Як відкрити інтернет-магазин автозапчастин
Зміст:
- Аналіз ринку і конкурентів
- Особливості ринку запчастин
- Аналіз конкурентів
- Унікальна торгова пропозиція
- Розробка сайту для інтернет-магазину автозапчастин
- Визначення параметрів завдання
- Розробка прототипу
- Концепт-дизайн
- Розробка структури магазину запчастин
- Верстка і викочування сайту
- Розкрутка інтернет-магазину запчастин
- Контекстна реклама
- СЕО просування
- Група в соцмережах
- Офлайн-реклама
Один з кращих способів збуту товарів – електронна комерція. За статистикою більше 50% клієнтів оформляють замовлення саме в інтернет-магазинах, приносячи їх власникам гарний прибуток. Як створити інтернет-магазин автозапчастин та з чого почати розглянемо в цій статті.
Аналіз ринку і конкурентів
Будь-яку справу потрібно починати з аналізу і інтернет-магазин тому не виключення. У таблиці нижче розглянемо плюси і мінуси онлайн-магазину автозапчастин:
Плюси | Мінуси |
Зручність. Багатьом споживачам зручніше замовити деталь в інтернеті, ніж їхати на ринок, витрачати час на вибір і везти запчастина в гараж. Замовивши товар в інтернеті, можна відразу прочитати опис, порівняти характеристики, не виходячи з дому. У такому випадку ніхто нікого не підганяє і не радить зайвого. Крім того, доставку можна замовити в будь-яке місце. | Не всі товари рентабельні. Асортимент магазину повинен бути повним, і на жаль, доводиться купувати товари, які не завжди будуть продаватися. Особливо це потрібно врахувати якщо ви збираєтеся збувати автозапчастини для іномарок і вітчизняного автопрому. |
Економія і великий вибір. Це актуально для невеликих міст, де автосервіси не мають великий асортимент товару та можуть встановити в автомобіль то, що у них є, як результат – несправне авто. В інтернет-магазині можна вибрати потрібний товар і отримати його в термін. | Швидко змінюється ринок. Ринок постійно оновлюється, додаються нові моделі, відповідно і нові запчастини. Обов’язково тримайте руку на пульсі, щоб бути затребуваним. |

Особливості ринку запчастин
Якщо вас це не злякало, тоді переходимо до найважливішого етапу – аналіз ринку. Без цієї процедури неможливо побудувати правильний бізнес-план. Почнемо з вибору ніші. Не варто братися відразу за все, логічніше працювати з більш вузьким асортиментом. Наприклад:
- запчастини для іномарок;
- запчастини для вітчизняного автопрому;
- деталі для легкового / вантажного авто;
- товари для певної марки машини.
Аналізуючи ринок, зверніть увагу на:
- які авто найчастіше експлуатуються в Україні. Це, приблизно, 40-60 марок;
- більш поширений поломки. Використовуйте аналітику пошукових запитів. Це допоможе вам визначити «хіти поломок»;
- комплектуючі, що вимагають частої заміни.
До слова, якщо ви розглядаєте онлайн-бізнес, пов’язаний з автозапчастинами, то тут ви можете створити кілька варіантів:
- Монобрендовий. Деталі для певної марки.
- Мультибрендовий. Запчастини для всіх марок авто.

Аналіз конкурентів
Далі необхідно вивчити конкурентів. Щоб оперативно знайти затребувані магазини, зверніться до перевірених сервісів. Наприклад, «Яндекс.Вордстат» або «Google.Adwords». Досить ввести пошуковий запит («автозапчастини») і система вам видасть найпопулярніші магазини. Обов’язково вивчіть:
- асортимент конкурентів;
- цінову політику;
- умови замовлення;
- способи доставки
Виходячи з аналізу сформуйте свій бізнес-план. Експертні дослідження дадуть більш повне уявлення про перспективність ніші.
Логічно, що територіальний фактор щільно пов’язаний і з кількістю конкурентів. Наприклад, в обласних центрах, столицях і мегаполісах десятки і сотні офлайн- і онлайн-магазинів, при цьому багато хто з них вже розкручені, і починати з нуля буде важко і витратно. А ось в невеликих містечках торгових точок не так і багато, але ціни в них будуть “кусатися”. Але якщо створити інтернет-магазин запчастин з цінами трохи вище оптових, то це може стати для мешканців справжнім порятунком.

Унікальна торгова пропозиція
Щоб не прогоріти і зробити свій бізнес за потрібне – придумайте унікальна торгова пропозиція (далі УТП). Тобто те, з чим ви вийдете на ринок і що вас буде відрізняти від інших магазинів. Складаючи УТП потрібно звертатися до своєї цільової аудиторії.
Майте на увазі, що «дешеві запчастини під замовлення» – це не унікальна пропозиція, адже конкуренти пропонують те ж саме. А ось якщо ви пропонуєте «самі низькі ціни» – відмінно, але з урахуванням, якщо ви дійсно їх пропонуєте.
Є основні принципи УТП:
- Конкретність.
- Унікальність.
- Ефективність.
Безумовно, якщо ви попрацюєте над такою пропозицією, то ви помітите його вигоди:
- збільшення продажів;
- до вас будуть повертатися покупці;
- немає необхідності конкурувати за ціною.

Розробка сайту для інтернет-магазину автозапчастин
Сайт – це візитка будь-якого інтернет-магазину. Він повинен бути не тільки привабливий зовні, але і зручний для споживача. При створенні інтернет-магазину необхідно звертати уваги на такі параметри:
Попадання в аудиторію | Сайт повинен відповідати тому, що він продає. Для розуміння: інтернет-магазин автозапчастин не повинен бути виконаний в рожевому кольорі. |
Дизайн і юзабіліті | Інтернет-ресурс повинен бути зручним і зрозумілим для користувача. Необхідно все розбити на логічні блоки. |
Функціональність | Можливості самого ресурсу. |
Клієнтський сервіс | Акції, програми лояльності. Загалом переваги, які отримує клієнт від вашого сайту. |

Визначення параметрів завдання
Вирішивши створити інтернет-ресурс з продажу запчастин для авто, пам’ятайте, що вам потрібно вирішити такі завдання:
- Доставка товару. Деталі для авто складно назвати мініатюрними. Продумайте як ви будете доставляти замовлення клієнта. Наприклад: найняти кур’єра з власним авто, придбати авто для доставки запчастин;
- Склад. Товар необхідно замовляти партіями, логічно, що вдома на балконі складувати – не варіант. Про оренду невеликого приміщення потрібно подумати заздалегідь;
- Інформативність. Клієнти сайту – люди, які не можуть помацати замовлення заздалегідь. Виходячи з цього, потрібно наповнювати сайт інформацією і робити це потрібно постійно, оновлюючи її;
- Асортимент. Товару повинно бути достатньо. Логічно, що на деякі марки попит постійний, а не деякі виникає епізодично. Але власник магазину повинен постійно моніторити деталі на предмет сумісності з конкретними марками. Пам’ятайте, асортимент грає важливу роль.
Розробка прототипу
Не варто нехтувати цим пунктом. Саме в момент розробки прототипу відбувається формування ескізу майбутніх сторінок, шапки сайту і їх візуалізація.
Шапка сайту | Перше враження про сайт. Саме шапка, за статистикою, ініціює інтерес відвідувача до сайту. Клієнт повинен зрозуміти, що він потрапив на потрібний сайт. |
Перший екран | Як показує практика, 60% відвідувачів звертають увагу на перший екран, де приймають рішення про доцільність відвідин сайту далі. |
Обов’язково опрацювати: каталоги, розташування інформаційного та продає контенту, внутрішні навігаційні шляхи, кнопки, елементи зворотного зв’язку.
Концепт-дизайн
Дизайн – вирішує все! Пам’ятайте, що вдалі колірне рішення і слідування сучасним тенденціям не повинні суперечити тому, що сайт повинен бути зрозумілим. Дизайнер і проектувальник сайту повинен знайти баланс між дизайном і юзабельностью.
Не забувайте про те, що клієнт прийшов для того, щоб купити товар і потрібно дати йому цю можливість. Він не повинен шукати кнопку «каталогу» і кнопку «купити». Ми більше скажімо, він не те, що не винен, він не буде цього робити. Всі ключові моменти повинні бути на виду.
Також, до слова, про розстановку акцентів – контент. Користувач не повинен відволікатися на оформлення, а концентруватися тільки на вмісті.
Розробка структури магазину запчастин
Основне завдання структури – зробити так, щоб клієнт швидко зорієнтувався у виборі необхідного товару в каталозі, порівняти його з іншими і зробити остаточний вибір. Цьому сприяє три основні інструменти:
- Категорія. Каркас сайту. Їх ділять на кілька типів: по типу товару, за призначенням, по бренду.
- Фільтри. Обов’язково необхідні в інтернет-магазині. Фільтри потрібні для того, щоб не ускладнювати структуру і допомогти відвідувачеві швидко знайти потрібний товар.
- Теги. Параметр, за яким задається пошук. Якщо у вашому інтернет-магазині розгалужена структура, одних категорій буде явно недостатньо. Доведеться підключити ще і теги: наприклад, за ціною, наявності знижок, властивостям, особливостям експлуатації і іншим параметрам.
Верстка і викочування сайту
Даний етап здійснюється фахівцями, основне завдання якого – доробка «скелета» до готового продукту із заздалегідь прописаними функціями і обеспечивание синхронізації з системами оплати, а також:
- динамічні фільтри;
- впровадження функціонального управління товарами;
- впровадження функціоналу оформлення замовлення;
- створення картки товару;
- інформаційні розділи і так далі.
Важливим моментом у створенні сайту – QA, тестування. Дана процедура дозволяє перевірити сайт на можливі баги. Говорячи про інтернет-магазині автозапчастин, то перевірка чіпляє такі аспекти:
- перевірка коду;
- адаптивність верстки;
- настройка систем оплат.
Розкрутка інтернет-магазину запчастин
Жоден раз ми писали про те, що після створення ідеального сайту, потрібно зайнятися його розкруткою. Ігнорувати цей етап – не рекомендується. Просування інтернет-магазину автозапчастин дозволить отримати постійних клієнтів в конкурентній тематиці протягом тривалого часу.
Контекстна реклама
Почнемо з того, що визначимо цей термін. Контекстна реклама – це різні оголошення (текстові, графічні, відео), які показуються користувачам відповідно до їх пошуковими запитами, інтересами або поведінкою в інтернеті.
Звичайно, в нашому випадку, це справа хороша, але дуже складне, адже інтернет-магазин пропонує тисячі товарів, відповідно і запитів користувачів тисячі. Зрозуміло, що на кожну запчастину оголошенні робити не будеш, значить треба вибрати найефективніші і часті запити і просувати їх. Без фахівця тут явно не обійтися.
СЕО просування
Без CEO, в розвитку електронної комерції – нікуди. До основних етапів даної процедури відносять:
- Аналіз ринку та дії конкурентів. Як ми писали вище, потрібно проаналізувати конкурентів. Але пам’ятайте, що ваш головний суперник – офлайн магазин!
- Проведення повного аудиту сайту. Перед тим, як щось міняти, потрібно знати про сайті все. У зворотному випадку SEO не дасть результату.
- Створення правильної і зрозумілої структури сайту.
- Збір семантичного ядра. Саме від цього залежить 80% якісної роботи СЕО-спеціаліста.
- Внутрішня оптимізація. Дозволяє досягти більшого ефекту в просуванні.
- Контент. Він повинен бути цікавим і унікальним. Зверніть на цей пункт особливу увагу.
- Зовнішня оптимізація. Щомісячна робота зі збільшенням бази посилань сайту. Таким чином, збільшуючи довіру пошукових систем до вашого сайту.
Група в соцмережах
Якщо ви думаєте, що чоловіків не люблять пліткувати, то ви помиляєтеся. Автолюбителям подобається обговорювати свою ластівку. Створіть групу в соціальних мережах і викладайте туди тематичні пости. Нехай відвідувачі коментують їх.
Але не варто обмежуватися продають постами. Спілкуйтеся з передплатниками, задавайте їм питання. Для прикладу: які автомобільні бренди вони вважають за краще, якою була їхня перша машина, у скільки років отримали права, практикують чи подорожі на машині
Проведіть конкурс на краще фото машини, переможця визначте самі або за допомогою спеціальної програми, а в якості призу розіграйте сертифікат в інтернет-магазин або будь-який товар з нього.
Звичайно, якщо немає бажання возитися з соціальними мережами, найміть собі фахівця по SMM, який зробить ваш паблік відвідуваним.
Офлайн-реклама
Реклама – двигун прогресу, тому не варто забувати і про звичайну рекламу. Як варіант: купите місце на білбордах розташованих в правильних місцях (заправка, траса). В ідеалі вказати ціну прямо на щиті. Якщо у вас ціни нижче конкурентів, то таким способом ви швидко переманив покупців. В ідеалі потрібно працювати в онлайн і в офлайн, де реальна точка буде доповнювати інтернет-магазин і навпаки.
+