Веб студія » Блог » Як відстежити брендовий і небрендовий пошуковий трафік в Google Analytics?
Дата публікації: 22 Серпня 2021

Як відстежити брендовий і небрендовий пошуковий трафік в Google Analytics?

Зміст:

Щоб зрозуміти наскільки ефективно просування сайту, необхідно проаналізувати запити відвідувачів. Тобто зрозуміти, що прописують люди, щоб потрапити на ваш сайт. Особливо це важливо компаніям, які відомі на ринку. Очевидно, що більший відсоток трафіку відводиться брендовим запитам. Такий запит включає в себе назву компанії, і він є наслідком рекламної активності. У статті ми розглянемо як відстежити брендовий і небрендовий трафік і навіщо це в принципі потрібно.

Що вважати брендовими запитами

І так, як ви зрозуміли брендовими запитами вважаються ті, за якими користувач хоче знайти ту чи іншу компанію. І тут мова йде не тільки про назву бренду. Користувач може використовувати різні варіанти. І щоб сформувати повний список зі згадуванням бренда, дамо вам кілька підказок:

  • Назва бренду на кирилиці і латиниці. Не кожен користувач буде прописувати в пошуковику реальну назву компанії. Ось наприклад Nokia, простіше написати Нокіа. Чи не так? Це важливий момент про який варто пам’ятати.
  • Інші варіанти імені бренду. Знову ж візьмемо наш приклад з Nokia. Користувач може з легкістю написати так: Нокія, Nokiya тощо.
  • Помилки в слові. У поспіху чи ні, користувач може зробити друкарські помилки в назві бренду або просто напише не те слово (букву). Наведемо кілька прикладів: starbucks – starbacks, gillette – gilete.
  • Скорочення. Досить-таки часто користувач пише назву компанії у вигляді абревіатури. Наприклад: РБК, РІА тощо.
  • Назва написана в неправильній розкладці. Наприклад, користувач забув перемкнутися з англійської розкладки на російську і прописав замість: Нокіа – “yjrbf”. Важливо цей факт варто врахувати.
  • Юридична назва бренду. Це рідкість звичайно, але теж можливо. Часто буває, що компанія має іншу юридичну назву.
  • Фрази, де є назва сайту. Не завжди доменне ім’я містить назву сайту, тому користувач може в запиті вказати цей момент.
  • Електронна пошта і номер телефону компанії. Багато хто не заморочуючись прописує в пошуку e-mail або номер телефону.
  • Особисті дані співробітників. Тут мається на увазі ім’я і прізвище знаючого співробітника компанії. Це рідкісний запит, але можливо, що комусь буде цікаво знайти людину, яка регулярно виступає на конференціях.

Як дані з пошуку потрапляють в системи аналітики

Відразу відзначимо, що перед початком аналітики пам’ятайте, що в Яндекс Метриці ви можете побачити запити тільки з Яндекса, а в Гугл Аналітиці – фрази з Гугл.

Розглянемо докладніше:

                        Yandex                            Google
Заходимо в Метрику натискаємо на “стандартні звіти” – “джерела” – “пошукові запити”. Впишіть всі можливі варіанти бренду з урахуванням наших підказок. Отримані маски вставляємо в поле введення і натискаємо “застосувати”.Заходимо в Аналітику і переходимо в “звіти”. У лівому бічному меню вибираємо “джерела трафіку” – “Пошукова оптимізація” – “запити”. Далі нам потрібно відокремити брендовий запит від небрендового. Для цього заходимо в “фільтр”. Натисніть на “ще” біля поля введення. Тут потрібно задати такі параметри: “включити-запит-пошук відповідного виразу-регулярний вираз”. Отримані маски вставляємо в рядокпошуку і натискаємо на лупу. Все список сформований. 

Поділ брендового і небрендового трафіку в Google Analytics: покроковий алгоритм

Щоб точно зрозуміти навіщо це потрібно і як це працює, розділимо весь етап на кілька кроків.

Шукаємо брендові запити

Ми вище написали, що таке брендовий запит, але не зайвим буде нагадати, що це ключове слово в форматі:

  • назва компанії, торгової марки;
  • назва ресурсу;
  • помилка в запиті, неправильна розкладка тощо.

Щоб знайти ці запити, скористайтеся сервісами Гугл і Яндекс. Як це зробити, ми вже теж написали.

Вивантажуємо ключові запити

Вивантаження запитів теж здійснюється в Аналітиці або Метриці. Так як ми цей процес вже описали, варто пару слів сказати про Google Analytics. Якщо у вас немає зв’язку з панеллю Search Console, то просто вивантажуйте список з панелі вебмайстрів. Так, метод не зручний так як будуть обмеження – тільки 1000 запитів. А щоб зібрати максимально повне семантичне ядро, можна вибрати один з варіантів:

  1. У серч консолі вибрати вручну звітний період. Так, доведеться поморочити голову з дублями, але зате ви зберете максимальну кількість запитів.
  2. Вкажіть конкретні сторінки. Запити ви отримаєте, але часу піде на це дуже багато.
  3. Можна скористатися відразу двома цими способами.
  4. Скористайтеся сервісом Google Data Studio. Можна вивантажити більше 50 000 запитів.

Після клікайте на “запити”, там ви і отримаєте звіт. Виставляйте необхідний часовий відрізок і натисніть “застосувати”. Вам в роботі знадобляться дві колонки “пошуковий запит” і “кліки”. Для зручності вибирайте відразу максимальну кількість рядків. При необхідності звіт вивантажуйте в файл Excel.

Відокремлюємо брендові запити

З отриманого списку прибираємо небрендові запити. Напевно ви вже зрозуміли про що йде мова. Якщо розглянути на прикладі напою Coca Cola, то сформований список брендових запитів буде виглядати приблизно так:

  • Кока Кола;
  • кола;
  • Кока-Кола;
  • Сoca;
  • coca-cola.

Обчислюємо % візитів по брендовим запитам

Зайдіть в звіт за ключовими словами і виконайте наступне:

  • натисніть “ще”;
  • для пошуку брендових запитів натискаємо “включити” – “пошуковий запит” – “містить” – “пошук відповідного регулярно вираження”.
  • всі запити вказуємо через “|”;
  • натискаємо “застосувати”.
  • результат – відсоток брендових запитів.

Навіщо потрібно розділяти

Здавалося б, навіщо необхідно фільтрувати запити на дві групи? Насправді таким чином можна оцінити ефективність просування бренду в Мережі. 25% загального трафіку повинно бути саме брендовим. Ця цифра приблизна, під кожен конкретний випадок вона може змінюватися. Знаючи цей показник СЕО-фахівець і маркетолог можуть продумати правильну стратегію розвитку.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Небольшой сайт, как правило, состоящий из нескольких веб-страниц (до 5), содержит основную информацию об организации, частном лице, компании.

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість: 0 $
Зразкові терміни: 0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.