Веб студія » Блог » Як розробити ідеальний футер сайту? Інструкція з прикладами
Дата публікації: 12 Січня 2021

Як розробити ідеальний футер сайту? Інструкція з прикладами

Зміст:

При створенні сайту необхідно приділити увагу кожній його частині. Часто розробники не звертають увагу на футер сайту, припускаючи, що користувач просто не буде відвідувати підвал ресурсу. Однак, це далеко не так. Кожна частина сайту важлива і може вплинути на конверсію. Правильно продуманий футер, який має грамотну структуру і логічне наповнення може утримати користувача і підштовхнути його до дії. Можна сміливо сказати, що футер – це безцінна складова сайту, яка здатна підвищити його ефективність. У цій статті ми розповімо, як правильно створити підвал сайту і наведемо як приклад кращі варіанти футера.

Що таке футер сайту?

Почнемо з визначення. Футер сайту він же підвал розміщується в нижній частині сторінки (власне кажучи, тому і підвал). Там користувач може знайти важливу інформацію, але не першорядну.

Для розуміння, в футері можна сміливо розмістити інформацію про саму компанію. Погодьтеся, для деяких клієнтів розуміти з ким ти збираєшся співпрацювати важливо, а деяким – не цікаво, головне оптимальні умови. До підвалу можна помістити і інші важливі відомості для вашої ЦА. Нижче ми розглянемо, що краще розміщувати в нижній частині сайту.

 Добре оптимізований підвал облачає навігацію сайту. Він допоможе досягти бізнес-цілі, так як є важливим джерелом корисної інформації.

Підвал сайту може приймати самі різні форми, при цьому його присутність є важливою. Він виступає в ролі додаткової навігації. Безумовно в хедері ресурсу розташовується найважливіша інформація сайту, але це ніяк не зменшує цінність футера. Тому необхідно відповідально підходити до кожної складової ресурсу.

Навіщо потрібен підвал сайту?

Деякі розробники помилково думають, що нижній частині сайту приділяти увагу не обов’язково, адже не всі прокручують сторінку до кінця. Але це груба помилка непрофесіоналів. У Footer сайту можна розмістити абсолютно будь-яку інформацію. Це можуть бути послуги компанії або контакти.

Основні переваги нижньої частини сайту

І так основний плюс даної частини веб-ресурсу – можливість розмістити абсолютно будь-яку інформацію, але тільки ту, яка буде цікава користувачеві. Ми вже говорили про те, що додані елементи в футері приносять ряд переваг для бізнесу. Розглянемо докладніше.

Акцент на важливому

Грамотний розробник, верстаючи сайт, повинен приділити увагу підвалу ресурсу, так як там можна розмістити корисну інформацію, а вірніше сказати, зробити акцент на неї. Там можна розташувати відомості про компанію (її діяльність, юридична адреса і т.д.) про її партнерів, як варіант запропонувати користувачеві підписатися на розсилку. Деякі розробники розміщують відео-ролики, але тільки тематичні. Крім того, нижня частина сайту спрощує і навігацію, але про це пізніше.

Не варто думати, що футер ресурсу не важливий, навпаки – там можна зробити акцент на важливому. Приділіть увагу дизайну цієї частини веб-сторінки. До слова, багато користувачів відразу спускаються в підвал сайту, так як знають, що там зібрана важлива інформація. Зверніть на цей факт увагу.

Зростання лідогенерації

Дивно, але так, футер сайту покаже користувачеві, що кінець сайту, зовсім не кінець. Правильно розроблений підвал зуміє утримати користувача і підштовхне його до дії, а це і є основне завдання сайту – залучення лідов.

У підвалі юзер зможе виконати такі маніпуляції:

  • Підписатися на розсилку новин від компанії.
  • Якщо є форма зворотного зв’язку, заповнити її
  • Пройти процедуру реєстрації.
  • Швидко перейти на співтовариство в соціальних мережах (якщо вони є).

Безумовно все це впливає на загальну конверсію самого сайту. Оформивши підвал правильно, відвідувач сайту може стати клієнтом. Але важливо розуміти, що головне для вашої ЦА, і що потрібно розмістити в футері. Можна сказати, що нижня частина ресурсу дає користувачеві другий шанс для прийняття рішення. Як підсумок можна сказати, що грамотно спроектований footer дозволяє утримати відвідувача і підштовхує його до виконання цільової дії.

Максимум корисної і важливої ​​інформації

Бувають ситуації, коли в основне меню помістити всю інформацію не виходить, або вона просто не підходить за своєю специфікою. Тоді її можна розташувати в футері ресурсу. Головне нічого не випустити з уваги. Як варіант поділіться з користувачем юридичною інформацією, залучайте спонсорів, розмістіть корисні посилання та інше.

Навігація по сайту

Кожна людина, що потрапляє на сайт в перший раз, починає вивчати його і якщо користувач вже пішов від хедера сайту і повільно наближається до підвалу, то мабуть він не знайшов те, що шукав. А це означає, що у вас все ще є шанс утримати користувача. Додайте в підвалі навігаційні посилання. Це спростить вашому потенційному клієнту пошук потрібної йому інформації. Крім того, це продовжить і час користування самим ресурсом. Це відіграє важливу роль з точки зору SEO.

Максимальне захоплення уваги

Нижня частина веб-порталу тримає увагу користувача. Саме там користувач може знайти потрібну інформацію. Але якщо розробник ігнорує правильне створення Footer, сайт буде втрачати своїх користувачів. Можна сказати, що кінець сайту – останній шанс отримати цінну інформацію. Не нехтуйте цим моментом.

Що розміщувати в футері

Щоб сайт був красивий і гармонійний, потрібно кожну його частину добре продумати. У випадку з підвалом, то тут оформлення і наповнення тісно пов’язані. Логічно, що від того, що ви хочете бачити в підвалі залежить і дизайн всього блоку. В принципі це можна сказати про весь сайт в цілому. Сказати точно, що треба розмістити в підвалі, складно, так як багато залежить від діяльності компанії, та й від особистих переваг теж. Ми ж наведемо як приклад більшу частину елементів, які можна розташувати внизу сайту. Ви ж виберіть свій варіант. До слова, не обов’язково включати всі елементи.

Карта сайту

Карта сайту – це не типова карта, як можна подумати. В даному випадку вона, являє собою якийсь список сторінок ресурсу.

 По суті, це глобальна навігація, де можна розмістити не тільки основні розділи, а й підкатегорії. При цьому фахівці стверджують, що розміщення в підвалі повної карти сайту, де є більше двох рівнів інформаційної ієрархії – не найкраще рішення з точки зору UX.

Актуально застосовувати карту сайту у великих проектах з багаторівневою структурою.

Контактна інформація

Якщо зайти на будь-який сайт, то контактам присвячений окремий розділ, а посилання на нього розташовується в головному меню. Однак, щоб спростити користувачеві управління сайтом і не змушувати його гортати всю сторінку вгору, коли він знаходиться ближче до кінця, в нижній частині ресурсу необхідно продублювати контактні дані. А щоб пошукова система краще розуміла контакти компанії необхідно розмістити дані в мікророзмітки.

Говорячи про інформацію, то крім номерів телефону, варто розмістити адресу електронної пошти, вказати повну поштову адресу, якщо є офлайн магазини або офіси вкажіть ці адреси. Розміщення контактів в футере покращує юзабіліті ресурсу.

Актуально розміщувати контакти на комерційних сайтах.

Посилання «Вгору»

Досить корисний елемент, який спрощує роботу з сайтом. Погодьтеся, що опинившись в нижній частині сайту, прокручувати скролл назад вгору, не зовсім зручно. Багато користувачів просто йдуть з таких ресурсів. Логічно розмістити посилання “наверх”, яке дозволяє користувачеві опинитися вгорі сайту, всього в один клік. До слова, така невелика деталь покращує юзабіліті сайту.

Соціальні мережі

Сьогодні, кожна поважаюча себе компанія, має сторінки в соціальних мережах. Таким чином поліпшується контакт з цільовою аудиторією і діючими клієнтами. За традицією, саме в нижній частині розміщують іконки соціальних мереж. Це дозволяє утримати увагу користувача, не даючи можливості йому швидко покинути ресурс. Якщо користувача цікавить посилання на Facebook або Instagram, він відразу опускається в низ сайту і знаходить ці іконки саме там.

Авторські права

З одного боку розміщення такого елемента, нібито, дозволить захистити свій контент. Але, як показує практика, якщо людині хочеться вкрасти чуже, він це зробить в будь-якому випадку. Для заспокоєння себе, розмістіть інформацію про авторські права, щоб захистити свій контент і дизайн сайту. Якщо ви виявите крадіжку, той, хто це зробив, буде відповідати за свій вчинок.

Нагороди та сертифікати

Щоб в очах користувачів зросла довіра, можна розмістити інформацію про сертифікати та нагороди компанії. Правда якщо вони дійсно існують. Не варто постити фейкову інформацію. Тому, якщо ви хочете заявити про свої досягнення, обов’язково розкажіть про них в футері. До речі перевага розміщення такої інформації в тому, що вона буде відображатися на кожній сторінці сайту (футер залишається завжди однаковим в будь-якій частині сайту). Тобто про ваші успіхи дізнаються в будь-якому випадку. Якщо особистих досягнень у вашій компанії немає, але при цьому ви є партнером, Google, то ви сміливо можете розповісти про це в підвалі сайту.

Політика конфіденційності / умови користування

Напевно ви помічали що на сайтах букмекерських контор або інтернет-магазинів, що продають алкоголь або тютюну є розділ “Політика конфіденційності”. Він потрібен для того, щоб розповісти користувачам про те, як зберігається інформація на сайті і як її використовує компанія. Відвідувач, вивчивши інформацію в цій вкладці, повинен підтвердити, що він повнолітній.

Цей елемент важливо розмістити в підвалі тим, хто має заборонений контент для неповнолітніх. Таким чином ви зможете зняти з себе відповідальність в разі, якщо користувачеві немає 18 років.

Форма зворотнього зв’язку

Так як основне завдання сайту – залучити нових клієнтів, потрібно робити все, щоб утримати користувача. Для цього в підвалі сайті необхідно розмістити форму зворотного зв’язку. Пам’ятайте, що навіть звичайний відвідувач сайту, легко може стати вашим клієнтом.

Варто розуміти, що така форма, повинна бути складена правильно і в ній необхідно розмістити заклик до дії. Повірте, це працює, особливо в тих випадках, коли користувач не зміг знайти відповіді на свої питання. І якщо ви цим скористаєтеся, то знайте, що ви рухаєтеся в правильному напрямку. До слова, якщо ви розмістили форму десь вгорі сторінки, все одно варто продублювати її і в футері.

Корисні посилання на сайт

Куди ж без корисних посилань? Це черговий спосіб утримати користувача. Якщо він не знайшов необхідне на головніше сторінці і опуститься до підвалу, у нього є шанс знайти необхідний розділ, правда якщо розробник розмістить там корисні посилання.

У наші дні, розробники намагаються зробити футер сайту об’ємним. У ньому можна сміливо продублювати головне меню і додати кілька важливих розділів. Наприклад, в інтернет-магазині, не зовсім раціонально розміщувати вкладку “Про нас” в хедері сайту. При цьому виключати цей розділ не потрібно. Якраз непоганий варіант зробити це в підвалі сайту.

Посилання на вхід в особистий кабінет

Очевидно, що не кожен відвідувач сайту є його клієнтом або партнером. В ідеалі розташувати посилання на вхід в особистий кабінет в підвалі, проте багато розробників розміщують його в шапці ресурсу. Тут можна сміливо сказати, що все залежить від специфіки сайту.

Форма підписки на розсилку

Ще один спосіб просувати сайт з ніші електронної комерції – e-mail-маркетинг. Так, поштовий ящик допомагає повернути користувача до кинутого кошику, також допомагає просувати товари, інформувати про акції та новинки. Футер – відмінне місце, де можна розташувати форму на розсилку. Говорячи про сайти, де актуально її використовувати: інформаційні портали, де важливий зв’язок з ЦА, eCommerce ресурси.

Форма пошуку по сайту

Всі ми звикли до того, що форма пошуку по сайту розташована зверху. І це цілком логічно, особливо якщо ми говоримо про великий інтернет-магазин або інформаційні портали. Однак, є ресурси, де логічніше пошук розмістити в нижньому колонтитулі. Але важливо пам’ятати, що не кожен користувач буде шукати “Пошук” в нижній частині сайту, постарайтеся якось виділити цей елемент.

Про компанію

Бувають випадки, коли нераціонально присвячувати цілий розділ інформації про саму компанію, коли в пріоритеті завдання – просунути товар або послугу. Часто розробники просто розміщують коротку інформацію про компанію в підвалі сайті. Достатньо надати найважливіше, простіше кажучи – коротко про головне. Такий текст не повинен перевищувати 500 символів.

Заклик до дії

Без заклику до дії в світі електронної комерції не прожити. Заклик не повинен бути нав’язливим, але в той же час він повинен бути простим і помітним, без зайвої води. До речі, таким способом ви зможете підвищити конверсію свого веб-сайту.

Але тут важливо не перегнути палицю, так як заклик повинен бути чітким і зрозумілим, щоб користувачеві не довелося думати над тим, що йому пропонують зробити.

Звичайно СТА потрібно розміщувати в принципі на головній сторінці, але продублювати цю інформацію в підвалі – непогана ідея.

Чого не повинно бути в футері?

З вищесказаного можна зробити висновок, що футер сайту необхідний. Але це не означає, що в ньому можна розміщувати все підряд, наповнюючи його сміттям. Важливо позбавити підвал від зайвих і непотрібних посилань, при цьому корисні потрібно зберегти. І тут виникає інше питання: “Як же зрозуміти які посилання важливі?” Тут все просто: якщо вони не вписуються за логікою з навігацією сайту, категоріями, то швидше за все ви можете обійтися і без них.

Ще одна порада – не перестарайтеся з SEO, адже пошукові системи з легкістю розпізнають чорні методи просування, за що можуть забанити.

Говорячи про візуальне сприйняття, то не варто боятися вільного простору. Велика кількість посилань просто зіпсує враження про ресурс і ускладнить пошук потрібної інформації. Якщо підвал перевантажений інформацією, це може привести до того, що користувач просто покине сайт. Нікому не цікаво довго вивчати ресурс в надії знайти потрібний розділ.

Як грамотно розробити дизайн підвалу сайту? Цінні рекомендації

Логічно, що підвал сайту повинен бути привабливим і повністю продуманим. Він повинен залучати користувачів. Дамо кілька цінних рекомендацій, які дозволять створити хороший футер.

Креативне рішенняЗвичайно фон підвалу повинен відрізнятися від загального фону всього сайту, але при цьому він повинен відповідати концепції ресурсу. Щоб виділити футер веб-сайту можна зробити його фон більш яскравим, можна використовувати тематичні картинки. А любителі креативу повинні пам’ятати, що важливо робити логічний перехід між усіма блоками
Використовуйте анімації Анімації грають на емоціях людини, залучаючи її увагу. З точки зору психології анімована картинка підштовхує користувача на дію. Навіть невелика, скромна анімація прикрасить підвал будь-якого сайту
Шрифти зручні для читання Використання дрібних шрифтів в підвалі сайту – табу. Не потрібно змушувати користувача вчитуватися. Як мінімум йому це може бути нецікаво і він покине ваш сайт. Крім того, вибирайте контрастні з фоном кольори, щоб букви добре виділялися і текст був читабельним.Людина повинна швидко знайти те, що їй потрібно.
Заклик до діїМи вже не раз писали про те, що футер – найкраще місце для розміщення заклику до дії. Таким чином можна підвищити конверсію сайта.СТА в футері – класика і багато великих, успішних сайтів користуються цим фактом 
ПростірТак, чим більше простору в підвалі, тим вище концентрація на інформації. Тематичні заголовки і підзаголовки підвищують зручність користування ресурсом. Вільний простір підвищує юзабіліті, людині зручно знаходити потрібну інформацію. Сюди додамо і те, що необхідно оптимізувати підвал під різні мобільні пристрої

Застосування цих порад в сукупності дозволить створити хороший і грамотний підвал.

Приклади оформлення підвалу сайту

Щоб зрозуміти про що ми говорили, розглянемо приклади підвалів різних сайтів, що відрізняються дизайном і діяльністю. Ви можете легко черпати ідеї, додумувати своє, але при цьому не забувати про поради, які ми написали вище.

Стиль футера – мінімалізм. Так, розробники вирішили, сконцентрувати увагу користувача на логотипі бренду. Додали іконки на соціальні мережі і все, підвал готовий. Нічого не скажеш, виглядає це стильно і красиво. Нічого зайвого. А класичне поєднання чорного і білого ніколи не вийде з моди.

Цей підвал кардинально відрізняється від попереднього: величезна кількість посилань відмінно гармонують з негативним простором. Користувачеві доступна вся важлива інформація, а пошук по підвалу не займе багато часу. Тут ми бачимо, що нижня частина сайту розбита на два блоки:

  • Важлива інформація, де заголовки виділені червоним.
  • Додаткові відомості.

Ефективне рішення для тих, хто хоче розмістити внизу сайту багато посилань.

Такий підвал представляє заклик до дії. Тут ми бачимо класичну форму зворотнього зв’язку. Акуратно і оригінально. Такий дизайн залучає до дії.

Цей приклад з одного боку здається класичним, так як тут є 6 основних посилань. Але, особливість футера в тому, що компанія вирішила зробити акцент на способах оплати. Іконки з логотипами банківських систем не тільки підвищують зручність користування сайтом і оплатою, але і підвищують довіру користувачів. Людині не потрібно шукати інформацію про те, з якими системами працює ресурс. Тут все максимально ясно. До слова, зручний спосіб оплати – підвищує конверсію сайту.

Такий підвал – завершальний етап для клієнта, де він повинен здійснити дію. Тут є кнопка заповнення особистих даних, є заклик до дії і посилання на презентацію компанії. В якості додаткових елементів розробники пропонують активні посилання на соціальні мережі і контакти.

Типовий підвал для великого інтернет-магазину. Тут ми бачимо велику кількість посилань на різні сторінки сайту. Користувач з легкістю може знайти інформацію про компанію та її діяльність. Завдяки тому, що розробник зберіг правильну структуру, все виглядає гармонійно. Пошук інформації не ускладнений.

Очевидно, що в даному випадку акцент зроблений на контакти. Щоб утримати користувача розробники розмістили активну кнопку для скачування брифа. Багато вільного фону, користувач легко акцентує свою увагу на важливому.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Небольшой сайт, как правило, состоящий из нескольких веб-страниц (до 5), содержит основную информацию об организации, частном лице, компании.

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість: 0 $
Зразкові терміни: 0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.