – дитячі товари. Чому? Все просто. По-перше, батьки рідко економлять на своїх малюках, по-друге, товари для дітей купуються в залежності їх зростання і віку. Тобто купити джинси на 2 сезони, 5 річній дитині не вийде. А для підприємців – це “плюс”, так як попит на речі буде постійним. І по-третє, мамам зручно робити покупки в інтернет-магазині, тому, що немає необхідності стояти в чергах. Особливо якщо малюк зовсім маленький. Висновок такий: дитячі товари – ідеальна ніша для інтернет-магазину.

Щоб досягти успіхів, вам необхідно:

  • Створити унікальну пропозицію,
  • Ретельно вивчити особливості запропонованого товару,
  • Вивчити цільову аудиторію.

У цій ніші можна розвиватися в різних напрямках: продавати іграшки або одяг, посуд або товари особистої гігієни. Варіантів багато.

Магазини косметики і парфумерії

Інтернет-магазини товарів для краси набирають популярності. Багато дівчат вважають за краще купувати помаду або крем для рук просто сидячи вдома. У Мережі існує достатня кількість магазинів-гігантів (наприклад, Makeup), тому потрібно запропонувати клієнту щось особливе і створити магазин на порядок краще, ніж у конкурента.

До речі, такі магазини простіше просувати, так як ви зможете поруч з товаром давати докладну інструкцію того, як ним користуватися.

Вибираючи нішу косметики і парфумерії, можна, наприклад, зупинити свій вибір на таких напрямках:

  • декоративна косметика;
  • догляд за волоссям;
  • подарункові набори косметики;
  • духи і туалетна вода;
  • косметика для чоловіків і т.д.

Побутові товари

Цілком можна розвиватися і в цій ніші, хоч вона з’явилася не так і давно. Побутові товари умовно можна розділити на такі категорії:

  • хімія;
  • кухонне приладдя;
  • сантехніка;
  • техніка.

Щоб досягти успіху в цій ніші важливо не скупитися на рекламу, а також вибирати тільки якісний товар.

Автозапчастини та автоаксесуари

Для новачка продаж автозапчастин – завдання складне, так як конкуренти (великі магазини) мають колосальний досвід і безліч позитивних відгуків від автолюбителів. Вибираючи таку нішу важливо знайти надійного постачальника, розуміти де його зберігати і визначитися з вартістю продукції.

Безумовно можна сказати, що такий бізнес один з дорогих по собівартості. І якщо ви вирішили, що хочете розвиватися в цьому напрямку потрібно накопичити трохи грошей. А вірніше, багато грошей. Не можете продавати машини? Спробуйте почати з аксесуарів. Наприклад:

  • килимки,
  • освіжувачі,
  • двірники,
  • масло і т.д.

Як знайти цікаву нішу для бізнесу?

Звичайно знайти цікаву нішу для розвитку інтернет-магазину не так і легко. Тут не працює варіант “навмання, раптом вистрілить”. Ні, ви повинні підійти до справи з розумом. Розглянемо критерії, яким повинна відповідати ідеальна ніша для інтернет-магазину.

Критерії вибору ніші для бізнесу

  1. Цільова аудиторія. Важливо розуміти кому ви будете продавати товар, а вірніше сказати, чи є ті, хто будуть його купувати? Саме наявність ЦА – відрізняє вигідний бізнес від всіх інших.
  2. Величина ринку. Є ніші, де мало гравців, але це не означає, що ви знайшли тематику з нульовою конкуренцією. Логічно вибрати досить велику нішу, де можна непогано заробити вже на старті. Тобто думайте на перспективу, і не покладайтеся на удачу.
  3. Можливість розвитку. В доповнення до попереднього пункту. Якщо ви хочете, щоб ваш бізнес не був одноденним, то підбирайте нішу, де є можливість розвитку і зростання.
  4. Середній чек. Перед тим, як відкрити інтернет-магазин проаналізуйте, яким буде ваш середній чек. Це важливий момент, який багато хто ігнорує. Наприклад, краще заробити чистими 300 доларів, продавши 3 товара, ніж ті ж 300 доларів, але продавши більше 30 товарів.
  5. База клієнтів. Подумайте, чи дає обрана вами ніша можливість напрацювати постійних клієнтів.
  6. Сезонність. Торгувати круглий рік ялинковими іграшками у вас не вийде. Але якщо у вашому магазині буде зібрано товари з різною сезонністю, то шанси на розвиток є. Наприклад, можна продавати товари для Нового Року, на Великдень і на Хеллоуїн.
  7. Чи зможете ви продати його? Важливо не тільки знайти незайняту нішу, але і вміти продавати товари.

Інструменти вибору ніші

Коли ви хоч якось визначилися, наприклад, торгувати одягом, пора вивчити наступне питання – інструменти аналізу більш вузьких ніш. Так, доведеться задурити, щоб побудувати правильний, а головне прибутковий бізнес. Розглянемо докладніше.

Бестселери на зарубіжних майданчиках

На великих торгових майданчиках (Ebay, Alibaba, Aliexpress і Аmazon) завжди є розділ “Бестселери” або “Тренди”, де щодня / щотижня оновлюють найбільш популярні товари. Як правило, товари, які з’являються там, через півроку можна побачити і у нас. Не лінуйтеся, вивчайте цей розділ.

Каталоги західних інтернет-магазинів

Прокрутіть каталоги відомих західних-магазинів. По суті це майже те ж саме, що і вивчити тренди. У будь-якому випадку потрібно витратити час на те, щоб визначитися з напрямком свого майбутнього магазину. Навіть якщо у вас він вже є, потрібно йти в ногу з часом, і оновлювати асортимент. В такому випадку, теж потрібно вивчати іноземні ресурси і вкладки “Тренди”.

Аналіз і оцінка обраної ніші

І знову аналіз. Так, без логічного підходу в цій справі нікуди. Є кілька способів проведення аналізу та оцінки обраної ніші. Ви можете скористатися відразу декількома варіантами або вибрати один.

№1. Найкращий спосіб – звернутися до пошуковиків, а вірніше до статистики запитів Гугл або Яндекс. Ви зможете дізнатися чи користується попитом той товар, що ви збираєтеся продавати. Статистика відповість на всі ваші запитання.

№2. Можна вивчити графік Google Trends. Ви можете побачити кількість запитів за певний проміжок часу і динаміку популярності товару. А так як сервіс працює для різних країн світу, ви зможете відстежити можливе зростання популярності обраного товару.

№3. Зверніться по допомогу до пошуковиків. Просто введіть назву товару і вивчіть, то, що вам видав сервіс:

  • рекламу. Саме вона вкаже на прямого конкурента.
  • обговорення. Таким чином ви побачите попит на товар.

№4. Поставте себе на місце майбутнього клієнта. І пройдіть весь шлях самостійно від пошуку товару до його отримання. Можете “потренуватися” на сайтах конкурентів. Ви зможете дізнатися рівень сервісу.

Корисні поради щодо вибору ніші

Дамо кілька порад, як правильно підібрати нішу для свого інтернет-магазину.

Виберіть область торгівлі або нішу, яка вам дійсно подобається

Чому це важливо? Справа в тому, що продаючи товар, в якому ви дійсно розбираєтеся ви, зможете встояти перед конкурентами і запропонувати щось дійсно унікальне. Крім того, ви зможете визначити обманює вас постачальник з якістю продукції чи ні. Знаючи і розуміючи товар, ви зможете правильно продати його, а написавши грамотний опис – завоюєте довіру у покупця.

Вибирайте той товар, який, як правило, важко знайти

Якщо ви сядете і подумаєте про товари, які вам потрібні, але їх немає в магазині, то як мінімум пальці рук ви затиснете. Так, такий товар може “вистрілити”, і ви станете єдиним у своєму роді.

Непогано було б відправитися за кордон і там набратися ідей. Повірте, таку методику застосовують уже давно. Можна відразу там і знайти постачальника, який сам виробляє товар.

Вибирайте товар, який має гарний прибуток

Так, ми самі написали про те, що краще продавати товар, який вам подобається, але куди простіше і вигідніше реалізовувати те, що принесе вам високий прибуток. Наприклад товар ручного виробництва цінується в рази дорожче, ніж технічні вироби. Звичайно предмети техніки популярні, але крім того, що ви зіткнетеся з жорсткою конкуренцією, варто і не забувати про те, що техніка виходить з моди.

Виберіть нішу, де у вас є зв’язки

Не варто нехтувати допомогою друзів або родичів. Люди, які мають досвід, можуть пояснити і направити вас. 100% у них є безліч ідей і вони роз’яснять, що принесе прибуток, а що потягне вас на дно. Не соромтеся, задавайте питання і черпайте ідеї.

5 способів вивчити попит на товар до відкриття інтернет-магазину

Так як початок будь-якого бізнесу – аналіз, то до початку відкриття інтернет-магазину варто відразу вивчити попит на товар. Так, ви витратите час, але краще це зробити до того, як будуть вкладені кошти.

1. Як часто користувачі шукають даний товар в інтернеті?

Найпростіший спосіб, де за пару секунд ви вже отримаєте всю необхідну інформацію про попит на обраний вами продукт. Користуватися Yandex Wordstat і Google Adwords просто – ввести запит, проаналізувати інформацію. Очевидно, що якщо ніхто не вводив попит на обраний вами товар – не дуже хороший знак.

Можна скористатися і Google Trends (ми про нього вище писали). Суть методу схожий на вище описаний, але результат виводиться у вигляді графіка.

2. Проведіть пробне розміщення контекстної реклами

Ще один варіант вивчити попит – розмістити контекстну рекламу. Таким чином ви зможете протестувати свій інтернет-магазин, зрозумієте який відсоток оформить замовлення, а який – покине ваш сайт.

Давайте наведемо вам приклад: ви хочете написати книгу, але не знаєте, чи буде вона затребувана. Створюєте лендінг, пишіть рецензію про майбутню книжку і розміщуєте кнопку заклику до дії “купити”. Після заходите на Google Adwords або на Яндекс Директ і створюєте рекламу. Все готово. Чекаєте результатів і аналізуєте їх.

Окремо варто відзначити і те, що перед початком запуску контекстної реклами, потрібно вивчити всі її тонкощі, або просто звернутися до професіоналів.

3. Проаналізуйте своїх конкурентів

Черговий раз нагадуємо вам, що дуже важливо проаналізувати своїх конкурентів. Зверніть увагу на такі фактори:

  • Чи є відгуки на продукцію ваших конкурентів. Якщо є багато відгуків – це хороший знак. Значить, що люди його купують.
  • Як довго ваші конкуренти в цьому бізнесі? Є спеціальні сервіси, де можна дізнатися як довго сайт існує.
  • Чи є у конкурентів підписчики в соціальних мережах? Якщо у конкурентів є багато підписчиків і вони ведуть активну діяльність на сторінці – це хороший знак, так як товар користується попитом.

4. Створіть проект на краудфандінг-майданчику

Почнемо з того, що таке краудфандінг-майданчик – це спеціальне місце, де ви можете зібрати “з світу по долару”. Так, якщо у вас є ідея створити, щось унікальне, але коштів недостатньо, наприклад для завершення дизайну, чому б не створити краудфандінг-проект? Якщо ваша ідея дійсно цікава і ви справите фурор і зможете зібрати гроші – це хороший знак, адже люди зацікавилися вашою ідеєю.

5. Приймайте попередні замовлення

Даний пункт чимось схожий на №2, однак тут, ви будете брати реальні гроші, але при цьому сам товар ви відправити не готові. За рахунок попередніх замовлень ви зможете запустити сайт і залучити користувачів. Але тут важливо встановити приблизну дату, коли ви будете готові відправити покупцеві його замовлення. І навіть якщо ви вирішите, що немає сенсу працювати в цій ніші, ви зможете повернути людині гроші.

Переваги попереднього замовлення:

  • Забезпечують додатковими коштами.
  • Гарантує ажіотаж навколо товару.
  • Дає можливість зрозуміти, що потрібно мати до моменту доставки товару.

Пошук постачальників і чому вони так важливі

Якщо ви самі не є виробником, то важливо подумати про постачальника. Його вибір важливий і він залежить повністю від ваших можливостей. Наприклад, це можуть бути вітчизняні чи зарубіжні компанії, оптові або дрібні. З одними потрібно матеріальне вкладення, а з іншими – ні.

Ось наприклад, дропшіппінг – відмінний варіант для новачків. Чому? Відповідь можна знайти в перевагах такого варіанту роботи:

  • Постачальник сам доставляє товар, тобто це вже не ваш “головний біль”.
  • Ви продаєте товар за конкурентною ціною.
  • Величезний асортимент товарів.
  • Ви не зазнаєте збитків, за це відповідає сам постачальник.
  • Немає необхідності створювати склад.

У будь-якому випадку постачальник повинен бути надійним. Так що не поспішайте укладати договір з першим-ліпшим.

Підіб’ємо підсумки за вибором ніші для інтернет-магазину

Безумовно, вибір ніші для підприємців-початківців дуже важливий момент. Від нього залежить розвиток усього бізнесу і отримання прибутку в принципі. Ви можете створити вузькоспрямовану платформу, або традиційний інтернет-магазин з великим асортиментом товару. Але варто пам’ятати, що саме унікальні товари користуються попитом.

Як підсумок напишемо що потрібно для правильного розвитку інтернет-магазину:

  • Вибрати нішу і вивчити співвідношення попиту-пропозиції.
  • Скласти детальний план розвитку на рік або сезон.
  • Вивчити цільову аудиторію.
  • Дізнатися все про своїх конкурентів і зрозуміти, чи зможете ви встояти в гонці за покупцем.

Головне діяти послідовно і не поспішати. Поспіх ніколи ні до чого хорошого не приводив. А якщо ви будете слідувати простим правилам, які ми написали вище, то ви зможете побудувати перспективний бізнес.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільову дію. Така дія може бути направлена на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотнього зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість: 0 $
Приблизні терміни: 0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.