Веб студія » Блог » Бриф на розробку сайту: наскільки це важливо
Дата публікації: 18 Березня 2021

Бриф на розробку сайту: наскільки це важливо

Зміст:

Коли ви беретеся за справу, за будь-яку справу, перше, що потрібно зробити – розподілити свої завдання, написати план, як ви будете діяти. Тобто підготувати своєрідну інструкцію. Здавалося б навіщо витрачати час даремно, якщо можна і так робити все? Насправді, інструкція або як її ще називають бриф – необхідність для тих, хто прагне виконати роботу якісно. Особливо це важливо при створенні сайту. Такий документ дозволить оцінити майбутню вартість проекту. У даній статті ми розглянемо, що таке бриф і яка його роль при розробці веб-ресурсів.

Бриф – перша сходинка на шляху до створення сайту

Почнемо з того, що бриф – це документ, який дає можливість розробникам оцінити вартість майбутнього сайту. Тут фіксуються всі принципи розробки сайту: цілі, вимоги, технічні вказівки, повні відомості про майбутній ресурс і замовників. Бриф повинен містити певний перелік запитань щодо виконання певного завдання (10-12 пунктів).

Анкета виглядає приблизно так:

  • Назва компанії;
  • Контактна особа;
  • Телефон та електронна адреса;
  • Слоган компанії;
  • Наявність логотипу;
  • Чим компанія займається;
  • Представлення про товар/послугу;
  • ЦА (цільова аудиторія);
  • Ваші переваги над конкурентами.

Розглянемо докладніше які ще важливі питання потрібно озвучити в брифі.

Визначте складність вашого проекту

Перший і найважливіший етап – визначитися з самим проектом. Це може бути лише однієї сторінки сайт або великий інтернет-магазин. Від вибору типу сайту залежить і вся робота команди розробників. Багато підприємців звертаються до програмістів для того, щоб “виправити” старий сайт. Це все необхідно позначити. На цьому етапі також визначається і структура сайту, його розділи, які клієнт хотів би бачити.

Терміни реалізації проекту

Замовник звичайно сам не може знати скільки часу піде на створення його сайту, але він може висловити свої побажання. Однак, саме розробник може визначити терміни реалізації проекту. На даному етапі дві сторони приходять до спільного висновку, щодо дати і починають працювати.

Мета створення

Ще одним важливим питанням брифа – визначення мети. Для чого потрібен сайт, як його будуть використовувати, для яких цілей? Якщо сайт буде продавати товар/послугу, то розробники роблять акцент на одному, якщо ресурс не продає – то і пріоритети будуть інші. Даний пункт чимось схожий на перший.

Приклади вподобаних сайтів

Для розробника важливо, розуміти, що хоче клієнт, як він бачить свій майбутній сайт. В ідеалі надати програмістам ресурс конкурентів в якості прикладу (який подобається замовнику). Це дозволяє зорієнтуватися в якому напрямку рухатися далі.

Який у вас бюджет

Замовник повинен розуміти на який бюджет розраховує клієнт. Завдяки брифу можна підрахувати вартість готового сайту. У цьому пункті важливо відповісти на такі питання: який бюджет замовник виділять на дизайн і розробку ресурсу? Які кошти виділяються на обслуговування сайту і скільки замовник готовий платити за рекламу і просування (на перші півроку).

Зовнішній вигляд нового сайту

Безумовно дизайн сайту – важливий момент на етапі його створення. Відразу відзначимо, що бюджет тут теж багато, що вирішує: якщо замовник вибирає шаблонний сайт, то він буде коштувати дешевше, ніж ресурс з унікальним дизайном і широким функціоналом. У цьому пункті розробник може зрозуміти, на що саме клієнт хоче акцентувати увагу: на вигідних цінах, на товар/послугу, на логотипі компанії та ін.

Вміст сайту

Копіювати чиюсь ідею – не найкраще рішення. Особливо якщо обраний сайт має низьку відвідуваність. Правильніше за все, визначити свою ЦА і оптимізувати контент під неї. Пам’ятайте те, що контент завжди повинен бути актуальним і корисним, що при створенні сайту, що при його оновленні.

Тут важливо відзначити такі моменти: хто буде працювати над контентом? Чи має замовник навички, щоб провести аудит сайту? Чи є які-небудь корпоративні правила, відео і фотографії?

Технічні вимоги

Є ряд технічних вимог які теж варто обговорити: чи є домен і хостинг? Буде сайт створюватися для www або внутрішньої корпоративної мережі? Чи буде веб-сайт розрахований на людей з обмеженими можливостями? Чи буде створюватися мобільна версія?

Обслуговування

Досить важливо звернути увагу і на такий пункт як обслуговування. На жаль багато хто нехтує цим моментом, А даремно, адже без обслуговування сайт може перестати функціонувати. Тут замовник повинен з’ясувати, хто буде займатися обслуговуванням сайту.

Цифровий маркетинг

У брифі важливо відзначити і те, хто буде займатися просуванням сайту і як в принципі цей процес буде проходити. Якщо замовник хоче, щоб про його сайт знав ще хтось, крім нього, потрібно вкластися в маркетинг.

В розділ цифрового маркетингу входять: SMM (просування в соціальних мережах), SEO (оптимізація під пошукові системи Google і Яндекс), e-mail розсилка, контент-маркетинг і т.д.

Якщо брати маркетинг в загальному понятті, то важливо рекламувати свій сайт (особливо якщо ви щось продаєте) і за допомогою класичної оффлайн реклами. Наприклад, яскраві плакати в транспорті або роздача листівок.

Відмінності брифа від ТЗ

Як правило, бриф заповнює саме замовник, буває, що й саме агентство, але це рідкісна ситуація. Бриф і технічне завдання два трохи різних поняття. Розглянемо докладніше:

  1. Бриф – не дуже докладний, але чіткий опис майбутнього проекту, де не розписується значення кожної кнопки. Про те, що описує замовник в брифі ми вище вже написали.
  2. ТЗ – документ, який заповнює виконавець, погоджуючи з замовником. В такому технічному завданні враховуються всі технічні тонкощі в яких клієнт може і не розбиратися. ТЗ є важливим документом. Керівник проекту передає його програмістам, дизайнерам, тобто, тим, хто буде брати участь у проекті.

Якщо говорити простіше, то бриф – мрія, фантазія про те, як буде виглядати сайт, а ТЗ- інструкція про те як реалізувати її.

Навіщо обов’язково заповнювати бриф на створення сайту?

Щоб зрозуміти навіщо важливо заповнювати бриф, наведемо приклад: дві компанії пропонують послуги зі створення сайтів, але одна за свої послуги бере 5000 грн, а інша – 30000 грн. Логічно, що замовник вибере, там де по дешевше. Але в процесі створення проекту вартість буде зростати і за підсумком замовник заплатить не як планував, а раз в 10 більше. А все чому? Тому, що клієнт не надав повну інформацію розробнику. Висновок такий: не надали бриф, відкривайте гаманець.

Чому так важливо ретельно заповнювати бриф?

Так як основне завдання брифа – упростити життя і роботу замовника і виконавця, то в ньому потрібно вказувати все з точністю. Формулювати чіткі думки, ніяких двозначних фраз. Від того наскільки ретельно заповнений бриф залежить багато чого. Давайте знову наведемо простий приклад: замовник не вказав, що йому потрібен проект з інтеграцією сайту з 1С. Через деякий час, коли сайт вже буде майже готовий, з’ясується, що у вибраній студії немає фахівця, який займається цим питанням. Ситуація буде не зовсім приємна.

При складанні брифу краще не поспішати, а обдумати все до дрібниці. Поспіх – в даному питанні не найкращий помічник.

Що важливо врахувати при заповненні брифу на розробку сайту?

Заповнювати бриф потрібно не бездумно, а в зрозумілій формі. Як правило, замовник сам дає анкетку, яку потрібно заповнити.

Приблизно документ виглядає так:

  • Мета створення проекту;
  • Інформація про компанію;
  • Інформація про конкурентів;
  • Все про ЦА;
  • Інформація про майбутній сайт;
  • Який повинен бути дизайн (навести приклади);
  • Бюджет і терміни виконання.

Де взяти бриф для сайту і як його оформляти?

Звичайно писати бриф на А4 і відправляти його заказним листом не треба. Готову форму можна запросити у компанії – виконавця, або написати у довільній формі.

Великі компанії пропонують скачати бриф безпосередньо на їхньому сайті. Таким чином замовник нічого не упустить, та й виконавцю буде куди простіше братися за реалізацію проекту.

Які проблеми вас чекають, якщо не заповнити бриф

Щоб проект був вдалим і успішним важливо створити повне взаєморозуміння між замовником і розробником. На жаль близько 95% клієнтів не можуть донести свою думку тільки через те, що не зовсім розбираються в тематиці. За підсумком, не маючи брифа, проект виходить недопрацьованим. Ось наприклад, замовник думає, що “особистий кабінет” – функція, яка створюється за замовчуванням, а виявляється, що в набір стандартних функцій створення “особистого кабінету” не входить. За підсумком сайт виходить недопрацьованим, та й конфлікт між двома сторонами неминучий.

За підсумком всього ми можемо зробити один простий висновок: заповнення брифу перед створенням сайту – гарантія економії часу, грошей і нервів.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільову дію. Така дія може бути направлена на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотнього зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість: 0 $
Приблизні терміни: 0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.