Веб студія » Блог » Як прибрати з тексту «воду»? На допомогу копірайтерам!
Дата публікації: 5 Серпня 2020

Як прибрати з тексту «воду»? На допомогу копірайтерам!

Содержание:

Такий важливий SEO-показник, як вода погубив вже не один текст. Вода в статті – основний ворог копірайтера. Вона розмиває якість роботи і змушує закривати сторінки сайтів. Слова-паразити псують не тільки усне мовлення, а й письмову. Новачки копірайтингу люблять слова: «звичайно», «проте» і т.д. і вживають їх в кожному реченні. Поки текст буде сповнений таких слів, заробляти на копірайтингу ви не зможете. Замовникам не особливо подобається той, хто ллє воду для кількості символів. У цій статті ми розглянемо, що таке вода і де перевіряти свої статті на її кількість.

Визначення водності тексту

Почнемо з визначення. Вода – співвідношення між топ-словами і всіма словами тексту. Це вступні конструкції, мовні звороти та інше. Даний показник дозволяє оцінити читабельність статті та її якість. Крім того, що читачі не будуть зупиняти свою увагу на заспамленності тексті, пошукові системи теж не сприймуть його: позиція сайту знизиться.

У таблиці нижче визначимо, яка частина мови – вода:

Займенник«Викання» і «тикання»
Прийменник Часте використання «для», «на», «від», «без»
Вступні конструкції «Мабуть», «безсумнівно», «до слова», «до речі»
Синоніми в одному реченніНаприклад: продаж і збут
Довгі реченняДовге речення буде перевантажено мовними зворотами і вступними конструкціями

Ці слова можна використовувати в статті, але не можна вживати їх у великій кількості. У зворотному випадку документ буде розмитий.

Можна виділити три основні причини “водного” тексту:

  1. Мало досвіду. Початківець автор буде писати тексти, як шкільний твір або художній твір. Красиві мовні звороти, довгі речення, заборонені слова. У цій справі важливий досвід і бажання змінювати свій стиль написання.
  2. Складна тема і великий обсяг. Замовник попросив написати статтю на 20 000 про пісок? Щоб стаття була якісною приділіть більше часу на вивчення теми. Не лийте воду.
  3. І так зійде. Ми звикли читати художню літературу, де вступні і заборонені слова зовсім не псують написане. Інша справа сайти. Тут має бути все лаконічно і по справі.

Позбавлятися від води на 100% не треба. Текст вийде сухий і нудний. Читач покине сайт так і не дізнавшись потрібну йому інформацію. СЕО-фахівець в ТЗ вказує яка кількість води допустимо в конкретному випадку.

Як вода впливає на оптимізацію

Пошукові системи без проблем визначають водність документа. Якщо цей показник високий, сторінка ранжируватиметься гірше. Google і Яндекс підбирають ті сторінки, де показник води мінімальний. Важливо вміти працювати не лише з ключовими словами, а й грамотно оптимізувати статті, зменшуючи відсоток води в тексті. Але при цьому, він повинен залишатися живим і привабливим для читача.

Дві основні причини перевірити воду в статті:

  1. Високий показник водності знижує ресурс у видачі;
  2. Багато вступних слів роблять статтю незрозумілою, читач залишає ресурс, що впливає на поведінковий фактор.

Як перевірити воду в тексті

Вручну перевірити воду в тексті не вийде. Для цього існують спеціальні сервіси. Велика частина з них безкоштовна, але має обмеження за кількістю перевірок. Який принцип роботи таких серверів і який алгоритм використовується відомо тільки розробнику. Розглянемо кращих в цій справі.

Назва сервісуНормаЗавищенийПеребір
AdvegoДо 63%64-75%75-100%
Text.ruДо 14%15-30%30-100%
Istio30-65% 65-80%80-100%

1 Advego

Один з простих і популярних сервісів для перевірки води. Плюс в тому, що можна перевіряти велику кількість статей. Перевіряє моментально. Необхідно зайти в «Семантичний аналіз тексту онлайн» і вставити свою статтю. Крім води, користувачеві покажуть: академічну нудоту, класичну нудоту, кількість граматичних помилок та інше. Плюси Адвего – підтримує багато мов.

2 Text.ru

Замовники люблять цей сайт. Для перевірки тексту на даному ресурсі, необхідно зайти у вкладку «SEO-аналіз тексту» вставити туди свій документ. Перевірка швидка. У статті підсвічується проблемна частина. Це спрощує процес виправлення.

3 Istio

Ще один ресурс для перевірки водності. Тут все просто: зайти на сайт, вибрати «аналіз тексту», виставити статтю і натиснути «вода». Чекаємо результат. Також можна провести комплексний аналіз документа.

Ознаки «води» в тексті

Вище ми написали, що вода в тексті – це відсоток співвідношення порожніх слів до всіх кількості слів на сторінці. Перевірка здійснюється на спеціальних сайтах. Але, що ж мається на увазі під «стоп-словами»:

  • Розділові знаки і скорочення;
  • Прийменники, сполучники, вигуки, частки;
  • Надлишок одного і того ж слова.

Якщо стаття не читабельна і хочеться закрити сайт – цей текст переповнений забороненими словами.

Як прибрати «воду» з тексту?

Текст з використанням красивих мовних зворотів сприймається читачем краще, але пошукові системи налаштовані інакше. Щоб писати правильні статті, заглибтеся в тему повністю. Кілька способів, як позбутися від «неправильних» слів:

  • Прибираємо все зайве. А під зайвим мається на увазі вступне слово. Приклад: Безумовно, двері з дуба відмінний вибір, який звичайно ж прослужить вам довгі, безтурботні роки. Що тут зайве? «Безумовно», «звичайно», «безтурботні».
  • Тавтологія – ворог. Постарайтеся в межах 4-х пропозицій не вживати схожі слова. Це допоможе знизити водність.
  • Мінімум емоцій. Якщо ви описуєте підлогове покриття, не потрібно розповідати про свої враження. Опишіть характеристики і переваги товару.
  • Скорочуйте. Написали половину статті, відпочиньте. Нехай пройде час. Потім перечитайте написане. Свіжий погляд допоможе оцінити наявне і дозволяє замінити складні конструкції на прості речення.

Не тікайте від теми. Намагайтеся відповідати на питання: «Чого хоче користувач?». Якщо він шукає статтю про ліки від грипу, йому цікаво дізнатися про методи лікування і препарати. Людині нецікаво читати про хвороби і її симптоми, так як він і сам це знає.

Навіщо це робити?

Водність впливає на:

  • Якість тексту. Якщо стаття буде «водянистою» читач швидко покине ваш сайт. Те ж саме стосується і сухого тексту. Важливо зберігати баланс. Тому й існують певні норми «води».
  • Ранжування сторінки. Великий показник води призводить до того, що пошукові системи не сприймають цей текст. В результаті відвідуваність сайту падає.

Чим замінити прибраний текст?

Перечитавши своє творіння і виявивши пару непридатних абзаців, які не несуть смислового навантаження – видаляйте їх. Якщо ж абзаци потрібно зберегти, щоб не втратити сенс, зберіться і почніть операцію з порятунку своєї статті.

  1. Списки. Кращий спосіб подати інформацію коротко і по справі. Нумерований список говорить про послідовність, а маркірований – про можливості.
  2. Інфографіка. Підберіть красиву візуалізацію, додайте до неї лаконічний текст. Проблеми з водою вирішені!
  3. Відео. Доведеться заморочитись: підготуйте сценарій, знайдіть актора з харизмою, налаштуйте камеру. Перегляди збільшаться 100%, кількість води зійде нанівець.

Резюме

Якісний текст – баланс помірного змісту «води» і корисної інформації. Зробити це легко: читайте більше книг, практика, міняйте стилі, експериментуйте і не поспішайте. Початківці автори роблять помилки в тому, що поспішають і намагаються заповнити відсутню кількість символів водними словами і складним мовними зворотами. Щоб не було проблем з текстами вивчайте тему глибше, робіть перерви в написанні, вичитуйте тексти кілька разів.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість:0 $
Зразкові терміни:0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.