Веб студія » Блог » Що таке мета теги і як їх правильно заповнювати
Дата публікації: 1 Вересня 2021

Що таке мета теги і як їх правильно заповнювати

Зміст:

Якщо ви хоч щось знаєте про SEO, то що таке мета теги ви і так знаєте. Якщо ж ви в цьому питанні плаваєте, то тоді варто приділити час для вивчення даного питання. У нашій статті ми якраз і розповімо, що таке мета-теги, як їх правильно заповнювати і навіщо вони вашому сайту.

Що таке мета теги

Почнемо з теорії. Мета теги – це спеціальні теги html, які знаходяться в контейнері <head>. Вони призначені для того, щоб передавати пошуковим роботом інформацію про ваш сайт. Для розуміння: при обході вашого ресурсу пошуковики збирають заголовки сторінок, опис, ключові слова та інше. Meta Tags необхідні для того, щоб поліпшити позиції свого сайту. Очевидно, що для СЕО мета теги грають важливу роль. На сайті ви їх не побачите, тільки в HTML-коді.

Існує кілька важливих мета-тегів, які необхідно заповнити в будь-якому випадку:

  • Title – заголовки сторінок.
  • Description – невеликий опис сторінки.
  • Keywords – ключові слова.
  • Технічні мета теги, які відповідають за правильність відображення сторінки.

Але важливо пам’ятати, що існують певні правила заповнення цих тегів.

Навіщо прописувати мета-теги Title і Description

Розглянемо, навіщо прописувати Тайтл і Дескріпшн:

  1. Для того щоб сформулювати, чому присвячена сторінка сайту, підкреслити переваги, відображати клікабельний заголовок.
  2. Якщо система самостійно формуватиме сніппет (опис), то напевно текст буде далеко не той, що потрібен вашому сайту.
  3. Прописавши, мета теги за всіма правилами, ваш ресурс буде відображатися в пошуковій системі по релевантному запиту.
  4. Мета-теги повинні бути унікальними, і кожна сторінка повинна мати свій дескріпшн і тайтл. Дублі в цій справі не вітаються.
  5. Щоб заповнити meta tags правильно, спершу необхідно зібрати семантичне ядро.
  6. Дескріпшн і тайтл повинні відповідати змісту конкретної сторінки, а не її семантиці.

Правила заповнення тега Title

За назвою вже зрозуміло, що Тайтл – це заголовок сторінки в браузері. Він відображається в пошуковій видачі. Саме він вважається основним показником визначення релевантності сторінки до пошукового запиту. Все здається занадто просто. Написав назву сторінки і все. Але насправді це далеко не так. Існують правила і норми заповнення цього тега.

Де відображається і як виглядає

Тут ми багато говорити не будемо. Тайтл відображається як заголовок знайденої сторінки в пошуковій видачі. Тобто ми бачимо його в текстовому форматі в браузері.

Вимоги до написання мета-тегів title

Перше і найважливіше – наявність Тайтл. Без нього всі ваші кроки в області СЕО марні. Далі дамо кілька важливих порад:

  • розмір заголовка повинен бути 70-80 знаків;
  • назва сайту в ньому не обов’язкова, так як пошукові системи самостійно враховують назву домену;
  • тайтл повинен містити ключові запити, які мають пряме відношення до змісту сторінки;
  • назву компанії можна вжити в кінці тайтл;
  • мета тег повинен відрізнятися від Н1;
  • запити високочастотні краще прописувати спочатку Тайтл.

Для прикладу:

Неправильний варіант: Ноутбуки. Ціна в м. Київ. Купити ноутбук в м. Київ.

Правильний варіант: Купити ноутбуки в м. Київ за низькими цінами | Технополіс

Правила заповнення тега Description

Description – це мета-тег, який дуже коротко, описує вміст сторінки. Пошукова система бере інформацію з цього тега і формує сніппет, який ми бачимо в результатах видачі. Він теж повинен відповідати деяким вимогам.

Де відображається і як виглядає

Дескріпшн відображається в пошуковій видачі в ролі короткого опису, знайденої користувачем сторінки.

Вимоги до написання мета тега description

Правила коректного заповнення дескріпшн:

  • довжина мета-тега повинна бути 70-155 знаків;
  • не повинен дублювати Тайтл;
  • повинен містити заклик до дії;
  • діскріпшн ні в якому разі не повинен дублювати вміст сторінки;
  • починатися опис має з ключового слова;
  • допускається використання спеціальних символів.

Правила заповнення тегів заголовків H1 – H6

Заголовки – це короткий опис того, що буде на сторінці. Найзначнішим для СЕО є H1. Тут теж є особливості і правила:

  • h1 повинен бути прописаний на кожної сторінці максимум один раз;
  • заголовки повинні бути унікальними в рамках сайту;
  • в Н1 можна використовувати і пошуковий запит (відповідної картки або розділу)
  • довжина заголовка не повинна перевищувати 7-8 слів.

Говорячи про інші заголовки, то в принципі нічого складно в їх формуванні немає. Просто запам’ятайте наступне:

  • Н2-Н6 можна вживати кілька разів на одній сторінці;
  • будь-який заголовок повинен відповідати інформації на сторінці;
  • формуючи текст, необхідно дотримуватися ієрархії заголовків. Тобто якщо у вас є заголовок Н2, то після нього ставлять або Н3, або Н2, але ніяк не Н4.

Як переглянути мета-теги

Якщо виникла необхідність переглянути існуючі мета-теги свого сайту або вивчити цю інформацію у конкурентів, то можна скористатися двома способами.

Гарячі клавішіСпеціальні додатки 
Для Chrome: Ctrl + U (Windows) або command + option + U (Mac).Для Firefox: Ctrl + U (Windows) або command + U (Mac).Також можна виконати наступне: правою кнопкою мишки (на будь-якій сторінці браузера) вибрати “переглянути код сторінки” або “вихідний код сторінки”. Потрібна вам інформація буде в розділі HEADІснують спеціальні розширення (плагіни), які встановлюють на браузер. Наприклад, на Хром можна встановити Meta SEO Inspector. Його просто потрібно завантажити, встановити і користуватися. Ви просто натискаєте на іконку плагіна і отримуєте всю доступну інформацію. Для Файерфокс є плагін RDS Bar. В принципі це не всі варіанти, підбирайте під себе

Інструменти для створення мета-тегів

Щоб спростити процес створення мета-тегів можна використовувати класичні таблички Excel або Google. У них можна вивантажувати відразу необхідну кількість даних сторінок. У таблицях можна проводити різні маніпуляції. Наприклад, перевіряти орфографію і наявність подвійних пробілів, здійснювати пошук дублікатів та інше.

Також можна використовувати такі інструменти як комбінатори ключових слів. Вони створюють комбінації словосполучень із зібраного семантичного ядра.

Використання формул Excel для створення мета-тегів

Не дарма кажуть, що лінь – двигун прогресу. У справі з мета-тегами це теж актуально. Використовуючи улюблений нами Excel (це не реклама софта), можна формувати правильні мета-теги.

Існуючі формули і їх особливості:

  • ДЛСТР (LEN). Дана формула дозволяє відстежити кількість символів. Це необхідно для того, щоб не перевищити оптимальну довжину.
  • СЖПРОБЕЛИ (ТRIM). Ця функція дозволяє видалити дублі клітинок.

Де брати ключові слова і фрази для заповнення мета-тегів?

Якщо з Тайтл і Дескріпшн все зрозуміло, залишилася справа за малим – підібрати ключові слова. З голови їх брати не потрібно і придумувати просто так, за чашкою кави, теж не варіант. Для цього існують спеціальні сервіси:

  • Yandex Wordstat – сервіс від пошукової системи Яндекс. Перевага в тому, що він безкоштовний.
  • Google AdWords – аналогічний сервіс від Google.
  • Key Collector – програма для збору ключів з відкритих джерел.
  • Serpstat – потужний сервіс для підбору ключів, який збирає дані з Яндекса і Гугла.

Чи впливають мета-теги на просування в пошукових системах?

Ми вже відзначили, що для SEO заповнення мета-тегів грає важливу роль, адже вони враховуються при ранжируванні сторінок. Важливо не тільки їх кількість, але і грамотність заповнення. Власне кажучи, тому ми і розповіли, як правильно їх заповнювати. Якщо ви пропишите мета-теги так як потрібно, то ви збільшите шанси сайту потрапити в топ видачі. Але варто пам’ятати, що просування сайту – це комплексний підхід і результат буде лише тоді, коли ви пропрацюєте контент відповідно до семантичного ядра, створите грамотну структуру сайту. Зайшовши на ресурс, користувач повинен отримати відповідь на своє питання.

Найпоширеніші помилки при заповненні тегів

Навіть знаючи, що мета-теги необхідні, багато фахівців роблять помилки при їх заповненні. Розглянемо найпоширеніші:

  • Короткий тайтл, який не розкриває тему сторінки.
  • Занадто великий мета тег.
  • Використання в тайтл і дескріпшн водних конструкцій.
  • Переспам ключовими словами.
  • Невикористання ключових запитів.
  • Тайтл і дескріпшн не унікальні. (Наприклад, вкрадені з іншого сайту).
Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Небольшой сайт, как правило, состоящий из нескольких веб-страниц (до 5), содержит основную информацию об организации, частном лице, компании.

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість: 0 $
Зразкові терміни: 0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.