Веб студія » Блог » Як поліпшити юзабіліті сайту і збільшити конверсію: 8 корисних порад
Дата публікації: 28 Січня 2020

Як поліпшити юзабіліті сайту і збільшити конверсію: 8 корисних порад

Юзабіліті сайту – ключовий параметр, який сильно впливає на ефективність просування веб-ресурсу. Від нього залежить зручність користування майданчиком і, відповідно, всі поведінкові фактори: час вивчення сторінки, відсоток відмов і т.д.

Зрозуміло, юзабіліті сайту безпосередньо впливає і на позиції в пошуковій видачі. Якщо веб-ресурс має продуману структуру, зрозуміле меню, простий і зручний дизайн, то пошуковики напевно будуть показувати його в ТОП-10. І навпаки: якщо сайтом користуватися не зручно, і користувачі швидко його залишають – то позиції у нього будуть не найкращими.

Як поліпшити юзабіліті сайту і збільшити конверсію: 8 корисних порад — компанія «Brainlab». Фото 2

Ключові моменти юзабіліті сайту

Звичайно, догодити всім людям неможливо, адже у кожного свої смаки і переваги. Але все ж існують певні стандарти юзабіліті сайту, що стосуються дизайну, структури та інших моментів. Наприклад, сюди можна віднести наступні пункти:

  1. Просте оформлення. Сайт повинен бути максимально простим і зрозумілим для користувачів, щоб кожна людина могла легко і швидко знаходити потрібні розділи, підрозділи, сторінки.
  2. Зручна навігація. Прийнято, що основні розділи розташовуються у верхній панелі сайту (горизонтально). А додаткові – вертикально, причому бажано зліва, оскільки користувачі читають зліва направо, і в перші ж секунди погляд падає на елементи, розташовані в лівій частині.
  3. Мінімальна кількість помилок. Потрібно прагнути, щоб сайт був доступний 24/7. Але так як подібного не буває, слід також грамотно налаштувати сторінку помилки 404.
  4. Шапка. Перше, на що дивляться користувачі, коли заходять на сайт, це шапка. Тому в ній треба вказувати найважливішу інформацію: назву компанії, логотип, контакти та ін.
  5. Якісний контент. Тексти на сайті повинні містити корисну інформацію для користувачів, а також бути грамотно структурованими (містити підзаголовки, списки, картинки).
  6. Швидкість завантаження. Сайт повинен працювати швидко, оскільки ніхто не буде чекати, поки відкриється сторінка. Простіше закрити її і зайти на інший веб-ресурс.

Навіщо потрібно покращувати юзабіліті сайту?

Сьогодні інтернет буквально завалений всяким «сміттям». Щоб не загрузнути в цьому, людям доводиться фільтрувати інформацію. У підсумку вони заходять на сайт, швидко сканують його очима і буквально за 5-10 секунд приймають рішення: залишитися на ньому або пошукати інший.

Якщо на веб-ресурсі заплутана навігація, незрозумілий інтерфейс і вирвіглазние кольору – довго на ньому ніхто не затримається. І виникає логічне запитання: навіщо було платити стільки коштів за розробку сайту і його просування, якщо в результаті користувачі залишають його через пару-трійку секунд?

Тому поліпшення юзабіліті – це один з методів поліпшення ефективності роботи сайту. Тобто, вихлопу від нього, доходу.

Припустимо, є 2 майданчики, які витрачають однаковий бюджет на рекламу, але мають різний юзабіліті. У такому випадку всі вершки буде збирати той сайт, яким зручніше користуватися. Він буде отримувати більший потік лояльних покупців, так і витрати на менеджерів виявляться меншими – користувачі самі легко знайдуть відповіді на всі свої питання і не стануть задавати їх консультантам.

Таким чином, юзабіліті сайту – це реальний шанс отримати перевагу над конкурентами. Навіть якщо майданчика схожі один з одним і на рекламу витрачається приблизно однаковий бюджет, вперед вирветься саме той веб-ресурс, яким користуватися зручніше. До цього треба прагнути завжди.

Як поліпшити юзабіліті сайту і збільшити конверсію: 8 корисних порад — компанія «Brainlab». Фото 3

Як поліпшити юзабіліті сайту: практичні рекомендації

Поліпшення юзабіліті сайту – це цілий комплекс заходів. Роботи тут належить багато, тому розглянемо поетапно, що і як можна зробити краще.

1. Оптимізуйте швидкість завантаження сайту

Починати роботу над юзабіліті треба з перевірки швидкості завантаження сайту. Як то кажуть, час – гроші. І якщо сайт швидко не відкриється – користувач просто покине його, навіть не побачивши дизайн, меню та інші елементи. Йому все це буде неважливо.

Оптимізувати швидкість завантаження сайту можна за допомогою різних інструментів. Наприклад, скориставшись безкоштовним сервісом Google PageSpeed Insights. Він проаналізує швидкість завантаження, виставить оцінку за 100-бальною шкалою і видасть рекомендації щодо усунення знайдених помилок.

2. Оформляйте дизайн сайту відповідно до тематики

По дизайну сайту можна з перших секунд зрозуміти, який це сайт: будівельний, медичний або юридичний. Так і має бути. Для цього підбирається набір фірмових кольорів, створюється логотип і т.д. Пам’ятайте, що занадто яскраві кольори стомлюють очі і викликають роздратування, через що користувачі швидко покидають сайт.

Також відповідно до тематики потрібно розробляти конструктивні елементи, заповнювати сторінки тощо. Слід докласти чимало зусиль, щоб сайт викликав довіру, і користувачі захотіли ретельніше його вивчити. Але результат того вартий.

3. Зробіть читання максимально комфортним

Відмовтеся від величезних, неструктурованих текстів. Побачивши такий «простирадла» виникає лише одне бажання: закрити сайт і швидше піти звідси. Щоб «змусити» користувача читати текст, потрібно зацікавити його. Тобто, привернути увагу помітними заголовками, незвичайними картинками, інфографікою, відеороликами (дивлячись, що саме підходить для вашої тематики). Але тут потрібно дотримуватися балансу: занадто велика кількість зображень і анімованих елементів призведе рівно до протилежного ефекту.

Окрему увагу слід приділити шрифту і фону. Вони повинні гармоніювати, ідеально доповнювати один одного. Класичний варіант – це чорний текст на білому тлі. Але якщо хочете використовувати щось незвичайне – доведеться шукати нове рішення шляхом експериментів.

Як поліпшити юзабіліті сайту і збільшити конверсію: 8 корисних порад — компанія «Brainlab». Фото 4

4. Створіть зручну навігацію і просту структуру

Пам’ятайте, що перші пару секунд користувачі вивчають сайт швидким поглядом. І за цей час вони повинні відразу помітити основні розділи та підрозділи, категорії товарів і т.д.

Якщо на сайті легко орієнтуватися – користувачі залишаться і почнуть далі вивчати його. Якщо ж з перших секунд не зрозуміло, де знаходиться потрібна сторінка – ніхто не буде її шукати, адже завжди простіше зайти на інший сайт.

5. Пишіть якісний контент

Контент потрібно створювати не тільки для пошукових систем, але і для користувачів. В ідеалі в тексті потрібно відповідати на всі питання, що виникають у людей, закривати їх потреби (про них нескладно дізнатися по запитах з семантичного ядра). А вже потім оптимізувати його під ключові фрази, уникаючи переспама і домагаючись максимально високою унікальності (згідно вимог пошукових систем).

Якщо текст написаний заради тексту і не несе корисної інформації – користувачі будуть залишати сайт. Особливо це стосується майданчиків, де основний упор робиться саме на контент (наприклад, блогів).

6. Закликайте до дії

До користувачеві треба завжди звертатися, ненав’язливо пропонуючи йому замовити послугу або товар, залишити заявку або поділитися своєю думкою в коментарях. Так створюється враження, що про нього пам’ятають і піклуються – а це підкуповує.

7. Додайте блоки з відгуками і коментарями

Наявність відгуків під товаром або коментарів під статтею підвищує рівень довіри. Людина бачить, що тут є зворотний зв’язок з користувачами, люди діляться своїми думками і проблемами, а компанія дякує їм за залишені відгуки і допомагає вирішити виниклі питання.

Тому наявність блоків з відгуками і коментарями – це великий плюс. Вони підвищують залученість користувача, змушують його повернутися на сайт ще раз і, можливо, зроблять з нього постійного покупця.

8. Адаптуйте сайт під мобільні пристрої

Адаптивність сайту – це вже не рекомендація, а обов’язкове вимоги. Адже сьогодні люди заходять в інтернет в основному зі смартфонів і планшетів, а не з комп’ютерів.

Зрозуміло, сайт повинен не просто коректно відображатися на маленьких екранах мобільних пристроїв. Він повинен бути все таким же зручним: з зрозумілим меню, легко читаються текстами і т.д.

Помилки при роботі над юзабіліті сайту: чого робити не слід

На жаль, далеко не всі вміють грамотно покращувати юзабіліті сайту. Досить часто виходить так, що, намагаючись зробити веб-ресурс максимально зручним, приймаються кардинальні заходи. І в підсумку замість поліпшення поведінкових факторів все стає тільки гірше.

Відзначимо, чого робити явно не слід:

  1. Відмовтеся від надмірної кількості реклами. Реклама дозволяється, але тільки в помірних кількостях. Якщо ж її більше, ніж корисного контенту – користувачі не будуть довго затримуватися на такому сайті. А пошуковики можуть навіть накласти фільтр.
  2. Не використовуйте нав’язливих закликів до дії. Якщо на сайті занадто часто спливають вікна із закликами до дії або в тексті через слово написано «купи, замов, дзвони!» – це дратує. Тут теж потрібно знати міру.
  3. Відмовтеся від автоматичного відтворення відеороликів. Це, мабуть, одна з найдурніших помилок. Користувач не завжди готовий до перегляду ролика. Можливо, він зараз на роботі. А, можливо, зайшов на сайт вночі, коли вдома все вже сплять. І різке включення відео (та ще й з гучним звуком) явно залишить про веб-ресурсі не найкраще думку.
  4. Відмовтеся від вирвіглазних квітів. Яскраві і кислотні колірні відтінки ускладнюють сприйняття інформації, навантажують очі, дратують. Використовуйте більш спокійні або класичні кольори.

Висновок

Вище були перераховані основні моменти, на які слід звертати увагу при поліпшенні юзабіліті сайту. Якщо постаратися реалізувати всі ці пункти, уникаючи при цьому дурних помилок – ваша майданчик відразу стане набагато зручніше для користувачів.

В результаті покращаться поведінкові фактори, збільшиться трафік і, відповідно конверсія користувачів в покупців. А це і є головною метою роботи над юзабіліті.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість:0 $
Зразкові терміни:0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.