Веб студія » Блог » Знайомство з Google Analytics: інструкція для новачків
Дата публікації: 13 Жовтня 2020

Знайомство з Google Analytics: інструкція для новачків

Сьогодні практично у кожного сайту підключена аналітика від Гугла, адже настройка Google Analytics дозволяє більше дізнатися про свою аудиторію: відслідковувати дії гостей, вивчати ефективність різних каналів реклами, вважати конверсію, проводити A / B-тестування і багато іншого. Правда, для новачків сервіс в перший час буде здаватися складним. Розберемося з базовими функціями системи і вивчимо особливості її початкового конфігурування.

Початок роботи: створення облікового запису Google Analytics

Якщо у вас вже є електронна пошта на Gmail, реєструватися в Google Analytics не буде потрібно – для входу використовуйте свої облікові записи Google. Перейдіть по посиланню на сайт https://analytics.google.com і авторизуйтесь. Якщо облікового запису ще немає, його потрібно створити, заповнивши анкету. На одній і тій же пошті дозволено зберігати до 100 акаунтів для різних сайтів.

Перед початком роботи необхідно визначитися зі структурою облікового запису Google Analytics. Сервіс дозволяє створити три рівні ієрархії:

  • аккаунт – каталог сайтів. У ньому зберігаються всі проекти менеджера або схожі сайти, які обслуговує компанія;
  • ресурс – власне вебсторінки, на яких планується використання Google Analytics. На кожному акаунті сайтів може бути до 50 штук;
  • представлення – набір параметрів і звітної інформації, які розрізняються між собою залежно від обраних фільтрів, параметрів. Для кожного сайту дозволено створювати не більше 25-ти представленнь.

Є різні підходи до використання аналітики: відслідковувати всі сайти проекту в одному ресурсі, розміщувати різні регіони або бренди в різних ресурсах (тоді не буде загальної статистики), відстежувати кожен сайт по-окремо.

Реєстрація в системі

При першому вході вам буде запропоновано безкоштовно створити обліковий запис в системі. На сторінці заодно вказані переваги сервісу. Почніть роботу клацанням по кнопці «Створити».

На першому кроці визначаємо «Назва аккаунта» і доступні сервіси. Для нормальної роботи системи бажано залишити всі 4 прапорця встановленими.

На наступній сторінці вам буде запропоновано 3 джерела: сайт, додатки та комплексний аналіз обох джерел. Ми будемо розбирати, як підключити Гугл Аналітику на сайт, тому вказуємо пункт «Веб» і відразу переходимо до наступного етапу.

На останньому кроці потрібно ввести дані в чотири поля:

  • назва ресурсу. Слово, котре добре характеризує сайт, щоб в майбутньому не плутатися, якщо їх буде декілька;
  • URL. Не забудьте вказати, чи використовуєте ви HTTPS або HTTP. Більшість сайтів вже перейшли на HTTPS. Далі в поле потрібно прописати тільки доменне ім’я без додаткових слешів;
  • галузь. Її виставляти необов’язково, але, вказавши галузь, ви зможете порівнювати показники свого сайту з іншими подібними вебресурса;
  • звітний часовий пояс. Встановлюйте той, в якому живете.

Перш ніж продовжити, доведеться погодитися з умовами використання сервісу і налаштувати електронну розсилку.

Первинні налаштування сервісу Google Analytics

Відразу ж після створення ресурсу ми потрапляємо на сторінку з кодом, який можна взяти і встановити на сайт. Але перш ніж це зробити, краще виставити деякі налаштування Гугл Аналітики, які стануть в нагоді в подальшому.

У вкладці «Налаштування ресурсу» переведіть повзунки «Включити демографічні звіти та за категоріями інтересів» і «Використовувати поліпшену атрибуцію посилань». У розділі «Збір даних» (знаходиться в категорії «Відстеження») переведіть повзунки «Ремаркетинг» і «Функції звітів про рекламу». Для початку цих мінімальних налаштувань досить. Можна також відразу активувати зв’язок з Search Console, якщо ви її використовуєте на своєму сайті.

Установка коду Google Analytics на сайт

Існує два варіанти, як підключити Google Analytics до сайту: скористатися скриптом відстеження (тим самим, що був на сторінці, куди ви потрапили після реєстрації) або Google Tag Manager. Перший спосіб користується більшою популярністю, так як він порівняно звичний, адже схожим чином до сайтів підключаються багато сервісів.

Розберемо, як підключити сайт до Гугл Аналітікс за допомогою скрипта:

  1. Перейдіть на вкладку «Код відстеження», яка знаходиться в категорії «Відстеження».
  2. Скопіюйте код з поля Global Site Tag. Якщо сайт заповнює програміст, на цьому дії закінчуються – просто передайте йому код. Якщо немає, то необхідно самостійно відредагувати сторінки сайту.
  3. Вставте скрипт в код сайту. Щоб аналітика заробила на всіх сторінках, вибирайте Header або Footer. Якщо обраний перший варіант, краще вставити скрипт між тегами.

Якщо хочеться, щоб скрипт довантажувати окремо від сторінок сайту, створіть файл analyticstracking.php і помістіть код туди. Тоді на всіх сторінках доведеться вставити завантаження коду Гугл Аналітікс – рядок.

Де взяти код Google Analytics, якщо ви закрили сторінку? Вийдіть на головну, а потім поверніться в панель адміністратора, натисканням по шестерінці внизу. Там в розділі ресурсів буде пункт «Відстеження».

Якщо ви використовуєте WordPress, куди простіше не вставляти код, а встановити плагін для підключення аналітики від автора MonsterInsights. В цьому випадку не доведеться розбиратися, як створити лічильник Google Analytics, так як плагіну для інсталяції не потрібен код, достатньо тільки вашого ідентифікатора. Плагін безкоштовний, хоч і має PRO-версію, і легко ставиться з панелі управління сайту. Після активації потрібно налаштувати його за допомогою помічника (візарду) і дозволити доступ до аналітики. Далі залишиться тільки чекати, щоб довантажити статистика – підключення Google Analytics до сайту завершено.

Представлення сайту в системі Google Analytics

Після того як ви розібралися, як підключити Google Analytics на сайт, необхідно налаштувати представлення. Вони дозволять швидко побачити основні показники ресурсу. На початковому етапі досить трьох стандартних варіантів для кожного сайту. Перемикання між ними є на головній сторінці після клацання на посилання поруч з назвою сервісу Гугла. Натискання відкриває меню, де змінюється поточне подання. Це оновлює всю статистику сайту.

Створюється представлення в розділі адміністрування, куди переходять, клікнувши на шестірню внизу сторінки. Там є три блакитних кнопки, що дозволяють додати новий ресурс, аккаунт або уявлення. Ви вже знаєте, як підключити Гугл Аналітику до сайту, і зможете самостійно додати ще одну або кілька веб-сторінок в свій особистий кабінет, використовуючи цю панель.

«Вся інформація» (стандартне представлення)

Зручність цього подання сайту в тому, що його не потрібно налаштовувати – воно створюється автоматично в уже готовому для використання вигляді. Рекомендується внести тільки два виправлення: зняти прапорець «Фільтрація роботів», щоб бачити відвідування різних пошукових систем і включити відстеження пошуку по сайту. Але це необов’язково.

«Тестове представлення»

Дані, що потрапляють в представлення, змінити неможливо, тому для тестування нових фільтрів використовують окремий розділ. Цього можна і не робити, але налаштування Google Analytics для сайту значно спрощується, якщо не доводиться переробляти представлення по кілька разів.

Створіть нове представлення для статистики сайту натисканням по відповідній кнопці в панелі адміністратора. Вам відкриється форма, де потрібно вказати вже знайомі нам дані: що необхідно відстежувати, назва (використовуйте слово «Тест» або «Тестове», щоб не заплутатися), часовий пояс. Після створення ви повернетеся на сторінку адміністрування, а в списку уявлень сайту з’явиться новий пункт.

Порада!
Включати інформацію про роботів варто тільки у «Все дані» про сайті, але в інших виставах вона буде тільки заважати. При створенні переконайтеся, що прапорець встановлений і дії роботів на сайті не враховуються.

«Головне представлення»

Третє потрібне для початку подання – чистовик, звідки буде братися вся інформація для звітності про сайті. Звичайно, ніхто не забороняє черпати їх з розділу «Все дані», але досвідчені фахівці у всіх рекомендаціях про те, як налаштувати Гугл Аналітікс радять створити окреме основне уявлення, де буде тільки потрібна для цілей інформація про сайт. Спочатку воно буде багато в чому повторювати розділ «Всі дані», але з часом, коли ви розберетеся в тонкощах, воно значно зміниться.

Фільтрація даних в представленнях

Кожне представлення сайту має окремі налаштування фільтрів, груп контенту, каналів, цілей і т. Д. Фільтрація застосовується до даних до обробки, тобто якщо ви щось відфільтрували, то вже не зможете повернути цю інформацію в статистику. Змінені фільтри дозволяють зібрати нові дані, але не впливають на історію, тому, якщо ви не хочете нічого упустити, не ставте зайвих фільтрів для статистики сайту. Нижче інструкція, як налаштувати Гугл Аналітику з базовою фільтрацією.

Два стандартних фільтра Google Analytics

В першу чергу необхідно відключити трафік, створюваний співробітниками. Для цього найпростіше використовувати вбудований фільтр. Щоб встановити його, необхідно зайти в розділ «Фільтри» (переконайтеся, що ви працюєте в тестовому представленні), додати новий натисканням по червоній кнопці. Далі необхідно вибрати варіант «Вбудований» і виставити настройки «Виключити», «трафік з IP-адрес», «ідентичні» в випадаючому меню. Нижче потрібно прописати IP корпоративної мережі. Якщо ви працюєте з фрілансерами, виключити їх з статистики сайту не вийде.

Другий корисний фільтр – виняток піддоменів. Таке налаштування аналітики на сайті дозволяє винести трафік з піддоменів в окреме подання. Він теж робиться вбудованим фільтром. Виставте в значеннях «Включити тільки», «трафік на хост», «ідентичні» і вкажіть ім’я хоста в форматі «піддомен.домендругогорівня.домен_першого рівня». Наприклад: blog.site.ru.

Порада!
Створіть кілька представлень для різних значущих піддоменів, а також одну спільну рису, щоб бачити всю статистику в одному місці. В майбутньому це значно заощадить час.

Розширені налаштування дозволяють робити призначені для користувача фільтри, але їх виставляти складніше. Вони часто використовуються, щоб об’єднати кілька автоматично сформованих джерел трафіку в один. Найкраще пошукати шаблони та інструкції з готовими настройками, так як правильно налаштувати Гугл Аналітікс самостійно в цьому розділі новачок не зможе.

Установка цілей

Налаштування лічильника Google Analytics дозволяють збирати інформацію по цільових діях, що виконують клієнти на сайті. Це може бути відправка форми замовлення, відвідування сторінки контактів, підписка. Створити відстеження за цільовими діями на сайті ведеться в розділі «Цілі» будь-якого представлення.

Новачкові найпростіше використовувати наявні шаблони, наприклад, вибрати готову схему, яка відслідковує реєстрації на сайті. Для цього треба зайти в розділ «Мета», і вибравши пункт «Зареєструватися онлайн», натисніть кнопку «Далі». На наступній сторінці введіть назву цілі. Ідентифікатор поки не чіпайте, він дозволяє об’єднувати різні цілі в тематичні групи, які відображаються в розділі «Статистика». Це ви налаштуєте пізніше, коли з’явиться досвід і розуміння, навіщо потрібні групи.

Якщо у вас форма відправки замовлення на сайті знаходиться за певною адресою, і він не змінюється, використовуйте пункт «Цільова сторінка» для визначення URL. Налаштування адреси буде доступна після кліка по кнопці «Далі». Там необхідно вибрати перехід за унікальною посиланням, що не змінюється (параметр «Так само»), вказати початок посилання, ігноруючи динамічні параметри («Починається з») або вибрати варіант «Регулярний вираз», якщо ви вмієте ними користуватися.

При бажанні встановлюється цінність мети. Це грошове позначення, що розраховується на підставі дій аудиторії на сайті. Її найпростіше зрозуміти на прикладі:

Припустимо, 8 з 10 чоловік купують послугу (конверсія 80%), середній чек становить 1000 гривень, в такому випадку цінність мети буде 800 гривень. Вона вважається множенням середнього чека на 0,8.

Використання цінності мети дозволяє порівняти різні канали і джерела трафіку, наочно побачивши, які з них для вас вигідніше.

Установка подій на сайті

Новачки, які шукають інформацію про те, як налаштувати Гугл Аналітику для сайту, часто запитують, чи можна включити в звіти дані про те, як користувачі взаємодіють з контентом. Можна, звичайно. Це також робиться в розділі цілей. У шаблонах є список взаємодій: відтворення медіаконтенту, відправка запиту, перегляд певної сторінки і т. д. Події налаштовуються по аналогії з цілями.

Налаштування облікового запису Google Analytics: підвищуємо зручність використання сайту

Щоб не бігати постійно в особистий кабінет і вчасно відслідковувати зміни в поведінці відвідувачів, можна виконати прості налаштування Google акаунта. Вони спростять перегляд і аналітику зібраних даних, зменшать витрачається на роботу в особистому кабінеті час.

Сповіщення в Google Analytics

В першу чергу створіть оповіщення. Для цього треба зайти в уявлення і виберіть пункт «Спеціальні оповіщення». Там виберіть частоту відправки повідомлень і параметри, які вони будуть включати. Можна вказати тільки те, що вибрано для відстеження, наприклад:

  • зміна кількості сесій;
  • збільшення показників відмов;
  • падіння доходу по трафіку і т. д.

Якщо встановити прапорець «Повідомити мене про нові оповіщеннях по електронній пошті», повідомлення будуть приходити не тільки в особистий кабінет, але і на пошту.

Автоматична розсилка звітів Google Analytics про сайт по електронній пошті

Якщо шеф або колега не хоче розбиратися, як користуватися Google Analytics, але бажає отримувати звіти, можна налаштувати йому регулярну відправку даних. Для цього необхідно зайти в потрібний звіт і вибрати в правому верхньому кутку полі «Відкрити доступ». Ви побачите спливаюче вікно, де вказується адреса, частоту відправлення звітів, час дії настройки.

Якщо колезі необхідні конкретні дані для комплексного аналізу, краще використовувати не стандартний звіт, а власний. Він створюється в розділі «Спеціальні звіти» на вкладці «Мої звіти». Після кліка по кнопці «Додати звіт» ви побачите форму з детальними параметрами. Внесіть назву, встановіть необхідні вкладки, виберіть потрібні групи показників, параметри, фільтри, уявлення.

Спільний доступ до аккаунту Google Analytics

Чи плануєте користуватися Google Analytics спільно з кимось? Налаштуйте спільний доступ на рівні облікового запису, ресурсу або представлення. Виданий доступ до аккаунту дозволяє переглянути всі створені ресурси та подання, тоді як доступ до ресурсів відкриває тільки уявлення, налаштовані для цього ресурсу і сам ресурс. Ретельно продумуйте, який рівень доступу необхідна колегам.

Запросити гостей найпростіше в розділі «Управління доступом» потрібного рівня на вкладці Адміністратора. По кліку на цей пункт з’являється список поточних користувачів і їх дозволів. Для додавання користувача або групи натисніть синій плюс в правому верхньому куті.

У новому спливаючому вікні з’явиться форма для заповнення. В першу чергу впишіть електронні адреси колег. Бажано, щоб вони мали аккаунт на Gmail. Залишений прапорець «Повідомити нових користувачів по електронній пошті» означає, що йому прийде лист, де буде посилання на особистий кабінет і пояснення, що він може працювати разом з вами. Також для кожного гостя необхідно налаштувати дозволу.

ДозвілЩо дозволяєКому видається
Перегляд і аналізБачити звіти і конфігурації, перемикатися між ними, створювати персональні об’єкти, керувати даними в звіті (фільтрація таблиць, сегментів), вивчати загальні об’єкти без внесення змін.Клієнти, партнери, якщо співпраця має на увазі таку взаэмодію. Коллеги, що працюють зі звітністю Гугл Аналітікс, але не вміють виконувати конфігурація системи.
Спільне використанняСхоже на «Перегляд і аналіз», але дозволяє створювати спільні об’єкти – спеціальні звіти, зведення, сегменти, моделі атрибуції, групи каналів і ін.Колеги, які бажають підучити доступ до звітів з можливістю спільної настройки деяких параметрів.
Доступ на змінуДозволяє змінювати ресурси, створювати нові сайти для відстеження, редагувати уявлення, фільтри, цілі, інші об’єкти. Немає можливості керувати доступами інших людей.Колеги, які також займаються роботою в Гугл Аналітікс.
Керування користувачамиДодатковий параметр налаштування, можна включити одночасно з іншими дозволами. Дозволяє додавати і видаляти користувачів, змінювати надані їм дозволу.Адміністратор. Директор компанії. Менеджер та інші відповідальні особи

Знати, як налаштувати Google Analytics для сайту і як користуватися особистим кабінетом необхідно тим, хто бажає оптимізувати функціональність сайту, підлаштовуючись під поведінку користувачів, оцінити ефективність реклами, вибрати найбільш дієві канали просування товарів і послуг, регулярно бачити зведення з докладною інформацією про відвідуваність сайту і діях гостей, потенційних клієнтів.

Помилки в налаштуванні статистики, установці Google Analytics через GTM або на інших етапах використання можуть призвести до неприємних наслідків: знизити або завищити показники відвідуваності сайту, спотворити дані про замовлення і конверсії. Тому бажано, щоб питаннями настройки займався фахівець, який розуміє, що робить.

Однак ви й самі можете навчитися взаємодіяти з сервісом: після прочитання статті базові знання у вас вже є. Продовжуйте навчання, читайте підказки в особистому кабінеті, і ви зрозумієте, що аналітика підносить всі важливі дані буквально на блюдечку. Вам залишається тільки взяти їх, зробити правильні висновки і поліпшити свій сайт, зробивши його більш привабливим, цікавим, зручним.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість:0 $
Зразкові терміни:0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.