Веб студія » Блог » Назва для інтернет-магазину: основні правила, поради щодо вибору з прикладами
Дата публікації: 5 Червня 2020

Назва для інтернет-магазину: основні правила, поради щодо вибору з прикладами

Зміст:

На перший погляд може здатися, що назва інтернет-магазину не має особливого значення. Але досвід багатьох бізнесменів говорить про зворотне. Ім’я бренду нерідко впливає на його розвиток. У цій статті ми розповімо про важливість назви, розглянемо короткі рекомендації по його створенню, розберемо помилки і познайомимося з вдалими прикладами для різних ніш. Прочитавши текст, ви будете знати, як придумати назву інтернет-магазину і яких варіацій варто уникати.

Чи важлива назва

Торгова марка бренду багато в чому впливає на те, як його сприймають клієнти і покупці, тому, якщо ви хочете відкрити магазин, дуже важливо приділити неймингу максимум уваги. Ефективна назва:

  • Допомагає дізнатися і запам’ятати новий бренд;
  • Формує перше враження про фірму;
  • Привертає увагу різними способами (інтригує, нагадує про щось, створює позитивні асоціації);
  • Описує діяльність компанії;
  • Викликає емоційну реакцію і формує настрій гостя;
  • Вказує на географічне знаходження фірми (або на регіон, де він працює).

Невдала назву інтернет-магазину одягу або техніки може відштовхнути нового відвідувача або зацікавити його. Саме тому неймінг – це дуже важливий етап у створенні бізнесу.

Як назвати свій магазин: 9 кроків до красивої назви

Вперше називаєте свій бізнес? Ми розуміємо, що цей процес може виявитися дуже непростим. Експерти Brainlab підготували для вас алгоритм, за допомогою якого ви зможете вибрати назву інтернет-магазину швидко і правильно.

1. Визначаємо ЦА, їх інтереси і обізнаність

Різні категорії покупців по-різному сприймають ті чи інші фрази, образи. Цей момент дуже важливо враховувати при розробці назви магазину. Вивчіть свою цільову аудиторію, складіть уявлення про неї. Що подобається цим людям? Чим вони живуть? Про що думають? Де вони бувають в інтернеті?

Розібравшись в цінностях майбутніх клієнтів, ви зможете зрозуміти, яка назву онлайн-магазину сподобається їм найбільше. Наприклад, якщо ви працюєте на широку аудиторію, то намагайтеся використовувати асоціативні ряди: ресторан японської кухні з назвою «Тодасе» викликає асоціацію з азіатськими стравами за рахунок звучання. Якщо майбутні клієнти – невелика група експертів, варто вибрати непомітне і стильне ім’я. Так часто діють дизайнери одягу, створюючи бренди під власним ім’ям.

2. Визначаємо мету

Коли стає зрозуміла цільова аудиторія, розкривається і мета: що повинен відчути клієнт, дізнавшись про магазин вперше, почувши підібране вами ім’я? Зацікавитися? Подумати про будинок? Запланувати подорож? Згадати про своє перше кохання? Асоціативний ряд запускає бажання щось зробити: купити подарунок, вибрати килимок у ванну або спальник для походу. Скористайтеся цим.

3. Придумуємо варіанти назв

Робота з ЦА і метою – це підготовка. Власне творчий процес починається, коли ви починаєте придумувати варіанти. Це робиться різними способами, ми розповіли про три найпопулярніші.

Метод асоціацій

Вам буде потрібно аркуш паперу і ручка або олівець. Опишіть вгорі аркуша коротко ЦА (укладетеся в 1-4 слова, наприклад, «молоді батьки» або «туристи» або «любителі чаю і кави») і мета («нагадати про смак кави», «зацікавити низькими цінами на дитячі речі») . Після цього – запишіть на листку нижче всі слова, що прийдуть в голову. Спочатку ви будете згадувати банальні речі на зразок «кофеман», «свіжу каву», «аромат чаю», «чайна лавка», але через деякий час з’являться більш цікаві варіації.

Мозковий штурм

Для проведення мозкового штурму знадобиться команда хоча б з трьох осіб. Одного призначають секретарем, інші починають називати випадкові назви для інтернет-магазинів. Завдання – придумати максимум варіантів, навіть якщо вони здаються безглуздими.

Сінонімайзінг назв

Сінонімайзінг відмінно доповнює мозковий штурм або метод асоціацій. Під час цього підбору беруться найбільш вдалі варіанти назв і перевіряються за словником синонімів. Так було чимало цікавих і оригінальних назв для інтернет-магазинів.

4. Простота – запорука успіху. Відсіюємо очевидно складні назви

Під час пошуку відповідного варіанту назви інтернет-магазину часто спливають вельми складні по асоціаціям фрази. Наприклад, любителі чаю можуть запропонувати назвати магазин, де продається пакетований чай, «Лавка Салівана». Відсилання до творця чайного пакетика буде зрозуміла фахівцям, для широкої публіки ж вона залишиться прихованою і асоціацій з чаєм не викличе.

5. Стислість – сестра вдалої назви. Прибираємо занадто довгі слова

На наступному етапі відбору потрібно прибрати довгі словосполучення з трьох-чотирьох слів. Назви з двох частин потрібно ретельно розглянути: якщо воно цікаве і запам’ятовується, то варто залишити цей варіант в списку, якщо ж в ньому немає нічого незвичайного – викреслюйте.

6. Назва і домен: перевіряємо сумісність

Вибираючи назву для інтернет-магазину потрібно враховувати, наскільки легко воно буде звучати у вигляді адреси сайту. Хоча сьогодні не обов’язково використовувати тільки латинські літери в домені, більшість вважає за краще все ж їх. Вважається хорошим тоном тримати веб-сторінку в зоні .ua або навіть .com, але не в зоні .юа. Тому, придумавши круту назву інтернет-магазину, обов’язково перевірте, як воно буде звучати англійською. І переконайтеся, що зможете зареєструвати відповідну адресу для порталу.

Порада! Не забудьте перевірити домен на милозвучність. Воно не повинно нагадувати про знижену лексику або інші лайки, не повинно викликати негативних асоціацій з хворобами, неприємними речами.

7. Не забуваємо про унікальність і репутації

На етапі відбору по репутації у вас повинно залишитися не більше 10 варіантів. Тепер необхідно ретельно вивчити кожен з них, забивши в пошук. Причина проста: кращі назви інтернет-магазинів і адреси сайтів для них, як правило, вже зайняті або були зайняті раніше. За допомогою пошуку вам потрібно переконатися, що обраний варіант не належав раніше фірмі, що обдурила своїх покупців, зібравши безліч негативних відгуків. Клієнт не розбиратиметься, кому раніше належала торгова марка, він просто піде до іншого продавця.

Порада! Перед покупкою домена обов’язково перевірте його історію за допомогою сервісу Whois. Також можна спробувати дізнатися, чи не потрапила адреса в СПАМ-бази або під фільтри пошукових систем. Якщо ви купите адресу сайту, від якого хтось позбувся через санкції з боку пошукових систем, ви довго не зможете розкручувати сайт звичайними методами.

Унікальність назви також важлива, як і репутація. Є величезна кількість умовних компаній «Вектор», якщо потенційний клієнт запам’ятає фірму з реклами, він цілком може випадково потрапити на чужий сайт. Крім того, ви можете зіткнутися з проблемами при реєстрації торгової марки або просто з судовими розглядами, що можуть початися з ініціативи компанії з такою ж назвою.

8. Опитування ЦА або останнє слово при зміні назви – за клієнтами

У вас вже вдалий бізнес? У такому випадку при зміні назви обов’язково проведіть опитування і запитайте думку своїх гостей. Невдалий ребрендинг може буквально за півроку повністю розорити компанію: прецеденти в історії бізнесу вже бували. Тому не поспішайте перейменовувати, спочатку дізнайтеся, чого хочуть покупці.

9. Допомога професіоналів в пошуку назви – коли точно не обійтися

Відкриття нового бізнесу не рідкість, так що є і фахівці, які займаються підбором назв для фірм. Якщо у вас немає часу, шукайте професіонала. Спеціаліст з неймінг проаналізує ваш бізнес, вивчить його історію і запропонує кілька вже перевірених варіантів. Вам залишиться тільки вибрати найбільш підходящий.

Порада. Якщо ви плануєте відкривати сайт для продажу взуття, сумок, косметики, одягу або інших дуже популярних товарів, краще звернутися до фахівця. Ринок перенасичений такими бутиками та лавками, намагаючись самостійно впоратися з пошуком назви для інтернет-магазину косметики, ви тільки даремно втратите час.

ТОП-10 типових помилок при виборі назви, яких ви можете уникнути

Новачки в неймингу нерідко роблять дурні помилки, від яких самі ж потім страждають. Якщо ви плануєте створення бізнес-сайту і починаєте підбирати назву, врахуйте досвід попередніх підприємців. Уникайте таких помилок:

  1. Використання сленгу і професійної лексики. Універсалізм – кращий принцип нейминга, так як він дозволяє придумати такий варіант назви, що влаштує не тільки вузьку групу молодих людей або професіоналів, а й інших покупців.
  2. Немилозвучна назва, яку складно вимовляти, складно записати правильно з першого разу. Якщо вона російською пишеться з трудністю, то у вигляді домена його взагалі ніхто не запам’ятає.
  3. Розбіжність назви і доменного імені. Наприклад, якщо сайт називається «Кораблик», а домен пишеться thigsforkids.ua, адресу ніхто не запам’ятає. Це буде викликати додаткову плутанину, а її клієнти не люблять.
  4. Відсутність відсилань на товар або натяків на переваги / особливості компанії. Абстрактні назви можуть красиво звучати, але нерідко не несуть ніякого сенсу. В результаті магазин позбавляється одного з інструментів маркетингу.
  5. Банальність. «Стиль» – цілком стандартна назва для інтернет-магазину одягу, але воно ніяк не виділяється серед сотень конкурентів. Клієнт забуде його на наступний день, а то і через пару годин.
  6. Негативний сенс. Не варто віддавати перевагу словам з приставкою «анти», down і іншим фразам з регресивним відтінком. Втім, різні «супер», «бест» і VIP теж вже приїлися, з ними потрібно бути обережним.
  7. Наявність цифр і дефісів. Єдине виправдання цифрам в назві – позначення регіону, в якому працює компанія. І використовують хіба що в домені. Наприклад, портал з каталогом товарів може називатися «Твій стиль», а домен звучати як yourstyle47.ua.
  8. Помилки. Деякі вважають, що використання помилок надає назві особливий шарм. Дуже рідко подібне і відбувається, але частіше вони виглядають як звичайна неграмотність.
  9. Плагіат. Намагаючись розібратися, як придумати назву інтернет-магазину, багато хто намагається прочитати побільше прикладів назв і в підсумку випадково називають свою фірму на честь закордонного бренду. Такий підхід скоріше викличе негатив, а ви назавжди залишитеся в тіні відомої компанії.
  10. Використання власного імені чи прізвища замість оригінальної назви. Такий підхід виправданий тільки для невеликих майстерень, де свої товари виставляє сам майстер або його сім’я. В іншому ім’я та прізвище – це неунікальні часто дуже популярні слова, ніяк не пов’язані з вашим товаром. Такі назви не викликають у клієнтів ніяких позитивних емоцій.

Здається, що підбирати ім’я свого сайту легко, але на ділі запам’ятовується, красива, цікава і правильна назва – рідкість. Але шанс знайти перлину в сотнях невдалих пропозицій все-таки є, до того ж, праці програмістів значно спростили нам роботу. Далі – про генератори імен та назв.

ТОП-3 сервіси в допомогу для генерації назви магазину

Рекомендуємо скористатися досягненнями сучасних комп’ютерних технологій – генераторами назв. Сервісів таких дуже багато, використовуйте будь-який. Наведемо для прикладу кілька найбільш зручних з нашої точки зору. Але використовуйте генератори, коли вже перебрали кілька ідей самі. Так ви зможете точніше ввести ключові слова і підібрати найбільш красиву назву для інтернет-магазину.

Zyro: генератор назв магазинів на основі ШІ

Сайт з генератором Zyro гранично простий і зрозумілий для будь-якого користувача. На сторінці знаходиться тільки опис і форма введення. У форму можна ввести один ключ або кілька: просто «одяг», словосполучення «дитячий одяг» або два ключа «дитячий одяг, штани». У всіх трьох випадках назви будуть генеруватися за різними патернам, узятим з уже існуючих на ринку брендів. Завдяки цьому назви добре сприймуть споживачі. Але не забувайте, що не можна реєструвати занадто близькі торговельні марки, це загрожує судовими розглядами.

NameMesh: генератор назв для магазинів з налаштуваннями і «настроєм»

Сайт NameMesh працює за тим же принципом, що і Zyro: досить ввести ключ, щоб отримати назву. Але тут є додаткові настройки, наприклад, можна ввести два слова і зробити на їх базі складне ім’я. Всі результати розділені на кілька груп. Якщо ви налаштовані на успішне просування, шукайте імена в блоці Seo, найбільш короткі варіанти назв знаходяться в блоці Short, а схожі за змістом – в блоці Similar (генеруються з урахуванням синонімів).

Wordoid: професійний інструмент для нейминга

Сайт Wordoid – це повноцінний генератор назв, за допомогою якого не важко створити унікальну і оригінальну назву для інтернет-магазину. Справа на сайті знаходиться колонка з налаштуваннями. Там можна вибрати наступні параметри:

  • Мова. Якщо розраховуєте на український ринок, задавайте English, Російського, Українського, на жаль, немає.
  • Якість звучання слова. Найбільш «якісними» вважаються слова, максимально близькі до існуючих.
  • Патерн. Якщо у вас вже є ідеї для назви інтернет-магазину, використовуйте їх. Виберіть з чого буде починатися ім’я (Beginning with), що має містити (Containing) або на що повинна закінчуватися (Ending with). Всі три параметра разом вказати не можна – тільки якийсь один.
  • Довжина. Задає максимальну кількість букв в назві. Їх може виявитися і менше.
  • Доменне ім’я. Вмикає або вимикає недоступні доменні імена. Якщо ви просто вибираєте назву і шукаєте ідеї, залишіть параметр Show All, якщо ж плануєте відразу зареєструвати домен, використовуйте Show available only.

Сервіс одночасно простий, функціональний і без зайвих налаштувань. З ним легко придумувати багато красивих назв, залишаючи в підсумку тільки краще.

Також для генерації назв і доменів можна використовувати сервіси Lean Domain Search, NameStation, Domainhole, Bustaname, Domainr, Ukrnames, Dot-o-mator та ін. Всі вони дозволяють або згенерувати вдале доменне ім’я або ім’я для компанії, або перевірити, чи зайнятий вибраний вами домен.

Ідеї на замітку: поради від Brainlab для популярних ніш

Нічого не йде в голову? Можете спробувати скористатися готовими ідеями. Приклади назв інтернет-магазинів склали для вас наші експерти. Але не забувайте, що всі обрані версії потрібно обов’язково перевіряти на простоту, стислість, сполучуваність з доменним ім’ям та ін. І, звичайно, переконайтеся в унікальності слова, адже, можливо, хтось до вас вже прочитав цю статтю і використав один із прикладів.

Приклади як назвати інтернет-магазин одягу

«Мода», «модний», «стиль», «стильний» – ось чотири найчастіших слова, які використовуються в назвах для інтернет-магазинів одягу. Вивіски на кшталт «Мода для народу» допомагають вказати на недорогий асортимент якісних речей, а ось «Мода і стиль» вже натякають на ексклюзив.

Можна піти трохи далі і використовувати асоціативні ряди, вибравши назву на кшталт «Мій фасон». Ще один варіант – відштовхнутися від асортименту, зробивши вивіску «Сарафан», «Джинсовий світ», «Імперія трикотажу».

Приклади як назвати онлайн-магазин косметики

При виборі назви для інтернет-магазину косметики важливо знайти красиве і елегантне слово. Можна використовувати описові назви, що нагадують про красу, ніжність, догляд, наприклад, «Магія догляду» або «Для прекрасної». Добре просуваються різні фрази англійською, так як вони асоціюються з якістю, багатством, шиком. Особливо улюблені модницями магазини з назвами на італійський манер: Perfetto, Aroma Brillare, Magia note.

Приклади як назвати онлайн-магазин техніки

Найпростіший варіант назви для інтернет-магазину техніки – це фраза, що включає слова «Електро» або «Електроніка». Його можна замінити на «Техно» або «Комп’ютерний». Решта варіантів – це асоціативні імена на кшталт «Цифровик», «Аудіоманія», «Суперконекта» і т. Д. Також можна відштовхуватися від того, яку техніку ви плануєте продавати. Тоді каталог товарів може носити назву «Твоя Мобілка», «Техніка в будинок», «Фотомаркет» і т. Д.

Приклади як назвати дитячий інтернет-магазин

Вибираючи назву для інтернет-магазину дитячих товарів, шукайте щось пов’язане з малюками або батьківством. Непоганим варіантом буде асоціація з материнством, але в такому онлайн-маркеті чекатимуть ще й товари для вагітних і молодих мам.

Добрими назвами стануть милі «Пупсик», абстрактні «Турбота», «МоєЧадо», пов’язані з дитячими заняттями «акварельку», «Кубик-Рубік», «Зберу Сам». Якщо планується продавати одяг, можна використовувати імена жіночих або чоловічих персонажів відповідної статі: «Русалочка», «Асоль», «Балу», «Мауглі». Головне, не брати героїв з назви на логотип, так як це порушення авторських прав. Вибір назви інтернет-магазину – це важливий етап у розвитку бренду. Але зациклюватися на ньому не варто. Якщо нічого не йде в голову, і фахівці нічого доброго не придумали, відкладіть це питання. Займіться розробкою дизайну сайту або наповненням каталогу. Все це можна робити і без покупки основного домену. Поки ви будете готуватися до відкриття, вам обов’язково прийде чудова ідея!

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість:0 $
Зразкові терміни:0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.