Веб студія » Блог » Колір в веб-дизайні: особливості використання та основні тренди 2020
Дата публікації: 6 Червня 2020

Колір в веб-дизайні: особливості використання та основні тренди 2020

Кольори для сайту за умови грамотного використання стають ефективним маркетинговим інструментом. Вони впливають на підсвідомість користувача і формують позитивне ставлення до бренду, продукту, викликають довіру. Хочете заробляти більше – перегляньте дизайн свого ресурсу, особливу увагу приділивши саме кольору.

Чому важлива колірна схема сайту

Кольори в веб-дизайні викликають у відвідувачів ресурсів певні почуття. Кожен відтінок прив’язаний до емоцій людини. Якщо дизайнер грамотно використовував різні тони, він може змінити сприйняття майданчика в кращу сторону, і навпаки. Важливе завдання власника ресурсу – підібрати правильний набір відтінків для створення позитивного підсвідомого враження.

Для довідки:

  • Люди приймають рішення про покупку або подальшого вивчення ресурсу протягом 90 секунд першої взаємодії.
  • Саме web-кольори надають від 60 до 90% впливу на прийняття рішення про співпрацю.
  • Яскраві картинки запам’ятовуються краще чорно-білих.
  • Чоловіки і жінки бачать картинки по-різному – ваше завдання зацікавити і тих, і інших.
  • Синій – найбільш популярний, нейтральний і універсальний відтінок.

Важливо! Згідно з даними опитувань, користувачі не довіряють тим сайтам, які мають недостатньо привабливий дизайн.

Які кольори привертають найбільшу увагу

Палітра кольорів для сайту повинна бути красивою, в більшості випадків не кричущою. Всі відомі відтінки діляться на 2 великих групи:

  1. Кольори, які привертають увагу.
  2. Нейтральні тони.

Також гарні кольори повинні гармонійно поєднуватися в дизайні сайту і відповідати завданням конкретної компанії. Обов’язково враховуйте фірмовий стиль, напрямок роботи організації. Яскраві відтінки в оформленні допустимі, але для вузького переліку компаній. Якщо ви працюєте в області права, нерухомості, а не організації свят або інших креативних областях, краще буде зупинитися на лаконічному стриманому варіанті.

Найбільш вражаючі кольори для веб-сторінок – червоний, оранжевий, жовтий, зелений, синій і фіолетовий. Їх можна акуратно поєднувати між собою, але в кількості не більше двох одночасно. Безпрограшний варіант – розведення акцентних кольорів нейтральними (білий, чорний, сірий).

7 кроків для створення власної колірної схеми сайту

Кольори для веб-сайту потрібно вибирати з урахуванням ряду рекомендацій. При розробці оформлення ресурсу можна керуватися тільки особистими перевагами – ресурс буде працювати для користувачів. Як правильно визначитися з колірною гамою – це питання розуміння психологічного впливу різних відтінків на свідомість людини і здатність використовувати такі знання на практиці.

Шукаємо свій основний колір

Основний відтінок буде домінуючим в корпоративному сайті, інтернет-магазині, лендінгу. Товар, логотип використовують той відтінок, який пов’язаний конкретно з вашим брендом. Серйозні відхилення неприпустимі – вони порушать цілісність образу.

Детальніше, як вибрати кольору для сайту з урахуванням ряду факторів, дивіться в таблиці.

Критерій оцінкиРекомендації
Фірмовий стильЯкщо фірмовий стиль вже є, оформляйте ресурс у відповідній кольоровій гамі. Не забувайте про взаємно сполучуваність різних відтінків. Регулюйте інтенсивність, жорсткість, інші параметри.
Аудиторія (ЦА)Чоловікам більше до вподоби темні або нейтральні тони, жінки краще реагують на соковиті, ніжні відтінки. Для дітей оптимально вибирати яскраву колірну гамму.
ТематикаВідповідність тематиці обов’язково. Приклади: для їжі вибирають зелений, для парфумерії бузковий.

Визначаємося з кількістю кольорів

Після підбору основного кольору потрібно шукати додаткові. Вирішіть, скільки необхідно для завершення колірної схеми. З урахуванням теорії тріад, оптимальною буде цифра 3. При цьому важливо рівномірно розподілити відтінки навколо колірного кола. Рекомендації для дизайну:

  • 60% площі сторінок має припадати на основний відтінок;
  • 30% відводять для вторинних.

Під вторинними маються на увазі акцентні та інші відтінки.

Корисна порада. Зрозуміти, наскільки вдало підібрана колірна палітра для сайту, допоможуть опитування фокус-груп.

Використовуємо вторинні кольори

Підбір кольору для сайту робіть із застосуванням різних колірних теорій та інструментів. Основні:

  • Color wheel;
  • Color Space.

Працювати «на око» теж можна, але результати хорошими зазвичай виходять тільки у геніїв. Хоча чому б не спробувати?

У підсумку ви повинні отримати перелік відтінків, які будуть гармоніювати з основним тоном. З палітри можна буде вибирати потрібні вам кольори.

Не забуваємо про нейтральні кольори

Поняття нейтральності має на увазі колір без кольору. До категорії відносять темно-сірі, чорні, сірі, кольору слонової кістки, бежеві тони і всі відтінки білого. Надлишок нейтральності призводить до отримання нудного результату, але з розумом такий варіант використовувати можна.

Сірий, білий, чорний тони використовують в якості фону або для створення контрасту між елементами. Більшість додатків, сайтів підтримують темний режим, так що проблем з відображенням не буде. Уникайте тільки надлишку сіро-чорних тонів – інакше вийде похмурий ефект.

Нюанси поєднання кольорів для сайту

Для отримання ефектного дизайну сайту потрібно врахувати 3 моменти:

  • Основний відтінок.
  • Другорядні тони.
  • Правильне поєднання основного і другорядного кольорів, а також грамотний розрахунок їх пропорцій.

Основний колір застосовують у важливому просторі, так званих «гарячих точках». Незамінний він при оформленні заголовків, значків переваг, кнопок СТА, форм завантаження. Можна застосовувати основні тони для виділення важливої інформації.

Вторинні відтінки теж використовують для виділення тексту, але менш важливого. Сюди відносять відгуки, допоміжний вміст, підзаголовки, часті питання, додаткові кнопки.

Нейтральні тони підійдуть для фону, тексту. Використовуйте їх, щоб пом’якшити яскраві відтінки, зробити сторінку більш гармонійною в візуальному плані, допомогти користувачеві сфокусувати погляд.

Кольорове кільце Ньютона: 7 схем для вашого сайту

Поєднання кольорів в веб-дизайні формується за принципом колірного кільця Ньютона. Підбирається 3 основних відтінки, в процесі змішування народжуються проміжні – їх потрібно буде розмістити в сусідніх кільцевих сегментах. Відомі колірні схеми для сайту:

  1. Монохроматична – головний колір один, додаткові отримують з його відтінків (регулюють світлосилу, насиченість).
  2. Тріада – дизайнер підбирає трійку рівновіддалених один від одного кольорів.
  3. Прямокутник – в гру вступає набір з 4 кольорів, принцип підбору – контрастний.
  4. Комплементарна – зупиняються на парі контрастних тонів, доповнюють їх похідними відтінками.
  5. Спліт – аналог комплементарної схеми, але один контрастний відтінок буде замінений на пару схожих з сусідніх секторів.
  6. Аналогова – потрібно вибрати 3 відтінку з сусідніх сегментів, один буде основним, інші додатковими.
  7. Квадрат – схема аналогічна попередній, але всі відтінки будуть рівновіддаленими один від одного.

Названі кольорові гами для сайту однаково ефективні, привабливі і «працюють» – тобто впливають на відвідувачів, спонукають їх залишитися на ресурсі, зробити замовлення товару, послуги. Деякі є протилежними, але це не применшує ефективності жодного варіанту.

Кілька слів про колірні моделі

Крім схем поєднання кольорів в дизайні сайту, потрібно враховувати відомі моделі. Це:

  1. RGB – принцип комбінації синього, зеленого і червоного. Решта відтінки отримують в результаті змішування цих.
  2. CMYK – схема на основі жовтого, пурпурного, блакитного і чорного. Колірна гамма для сайту включатиме відтінки, отримані в результаті з’єднання базових тонів. Схему активно застосовують в поліграфії, але в 2020 році вона просочилася в веб-дизайн.

А якщо незрозуміло?

Ми перерахували 7 китів успішного колірного дизайну сайту в 2020 році на думку експертів. Для новачка або людини, далекої від області розробки, інформація може бути складною. Якщо не впевнені, що зможете правильно підібрати кольори для сайту, визначити ідеальну кольорову схему, створити приємну картинку і при цьому уникнути перевантаження враженнями, зверніться до фахівця.

Важливо! Емоційний (підсвідомий) і візуальний вплив однаково важливі. Пропрацюєте обидва моменти – отримаєте максимум відвідувачів.

Емоції кольору в web-дизайні: 11 поширених кольорів

Поєднання кольорів на сайті так само важливо, як грамотний вибір цих самих відтінків. Розповімо, що бачить користувач при погляді на кожен колір, чому це потрібно знати, розуміти, враховувати.

Червоний

Влада, агресія, любов і пристрасть – основні настрої цього відтінку. Червоний привертає увагу, розставляє акценти, може викликати тривогу.

При підборі квітів для сайту червоний використовують, щоб виділити тригери, закликати до дії, оформити функціональні елементи. Занадто багато червоного – завжди погано.

Жовтий

Відтінок щастя, радості, дитинства, енергії, припливу сил. Може асоціюватися зі статусом, солідністю, авторитетом.

Нюанси сприйняття жовтого різні з урахуванням насиченості, температури, наявності тіней і світла. Колір підходить для магазинів дитячих іграшок, бізнес-сайтів. Обмежень по тематиці немає.

Помаранчевий

Асоціації – молодість, позитив, дружелюбність, яскраві емоції, драйв, енергія. Помаранчевий допоможе пробудити творчий початок, додасть ресурсу динамічність.

Відтінок добре використовувати для оформлення акцентів. Багато оранжевого використовувати можна, але такий варіант мало кому підходить.

Зелений

Зелений – колір розвитку, природи, екології, достатку, здоров’я. Міксувати його можна з холодними і теплими тонами. Асоціація – фінансова стабільність.

Як дізнатися колір на сайті з урахуванням його насиченості – потрібно проаналізувати індекс передачі кольору різних пристроїв. Результати будуть орієнтовними.

Синій

Допоможе розташувати, підвищити лояльність, завоювати довіру. Відтінок заспокоює, додає впевненості, відчуття надійності.

Глибокий синій – символ розкоші, можете використовувати його для оформлення відповідних ресурсів. В якості основного кольору підходить.

Фіолетовий

Розкішність, вишуканість, обраність. Також відтінок асоціюється з містикою, романтикою, таємницею. Підійде для езотеричних ресурсів, сайтів з продажу ексклюзиву.

Фіолет подобається не всім – у нього своя аудиторія. Люблять відтінок жінки.

Коричневий

Колір стабільності, земних цінностей, фінансових благ, енергії землі. Може мати різну інтенсивність.

Робити ставку на коричневий як основний відтінок можна у виняткових випадках. Світлі тони не так вередливі.

Чорний

Вишуканість, мінімалізм, напруга, домінування – саме такі на перший погляд несумісні напрямки втілює чорний. З відтінком потрібна обережність.

Чорний може захоплювати і дратувати. Використовуючи його як основний відтінок, не забувайте про почуття міри.

Білий

Символ простору, свободи, добра і чистоти. Це нейтральний фон для ресурсів різних тематик. Не відволікає увагу, дозволяє зосередитися на товарах.

Білий структурує інформацію, допомагає уникати ефекту перевантаження. Підійде для трендового мінімалізму. Багато білого кольору може викликати нудьгу.

Сірий

Щось середнє між білим і чорним. Нейтральний відтінок особливого смислового навантаження не несе, зате незамінний при роботі з описаними в попередньому розділі колірними схемами.

Використовуйте сірий в якості фону, для інформаційних блоків. Це статусний відтінок.

Рожевий

Ніжний і яскравий колір, символ ніжності, дитинства, романтики. Відтінок використовують в оформленні сайтів для дівчаток, дівчат, жінок, дітей. Він має у своєму розпорядженні і викликає приємні емоції.

Велика кількість рожевого небажано. Для «розведення» можна використовувати білий.

Заключна примітка

Тепер ви знаєте, як підібрати кольори для сайту, яку роль відіграють продающі кольори в веб-дизайні. Підбирайте гаму самостійно з урахуванням рекомендацій або звертайтеся за допомогою у виборі відтінків до професійного дизайнера.

Колесніков Дмитро
Технічний директор, студії BRAINLAB

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля позначені *

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте допомогти вам.
Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.

Зв'яжіться з нами!

info@brainlab.com.ua

Наш офіс

Україна, Київ

вулиця Євгена Сверстюка, 19

Номер телефону

38 (095) 307 888 5

Ми в соцмережах

Калькулятор вартості сайту Brainlab

Цікавить вартість розробки сайту? Наш калькулятор дає можливість вивчити вартість кожного етапу і підібрати відповідний під бюджет варіант.
1. Тип сайту
Сайт візитка

Невеликий сайт, як правило, складається з декількох веб-сторінок (до 5), містить основну інформацію про організацію, приватну особу, компанію.

Детальніше про сайт
Landing Page

Це посадкова сторінка, основне завдання якої, спонукати користувача зробити цільове дію. Така дія може бути направлено на оформлення замовлення, онлайн оплату або отримання контактних даних користувача.

Детальніше про сайт
Корпоративний
сайт

Багатосторінковий сайт, зазвичай містить багаторівневу структуру, особистий кабінет, форми зворотного зв'язку. Такий сайт може бути спрямований як на взаємодію з існуючими клієнтами та партнерами, так і на залучення нових.

Детальніше про сайт
Сайт-каталог

Являє собою багатосторінковий сайт з багаторівневою структурою. Такий сайт містить каталог продуктів компанії, є можливість вказувати ціни, знижки, акції, розділяти контент для різних груп користувачів (опт / роздріб).

Детальніше про сайт
Інтернет магазин

Інтернет-магазин, який містить каталог товарів компанії, з можливістю фільтрації і сортування. Користувачі можуть оформити замовлення, оплатити онлайн, зареєструватися, брати участь в програмі лояльності.

Детальніше про сайт
2. Дизайн
3. Верстка
4. Движок CMS
Тип сайту: Не вибрано
0 $
Дизайн: Не вибрано
0 $
Верстка: Не вибрано
0 $
Движок CMS: Не вибрано
0 $
Приблизна вартість:0 $
Зразкові терміни:0 днів

Хочете зробити щось велике?
Дозвольте нам допомогти вам.

Чи готові? Зв'яжіться сьогодні.
Заповніть поле
Заповніть поле
Заповніть поле
Дякую за заявку!

Наші менеджери зв'яжуться з вами найближчим часом.