ТОП 10 корисних інструментів Google для веб-майстрів
Зміст:
- Google Search Console
- Google Analytics
- Google Keyword Planner
- Google AdWords
- Google Trends
- PageSpeed Insights
- Mobile-Friendly Test
- Google Alerts
- Google таблиці
- Висновок: підводимо підсумки
Інструменти Google для веб-майстрів необхідні не тільки тим, хто робить перші кроки у вивченні оптимізації, а й тим, хто вже є досвідченим інтернет-маркетологом. Google – компанія, яка завжди йде в ногу з часом і пропонує непогані сервіси для якісного проведення аналізу ключових слів, інструменти для аналітики власного сайту, проведення аудиту юзабіліті та інше. У даній статті ми розповімо про корисні інструменти від Google для веб-майстрів.
Google Search Console
Перший інструмент Google для сайту про який варто сказати – панель Google Search Console. Разом з ним ви забудете про проблеми з оптимізацією сайту для пошукових систем. Без сумніву можна сказати, що чим більше ви будете використовувати цей інструмент, тим більш залежні ви станете від нього. Майстер зможе дізнатися про загальний стан свого сайту і найголовніше, він точно буде розуміти де потрібно внести зміни, щоб ресурс почав отримувати більше пошукового трафіку.
Основні можливості Google Search Console
- Перевірка статусу індексації та пошук помилок на сайті.
- Аналіз запитів.
- Зовнішні та внутрішні посилання.
- Оптимізація цілого ряду показників в результаті якого, майстер може провести SEO просування сайту.
- Сканування сторінки на перевірку доступності пошуковому роботу.
Це далеко не всі можливості інструменту. Безумовно, доведеться витратити час, щоб звикнути до використання Google Search Console, але воно не буде витрачено даремно. Навіть використовуючи ключові показники для аналізу – це великий плюс в розвитку вашого сайту.
Google Analytics
Сервіс, який покаже кількість унікальних відвідувачів на вашому сайті і як довго люди перебувають на ньому. Google Analytics відмінний інструмент для веб-аналітики.
Наприклад:
- Скільки на вашому ресурсі нових користувачів і скільки з них повернулися?
- Звідки ці люди, як вони потрапили на ваш сайт?
- Скільки часу вони перебувають на вашому сайті?
- Чи багато відмов на ресурсі?
Google інструмент для бізнесу GA дозволить дізнатися, на що звернути увагу і де проблемні зони на вашому сайті. Цей інструмент дозволяє проводити тестування сторінки, щоб дізнатися про переваги клієнта: яка кнопка приносить більше конверсії, як поліпшити юзабіліті ресурсу та інше.
На сайт встановлюється JS-код, а дані зберігаються на серверах Гугла. Відразу відзначимо, що безкоштовна версія має обмеження – до 10 млн. сторінок на місяць. Безумовно, для великого проекту, де є великі обсяги трафіку, дані статистики будуть урізаними.
Google Keyword Planner
Підбір ключів – важливий момент в просуванні сайту. Існує чимало сервісів, які, нібито, дозволяють визначити ключові запити. І поки ви перебираєте варіанти Google Keyword Planner – залишається кращим, безкоштовним інструментом веб-майстра google за допомогою якого можна підібрати правильні ключові слова. Цей інструмент буде корисний маркетологам, веб розробникам і фахівцям SEO.
Що може Google Keyword Planner?
- Пошук ключів по фразі, сайту або категорії.
- Підбір ключових слів або фраз на основі вже наявних.
- Аналіз статистики по певним словам.
- Прогнозування кількостей показів (кліків) за ключовими фразами при певних ставках і бюджетах.
Даний інструмент має кілька мінусів: сервіс не знаходить ключові слова конкурентів: результат пошуку відображається у вигляді діапазону (тобто з точністю тут проблеми); добре справляється зі своїм завданням в Google, але менш ефективний в регіонах, де він не №1.
Google AdWords
Ще один інструмент для оптимізації сайту – Google AdWords. Напевно ви про нього чули. Працює він за таким принципом: створюється оголошення, де майстер орієнтується на конкретні ключові питання, пов’язані, безпосередньо, з його бізнесом. Вартість кліка за таким оголошенням залежить від конкурентноздатності ключових слів. Плата знімається, тільки тоді, коли користувач натисне на запущену майстром рекламу.
Тут важливо вміти правильно налаштовувати рекламу і якщо зробити все правильно, то AdWords принесе швидкий, і головне, очікуваний результат. Крім того, разом з цим інструментом ви зможете тестувати різні варіанти ключових слів. Це допоможе з’ясувати які ключі принесуть вашому сайту трафік. Також ви зможете зрозуміти, який контент цікавий користувачеві.
До плюсів Google AdWords можна віднести:
- Адекватна вартість для активації облікового запису.
- Швидка публікація оголошення.
- Можна додавати в рекламу відео і фото.
- У рекламному тексті можна використовувати кілька ключових слів.
- Є можливість змінювати текст реклами в будь-який момент.
Google Trends
Мабуть це найкращий інструмент для блогів і новинних сайтів. Завдяки тому, що веб-майстер дізнається про популярні теми він може скорегувати свій контент-план, включивши туди популярні і затребувані теми. Гугл Трендс показує наскільки популярні вибрані ключові слова в довгостроковій перспективі.
Переваги та функції інструменту:
- Дозволяє оцінити популярні запити та порівняти їх з іншими ключами.
- Показує схожі слова, які можуть бути корисні.
- Всі тренди розсортовані за певними категоріями. Наприклад: будинок і сад, косметика, побутова техніка та інше.
- Інструмент показує тренди в будь-якій країні світу, але тільки там де є Гугл.
Щоб правильно просувати сайт, не варто ігнорувати цей інструмент, а в поєднанні з Keyword Planner – бажаний результат не змусить себе довго чекати.
PageSpeed Insights
Ще один Google інструмент для бізнесу, який дозволить перевірити швидкість завантаження сторінок вашого сайту. Не варто нехтувати таким показником, як швидкість завантаження, адже ще з 2016 року Гугл ставить в пріоритет ті сторінки, які вантажаться швидше. Особливо це стосується мобільних версій.
До переваг такого інструменту можна віднести:
- Здатність інструменту пропонує можливі виправлення для прискорення завантаження.
- Перевіряє швидкість ресурсу за двома показниками: відмальовка контенту і DOMContentLoaded.
Mobile-Friendly Test
Щоб перевірити, чи зручна сторінка вашого сайту для перегляду на смартфоні, досить просто вказати URL сторінки. Інструмент Mobile-Friendly Tes надасть веб-майстру звіт мобільного юзабіліті. Ви зможете побачити, як ваша сторінка виглядає на смартфоні і визначте можливі проблеми. Як показує практика, основна проблема – дрібний шрифт і флеш-елементи, які досить важкі для такої версії ресурсу.
Google Alerts
Інструмент Google для веб-майстрів за допомогою якого можна відстежувати ключові слова або окремі фрази в інтернеті. Провівши налаштування один раз, користувач буде щомісяця отримувати повідомлення на електронну скриньку за цими ключами. Насправді, такий інструмент є актуальним для бізнесів, щоб відстежувати назву брендів або імена керівників. В принципі цей сервіс можна адаптувати під що завгодно.
Google таблиці
Гугл таблиці – заміна звичного Exel. Використання таблиць актуально тим, хто має власну команду, яка працює над одним проектом. Перевага такого інструменту в тому, що кожен користувач, хто має доступ до таблиці, може зайти в документ і внести правки. Зберігається все автоматично, що теж досить непогано.
Плюси | Мінуси |
Безкоштовний і безмежний ресурс. Документи зберігаються на Гугл хмарі | Необхідно знати формули. В принципі такі ж проблеми і в Exel |
Легка адаптація. Google таблиці – інструмент адаптований під бізнес. Можна легко вносити правки | |
Безпека. Доступ до документа мають лише ті, хто має унікальне посилання. І нагадаємо, що таблиця нікуди не дінеться, Адже вона зберігається не на ПК, а на хмарі | |
Інтеграція з зовнішніми сервісами. Гугл таблиці мають величезний спектр функцій. Наприклад, можна обмінюватися даними в автоматичному режимі; можна до таблиці підключити базу даних та інше |
Висновок: підводимо підсумки
Інструменти для оптимізації сайту, про які ми написали вище цілком достатньо для того, щоб вибудувати успішний бізнес онлайн. Так, це далеко не всі сервіси та інструменти від Гугл, але саме цей перелік – необхідність №1. І найголовніше те, що вони абсолютно безкоштовні. Так що не чекайте поки хтось зробить це за вас, встановлюйте важливі інструменти і починайте аналізувати свій сайт роблячи його зручним для користувача.